Remvloeistof, geen rubber beschermkamp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThaVinc

Rookie
11 jul 2014
26
2
Hallo :W

2 weken geleden mijn eerste motor gekocht en nu het volgende:

Toen ik zojuist het kapje van mijn remvloeistof opende zag ik dat er geen rubberen beschermlapje in het resevoir zit. Er zat nog genoeg vloeistof in dus heb het kapje er weer netjes strak opgeschroefd.

Mijn vraag: kan dit kwaad?
 
Er hoort een harmonicarubber in te zitten.
dit zorgt er voor dat er geen lucht/vocht bij de vloeistof kan terwijl het peil wel kan zakken zonder een onderdruk te veroorzaken.
Wat voor motor is het?
 
Hallo :W

2 weken geleden mijn eerste motor gekocht en nu het volgende:

Toen ik zojuist het kapje van mijn remvloeistof opende zag ik dat er geen rubberen beschermlapje in het resevoir zit. Er zat nog genoeg vloeistof in dus heb het kapje er weer netjes strak opgeschroefd.

Mijn vraag: kan dit kwaad?

Voor het motormerk, type en bouwjaar dat je aangeeft kan dit zeker kwaad!


:W
 
Er hoort een harmonicarubber in te zitten.
dit zorgt er voor dat er geen lucht/vocht bij de vloeistof kan terwijl het peil wel kan zakken zonder een onderdruk te veroorzaken.
Wat voor motor is het?

Gsx750f 89
Met excuus natuurlijk!
Ff in de haast getypt
 
Laatst bewerkt:
Niet precies dezelfde maar zoiets moet het zijn.
full
 
onderdeel nr 2 mis je dit is tevens voor de juiste afdichting, want je lak kan niet tegen de remvloeistof als deze daarop lekt.

Misschien inderdaad. Kan ook zijn dat die aan onderdeel 8 vast zat toen ik het dekseltje optilde. Heb heb nog niet zien lekker oid.

Het kan geen kwaad om morgen wéér dat deksel dr af te halen ivm blootstelling ad lucht ed? :$
 
Misschien inderdaad. Kan ook zijn dat die aan onderdeel 8 vast zat toen ik het dekseltje optilde. Heb heb nog niet zien lekker oid.

Het kan geen kwaad om morgen wéér dat deksel dr af te halen ivm blootstelling ad lucht ed? :$
Dat blootstellen aan de lucht is sowieso al gebeurt als dat rubber er niet tussen zit.
Ik zou ook de remvloeistof vervangen.
 
Kan iemand mij hier vertellen waarom motoren dat rubber hebben tegen "aantasting"van lucht vocht, en auto's dit niet hebben?
Ik denk dat er bij een auto een beluchtingsgaatje in zit, anders kan de vloeistof op een gegeven moment niet meer zakken.
Dat gaatje heeft het nadelige gevolg dat er vochtige lucht bij de vloeistof kan.
Misschien kiezen ze bij een auto hiervoor omdat het reservoir veel groter is en dat er dan een heel groot harmonicarubber in zou moeten.
 
Niet zozeer tegen vocht, maar voor het knoeien van de vloeistof.
De bewegingen van een motorfiets zijn toch net even anders dan een auto ;)
Bij een motor blijft de vloeistof in bochten nagenoeg gelijk staan met het deksel.
Bij een auto drukt het tegen de buitenkant van het reservoir.
Tijdens remmen vliegt het bij allebei tegen het deksel.
 
Bij een motor blijft de vloeistof in bochten nagenoeg gelijk staan met het deksel.
Bij een auto drukt het tegen de buitenkant van het reservoir.
Tijdens remmen vliegt het bij allebei tegen het deksel.
Maar niet bij het heen en weer sturen in stilstand.
En op slechte wegen maakt een motorfiets (door de lichtere afgeveerde massa) extremere bewegingen dan een auto.
 
Laatst bewerkt:
kijk had ik nu gezegd, dat is niet tegen het vocht , dan had ik het halve forum over me heen gehad, nu daag ik jullie uit om te denken, en komen we met een paar antwoorden die veel meer inhoud hebben, dan "tegen het vocht"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan