HBM heftafel

Millencolin

MF veteraan
15 aug 2013
1.285
40
Baarle-Hertog
Goedemiddag,

Ik ben zo maar eens benieuwd.
Laatste tijd kwam ik er achter dat op de kop langs een motor hangen het sleutelen niet ten goede komt.
Deze winter wil ik mijn 454LTD "bobber" onder handen gaan nemen.
Nou liet ik mijn blik eens vallen op een heftafel.
Is dat een beetje de moeite waard?
En zo ja, is dit dan wat?

Hoeft geen top of the bill te zijn, als het maar een beetje praktisch is en fijn werkt.

Iemand ervaringen?

Bijvoorbeeld:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...viousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet
 
Laatst bewerkt:
Ik werk regelmatig met die HBM 200 heftafel, maar daar zou ik niet zo gauw een 'grote' motor opzetten (wordt nu gebruikt voor voornamelijk brommers en motoren tot 250cc ofzo). Voor mijn GSX-R is hij denk ik net te klein (ofja, ik zou'm liever langer zien).
 
Koop het model met pneumatische bediening of in ieder geval niet die kleine, want die zijn leuk voor een brommer, maar die grote met uitneembaar bodem.( ik geloof type 400) ik heb hem al 7 jaar en wordt wekelijks gebruikt voor de motor(club)of alles wat (werk tafel) kortom prima ding :)
 
ik heb ooit samen met Martell ( uw modje ) bij de firma http://www.tools.vocor.nl (Vocor Tools)

een heftafel gekocht die met perslucht omhoog kan ( gebruik hem nog )

koste destijds 300 euro
op dit moment zie ik ze niet op de website staan maar je kan natuurlijk altijd bellen wie weet kan ie er 1 voor je bestellen.

hefbrug kan met gemak een zware motor aan . Heb er bmw's op gehad en mijn eigen honda cbf 1000 abs van ruim over de 200 kilo en is groot genoeg .

b_105.jpg
 
Heb zelf de 300 en daar past dus een Voyager XII op (Goldwing clone).
maar lucht ondersteund is wel mooier, maar dan ook de helft duurder. Is natuurlijk wel kwestie van de punica's
 
Laatst bewerkt:
Ga echt voor 200 of meer, korter ga je spijt van hebben.
Je moet niet alleen de motor er op rijden, maar ook wat ruimte hebben om hem op de bok
te duwen. ( dus rol je weer een tikkie terug )

60 / 65 breed is eigenlijk breed genoeg.. ( vind ik ) als ie maar stabiel staat.
Hoe breder, hoe verder je moet *strekken* om bij de motor te komen als je er echt aan werkt.

*PERSOONLIJK* zie ik de meerwaarde niet zo van luchtbediening..
Als in, je bent geen bedrijf dus neem aan dat je niet standaard de perslucht hebt aanstaan.

Anders.. eerst compressor starten.. lucht draaien... tafel gebruiken...

Of..

Even pompen / krikken ( heb zelf een tafel die je met de hand moet oppompen als een autokrik )
 
Ga echt voor 200 of meer, korter ga je spijt van hebben.
Je moet niet alleen de motor er op rijden, maar ook wat ruimte hebben om hem op de bok
te duwen. ( dus rol je weer een tikkie terug )

60 / 65 breed is eigenlijk breed genoeg.. ( vind ik ) als ie maar stabiel staat.
Hoe breder, hoe verder je moet *strekken* om bij de motor te komen als je er echt aan werkt.

*PERSOONLIJK* zie ik de meerwaarde niet zo van luchtbediening..
Als in, je bent geen bedrijf dus neem aan dat je niet standaard de perslucht hebt aanstaan.

Anders.. eerst compressor starten.. lucht draaien... tafel gebruiken...

Of..

Even pompen / krikken ( heb zelf een tafel die je met de hand moet oppompen als een autokrik )

Ja die 300 is 220. Dus dat moet dan wel goed zijn.
Ja, als het alleen voor het gemak is, dan hoeft het van mij ook niet perse.
 
ik zou voor de pneumatische gaan heb ik niet gedaan maar heb er nu 100 euro voor over als het erop zou zitten (de hbm 300)
en die van datona en powerplustools zijn hetzelfde alleen als je voor een hydropneumatische gaat niet
 
Heb al een aantal jaren de HBM200 (had 'm achteraf al jaren eerder moeten kopen).
Voordeel is dat ie een schaarconstructie heeft en dus rechtstanding omhoog/omlaag gaat.
Dus kan je gemakkelijk:
Omhoog, stroppie naar dakbalkie, omlaag=> wieltje v/d grond.

Greetz, Q
 
Terug
Bovenaan Onderaan