Elektrolyse - Sterkte Acculader - Gegalvaniseerd Metaal +

SirCrow

MF veteraan
Donateur
13 feb 2008
15.957
50.738
Midden Nederland
Ik wil iets met elektrolyse reinigen, ik heb al wat instructies gevonden, ook wat filmpjes bekeken, blijf alleen met twee vragen zitten.

Ik heb verschillende acculaders, twee van die automatische met van die programma's, deze lijken met niet geschikt, ik heb ook een Absaar 22amp lader staan zoals op de foto, is deze geschikt of te sterk?

842129_BB_00_FB.EPS_1000.jpg


En als + metaal, mag dat ook gegalvaniseerd draad end zijn of moet dat blank metaal zijn?
 
De lader kan nooit te zwaar zijn, er loopt maar een bepaalde stroom afhankelijk van de afstand tussen de electrodes, de spanning en de weerstand van het elektrolyt. bij 12V zal dit meestal niet veel meer als 5A Zijn.
een gegalvaniseerde elektrode zou ik niet gebruiken omdat de roest zich ergens aan moet kunnen hechten, bovendien weet ik niet welke gassen er dan vrijkomen.

Hans
 
De lader kan nooit te zwaar zijn, er loopt maar een bepaalde stroom afhankelijk van de afstand tussen de electrodes, de spanning en de weerstand van het elektrolyt. bij 12V zal dit meestal niet veel meer als 5A Zijn.
een gegalvaniseerde elektrode zou ik niet gebruiken omdat de roest zich ergens aan moet kunnen hechten, bovendien weet ik niet welke gassen er dan vrijkomen.

Hans

Bedankt Hans, dan ga ik deze gebruiken, nog even uit nieuwsgierigheid, die automatische laders zoals onderstaande zijn hier denk ik niet geschikt voor, klopt dat?

MRD-_-Louis-__2010_10_26_1978.psd-V_%24%7B16048220%7D.jpg.1702615.jpg
 
Druppelladers zullen die taak nooit kunnen uitvoeren omdat ze voor dat ze gaan laden een soort test doen en je geroeste tank een wel heel afwijkende waarde terug zullen geven waardoor de lader laat weten dat de "accu" niet meer te reanimeren is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan