Yamaha tzr 50cc 2002 ombouw naar motor

Yava_BE

Rookie
12 okt 2014
1
0
Mechelen
Ik heb dus een yamaha tzr 50 cc van 2002 .
Ik had deze graag omgebouwt naar een motor.
maar zonder een motor te veranderen
kan ik deze dan gewoon gaan inschrijven als een motor maar dat er wel 120 gaat ,
of is het echt nodig dat dit een 125cc zou worden?
hartelijk bedan,kt op voorhand al
 
Ik heb dus een yamaha tzr 50 cc van 2002 .
Ik had deze graag omgebouwt naar een motor.
maar zonder een motor te veranderen
kan ik deze dan gewoon gaan inschrijven als een motor maar dat er wel 120 gaat ,
of is het echt nodig dat dit een 125cc zou worden?
hartelijk bedan,kt op voorhand al
Welkom op MF.

Ik begrijp dat het niet in Belgie mag. Als je het echt zo graag wilt kan je het via NL doen, uitvoeren en later weer invoeren. Maar of dat al die moeite en kosten waard is.......
 
Hij hoeft geen 120 te gaan, 70 of 80 is waarschijnlijk voldoende, in NL moet een voertuig minimaal 70 kmh (?) kunnen gaan om "snelweg goedgekeurd" te zijn.
Of anders gezegd als je die minimale snelheid niet kunt bereiken mag je er niet de snelweg mee op.
Een 50 CC die 120 loopt maakt sowieso veel te veel lawaai om ooit door een keuring te komen, je doet er dus beter aan om 70 a 80 kmh aan te houden met een lekker stil uitlaatje.

Waar je hopeloze problemen mee gaat krijgen is zaken als een goedgekeurde koplamp,achterlicht en knippers, de eisen voor een bromfiets zijn anders dan die voor een motorfiets en het ligt dan ook voor de hand dat je verlichting niet aan de eisen voldoet.

Zo'n actie is doorgaans goed te doen als je kunt aantonen dat exact hetzelfde voertuig al eens een motorfiets goedkeuring heeft gehad en je kunt aantonen dat jouw "bromfiets" hetzelfde is zoals je vroeger kon doen met een kreidler , deze was er als RS motorfiets en als je een brommer ombouwde naar RS dan was om keuren geen probleem.
Dat betekende dus destijds dat je er andere verlichting en claxon op moest zetten, dan minimaal 80 laten lopen met een originele RS uitlaat en dan kon je hem om keuren.
Als er in Belgie geen TZR50 motorfietsen rondrijden geef ik je weinig kans van slagen of het word enorm kostbaar.
 
Laatst bewerkt:
In Belgie is het kwasi onmogelijk zulke wijzigingen door te voeren, bij ons denkt de overheid dat we allemaal stom zijn en tegen onszelf beschermd moeten worden. Omdat het grootste deel van de bevolking inderdaad niet geschikt is om een brom/motorfiets korrekt/veilig om te bouwen, verbieden ze het gewoon helemaal.

Speel al lang met het idee om een elektrische enduro te maken, en heb alles al liggen. Heb geinformeerd hoe een motorische wijziging door te voeren, en dat mag mits de goedkeuring/medewerking van de fabrikant ... right, alsof die zich daar mee gaat bezig houden |(
Als slimme Belg vroeg ik dan hoe het moet als er geen fabrikant meer is wegens failliet. antwoord dat je dan krijgt is "dan heb je een probleem" B|
Enige andere mogelijkheid is een eenmalige keuring, maar voor die kostprijs koop ik er gewoon 1 :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan