BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enjoy-Rider in de weer:

De weersvoorspellingen zijn goed:
"In het weekend is het rustig weer met zonnige perioden en kans op een enkele regenbui. De temperatuur kan oplopen tot circa 20 graden"

Ik hoop het; we zijn als druk geocaches aan het zoeken in La Pays du Quartier Pierre, om van het weekend te scoren.
 
Laatst bewerkt:
BlackFlash tipt het volgende...:

En Ron, vergeet niet te kijken naar het allereerste deltawerkenproject tussen Krimpen en Capelle aan den Ijssel! Ik zal naar je zwaaien, van jouw plekje gezien, zit ik aan de linker kant in de wijk die daarna komt.
...kijk..., das altijd leuke info, zo van : waar is wat te zien...!

...maar...eh..., waar mag ik ongeveer die andere-Deltawerken verwachten ?...
...onderstaand een stukje route tussen Krimpen a/d IJssel, en Capelle...

...onze rijrichting op het kaartje is van rechts naar links...






full
 
PrimeuRTje


Soms vind je tussen alle rekeningen, aanmaningen, aanbiedingen, en bizarre dreigbrieven, ook zomaar wel iets leuks in je mailbox.

En vanavond zat Larissa in de mailbox.
Jazeker ; Larissa :Y

En naast Larissa (naam is nu 3x genoemd, dus mooier kunnen we het vanavond ook niet meer maken... ;) ) de, in mijn ogen, behoorlijk spectaculaire 'Hartenjager Retro'.

Zoals U weet was ik een maand of wat geleden echt zeldzaam positief verrast over de rijeigenschappen van de standaard Nine-T.
Want eerlijk = eerlijk, ik heb zelden op een lekkerdere boxer-fiets gereden, dan op zo'n Nine-T.



Maar..., naast het lekkere, kan het ook (ontzettend veel) leuker !

En mag ik U vanavond meenemen naar de onderstaande plaatjes...?!



...Hartenjager Retro...
10014193_706748906083175_2174543580878189679_o-X2.jpg




En nou niet gelijk flauw gaan doen, en roepen dat het 'dingetje' alleen maar 'een beetje blauw' gekwast is..., want daarmee doe je deze fiets wel heel erg te kort.

En om dat laatste iets proberen te verduidelijken, een kleine opsomming van wat er o.a. ten opzichte van een standaard Nine-T aan gewijzigd is.

* blauw met witte streep i.p.v. het standaard kolenzwart.
* de aluk leurige platen aan de zijkant van de tank nu zwart
* andere tankdop (ook zwart)
* zwart stuur
* Rizoma bar end mirrors
* zwarte kroonplaten
* waar het stuur in vast zit is ook zwart, met zilveren letters
* zwarte koplamp rand
* blauw dingetje IN (!) de koplamp ; koplamp schijnt hierdoor iets blauw op
* onderkant voorvork zwart
* gewijzigde stuurdemper
* cardanhuis en cardanklok zwart ipv die donkere standaard grijstint
* zwarte klepdeksels
* ABD reactiestang in het zwart
* van die fraaie gesmede HP-velgen ipv de standaard spaakvelgen
* BRAKING wave schijven rondom
* gewijzigde remklauwen
* gewijzigde voetsteunen, en de duosteunen verwijderd.
* gewijzigde rem- en koppelingshendel
* volledig Akrapovic uitlaatsysteem (inclusief bochtenset)
* leren zadel
* de blanke alu steunen onder het zadel nu ook zwart
* carbon hielplaatjes
* carbon riemafdekking (voorzijde blok)
* aangepaste luchtinlaat
* zwart gecoate uitlaatdemper (normaal titaniumkleurig)
* zwart gecoat tussenstuk tussen de beide tellers
* mini-mini-mini LED achterlicht
* HyperPro vering
* zwart gecoate afdekplaat van de luchtinlaat
* zwart gecoate bevestiging van het voorspatbord

* en dan zal ik vast nog wel wat vergeten zijn... :$


Allemaal genoeg kleine & grote veranderingen om weer van een hele fijne Special te spreken, lijkt mij ! :Y



...ontzettend gaaf detail in de koplamp !...
foto-XL.jpg




Oh..., en niet te vergeten..., a.s. zaterdag ook live te bewonderen !



BMW%20Van%20Harten%2011%20oktober%202%20copy-M.jpg




(photo by glk)
foto%201-L.jpg




(ter info : foto's zijn met toestemming van Van Harten geplaatst)
 
Laatst bewerkt:
Ben niet eenduidig enthousiast over dat ding. Vind'm veel van de klasse van't origineel missen.
 
...Ron... houdt van naakt:

Zoals U weet was ik een maand of wat geleden echt zeldzaam positief verrast over de rijeigenschappen van de standaard Nine-T.
Want eerlijk = eerlijk, ik heb zelden op een lekkerdere boxer-fiets gereden, dan op zo'n Nine-T.

In de laatste Motoplus stond de Nine-T ook in een vergelijking van vier café racers.
Conclusie:
"Uitstraling, rijdynamiek, geluid - de BMW heeft alles rijkelijk in de aanbieding, zonder tot vervelends toe perfect te zijn. Een mooi en onberispelijk design zonder poespas. Technisch helemaal bij de les; daarmee tref je de liefhebbers vol in het hart, en niet alleen die van BMW....."

Ik vind de uitvoering van Van Harten prachtig!! :9~
 
...kijk..., das altijd leuke info, zo van : waar is wat te zien...!

...maar...eh..., waar mag ik ongeveer die andere-Deltawerken verwachten ?...
...onderstaand een stukje route tussen Krimpen a/d IJssel, en Capelle...

...onze rijrichting op het kaartje is van rechts naar links...






[afbeelding]
bij de aldera brug, de oeververbinding over de Hollandse ijssel, aan de capelle zijde kan je de motor goed kwijt om er naar te kijken (en foto's te maken)
 
Laatst bewerkt:
Wij duiken een paar dagen Drente in met de 90'er. Hopelijk vinden we nog een hotelletje of B&B :) Vermoed dat we ook nog wel een stukkie burenland meepikken. Nu maar hopen dat het weer een beetje meewerkt......
 
Enjoy-Rider had het onderstaande gevraagd ; weet U nog...:

Kom je zaterdag wel met je sportboxer naar VH te A?

De weersvoorspellingen zijn goed.

"In het weekend is het rustig weer met zonnige perioden en kans op een enkele regenbui. De temperatuur kan oplopen tot circa 20 graden"

deeltje 2

...vanochtend VH aan de foon...

...met het verhaal dat er een plekje aan de binnenkant van het pand voor de Sportbrommert is gereserveerd...

...snif..., daar word je toch spontaan helemaal emotionaal van... :')






...en broeder Hans45 komt ook las ik, en als we een beetje doordraven kunnen we bijna gaan spreken van een 'Pannenkoekenmeet-zonder-pannenkoeken-maar-met-een-BBQ'...

...lekker !...
 
Mooie brommerT Ron ...
Ergens vind ik het wel jammer van de spaak-wielen, ondanks dat de blauwe HP velgen het ding wel smoel geven !
Zo ook van de alu details ... het zwart met blauw past gewoon, er is goed over nagedacht ...
 
...er is ook 3 maanden aan gewerkt..., dan heb je wel FF de tijd om over na te denken, zeg maar...
 
tja, dat nieuwe tablet☻👹

nog een tip, neemipv de maastunnel, de erasmusbrug en vervolgens de rijnhaven en maashaven en, vervolgens via waalhaven oostzijde verder met je tocht. Je hebt dan de rotterdamse havens in de stad in vol ornaat gezien. Echt waar veel leuker
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan