Dick Mann replica

Verder heb ik uiteraard weer het een en ander aan (kleine) dingen gedaan aan mijn motor.
Omdat ik nu richting de laatste fase van het bouwen ga en alles wat er nu op komt ook goed moet functioneren heb ik mijn stuurdemper maar eens onderhanden genomen.

Het is een originele Honda stuurdemper en periode correct, maar er zat nogal wat "vrije slag" in. Kortom dat moet er toch echt uit en een NOS exemplaar kost gemakkelijk 250,- en dan is het nog afwachten wat de tijd daarmee gedaan heeft.
full
 
Zoals hierboven te zien is is de verchroomde stang in nieuw staat.
Ook kon ik toen ik deze demper kocht en ik sindsdien de demper meerdere malen heb ingedrukt en weer uitgetrokken geen zichbare olieresten op de stang zien. Kortom: de seal doet zijn werk nog goed (al kan vervangen nooit kwaad) maar is er in de loop der jaren wat inhoud ontsnapt.

Tijd om dat bij te vullen en de vrije slag er zodoende uit te halen.
Maar voor het opnieuw vullen kan beginnen moet de boel toch echt uit elkaar.

Ik heb de olie zorgvuldig opgevangen en in een leeg potje gegoten, nu nog even meten hoeveel dit ongeveer is en met een beetje extra volume voorvorkolie vervangen.
full
 
De juiste seal moet ik nog vinden, maar dat zal vast te doen zijn.
Ondertussen heb ik wel alle andere ontbrekende en verstafte delen binnen.
full
 
Het laatste passen is begonnen.
Je komt dan altijd tot de conclusie dat met een motorblok, kuip, tank etc. bepaalde onderdelen niet passen.
Vervelender is het echter als je de beugel voor je voorspatbord aan het maken bent en je tot de conclusie komt dat de houder een stukje mist, wat zeer vakkundig is verwijderd in het verleden en nadien geglaspareld. Kortom het zag er zeer goed uit maar er is een nieuwe onderweg...
full
 
@Hansm bedankt voor het compliment.
@classicbikefanatic hoe staat het er bij jullie voor, druk met de kleine zeker?
 
Nog even schaamteloos wat plaatjes van een vriend in dit topic plakken....
We zijn bezig om onderdelen te gieten (hij het gieten, ik de onderdelen om het maar zo te zeggen O-) )

full
 
Als er genoeg interesse is zijn de reproducties op termijn ook te koop bij hem.
Uit Canada komt er over een paar weken ook een "reverse shift lever binnen" dan heb ik alle mogelijke schakel en rem delen die er voor de CR750 zijn geleverd in huis en kan ik kiezen wat mij het beste bevalt.
 
:Y

gaan jullie ook de dynamo deksel gieten :? :?

Ik heb nog wel een onbewerkt CR deksel liggen, dus voor de toekomst zou dat maar zo kunnen. Momenteel moet ik nog kijken hoe ik er een mooie en plattere dynamo achter krijg en welke het beste werkt. Als ik zover ben kan daar evt ook een kleine run van worden gemaakt.
 
Ik heb nog wel een onbewerkt CR deksel liggen, dus voor de toekomst zou dat maar zo kunnen. Momenteel moet ik nog kijken hoe ik er een mooie en plattere dynamo achter krijg en welke het beste werkt. Als ik zover ben kan daar evt ook een kleine run van worden gemaakt.

ik heb nog steeds die 500 dynamo van jou hier liggen :Y

ben benieuwd, vind zo'n deksel ook leuk O-)
 
Voordeel van het gieten is dat je (als het goed gebeurd en je er rekening mee houdt) goede inspan mogelijkheden hebt voor zowel draaien als frezen.
full
 
En de laatste foto voor nu.
Eerst maar eens wachten op de onderdelen die hierin moeten, dan nog even verenstaal bestellen om zelf veren te buigen en wat boutjes/pinnetjes en toebehoren maken.

Ondertussen heb ik meerdere onderdelen uitgeleend aan iemand die ze na laat maken door de originele fabrikant. Dus straks komen er weer een paar OEM onderdelen op de markt voor de CR750!
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan