voorvork bokt

the_chad

MF'er
20 jul 2009
210
2
Boom / België
Ik heb net 2ehands een Ducatie620ie Dark gekocht..
Tijdens de testrit was alles ok.

Nu de motor is ingeschreven etc. heb ik echter een probleem.
Als ik de voorrem gebruik dan bokt de hele voorkant. Het voelt alsof de ABS heel de tijd
aan gaat (ook al heb ik dit niet). De voorkant trilt of zwabbert niet, hij bokt gewoon op en neer.

Op het eerste zicht zijn de remschijven in orde, is er geen speling op het balhoofd...
Wel hoor ik een tik in de voorvork als ik de voorvork induw.
Ik ga deze week dus al sowiso de voorvork opensmijten. Sowiso dat er iets in kapot is vermoed ik. Zou wel raar zijn moest er een veer gebroken zijn denk ik...

Iemand zelf dit probleem al gehad?

Wat kan het zijn?

-Balhoofd?
-Voorvork?
-Remschijven?
-Voorband?

In elk geval allemaal een dure grap om al die zaken te gaan testen |(
 
Die monteur lijkt inderdaad het buskruit niet uitgevonden te hebben.
Als de voorband lek is, haalt hij eerst de achterband eraf. :+


Prut in je ogen?
Staat toch duidelijk dat de voorvork tikt = voorkant eraf dus.. Moest dus sowiso nagezien worden. Wat een dwaze reactie toch... Forum is om te helpen dacht ik |(

Denk dat er vele zelf nog geen remblok kunnen vervangen, laat staan een hele voorvork uit elkaar halen...

Alleszinds het is opgelost, bedankt voor de vele tips!
 
Prut in je ogen?
Staat toch duidelijk dat de voorvork tikt = voorkant eraf dus.. Moest dus sowiso nagezien worden. Wat een dwaze reactie toch... Forum is om te helpen dacht ik |(

Denk dat er vele zelf nog geen remblok kunnen vervangen, laat staan een hele voorvork uit elkaar halen...

Alleszinds het is opgelost, bedankt voor de vele tips!


...zodra de voorrem aangetrokken word.

LEZEN ! ! !
 
Oke! Net terug van onze garage. "Goed" nieuws want het probleem is gevonden!

We zijn begonnen met de voorvork eraf te halen aangezien de rechterbus tikt.. Helemaal opengehaald, zag er allemaal top uit, de progressieve veren zijn nog perfect intact.. Het tikje is waarschijnlijk of lucht, of de cartridge onderaan die kapot is, maar daar kan je niet bij. Terug in elkaar gestoken dus want ze doet wat ze moet doen.. Balhoofd open gehaald, was ook in orde, wel een flink stuk aangespannen want er zat idd wat spelling op. Helaas was het probleem hier nog niet mee opgelost.

Vervolgens hebben we de meetklok tegen de schijven gezet:

- rechter kant heeft een marge van 0.08
- linker heeft een marge van 0,45
dus daar zit het probleem

Aangezien we niet wisten hoeveel die marge mag bedragen, hebben we de linker schijf eraf gehaald en zo een testrit gedaan. Resultaat: rijdt perfect!

Wel hebben we de linker schijf nog even in de plaats van de rechter gezet om zeker te zijn dat het de schijf is en niet het wiel.. hij bokte terug dus het is duidelijk dat het aan de linker remschijf ligt.
Toch bizar aangezien de remschijven zogoed als splinter nieuw zijn.. Achja..

Nu is mijn vraag: moet ik beide remschijven vervangen? Lijkt me toch overbodig aangezien deze tg compleet zelfstandig van elkaar werken..? En welke kan ik er onderzetten + waar best kopen? Uiteraard ga ik ook de remblokken veranderen (helaas ook nagelnieuw).
0,45mm zie je toch meteen op het oog :?
 
Prut in je ogen?
Staat toch duidelijk dat de voorvork tikt = voorkant eraf dus.. Moest dus sowiso nagezien worden. Wat een dwaze reactie toch... Forum is om te helpen dacht ik |(

Denk dat er vele zelf nog geen remblok kunnen vervangen, laat staan een hele voorvork uit elkaar halen...

Alleszinds het is opgelost, bedankt voor de vele tips!
Precies, daarom bij deze, sowieso schrijf je zo.
Alleszinds ken ik niet.
Gekke lui hier.
 
:P

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan