Even voorstellen, een nieuwe naked: Brammo Empulse

Ja, maar ik ben gewoon benieuwd of het scheelt in verbruik/bereik

Dat is we interessant inderdaad. Misschien hebben ze bij Brammo daar wel een antwoord op, hebben ze vast wel mee getest. Volle kuip zal in ieder geval helpen, racemotoren hebben die niet voor niets natuurlijk.
 
Ook heb ik laatst een stukje over de dijken gereden in de buurt van Culemborg samen met een Zero SR eigenaar. Dat was erg leuk want inhouden hoeft niet, je maakt toch geen herrie. De bordjes die motorfiets eigenaren manen tot rust waren niet voor ons!

Als elektrische motoren wat populairder worden zie ik die bordjes nog wel vervangen worden door 'verboden voor verbrandingsmotor motorfietsen' of iets in die richting :P
 
Ja, maar ik ben gewoon benieuwd of het scheelt in verbruik/bereik

Ik heb een ruitje uit de Brammo accessoire catalogus in bestelling staan (de "Tall" versie). Zodra ik hem heb zal ik het verbruik in de gaten houden.

Vanmorgen merkte ik trouwens al dat de lagere temperatuur al invloed heeft (dashboard gaf 8 Celsius aan bij wegrijden). Mijn fiets staat altijd buiten trouwens. Na 10 minuten (rustig rijden) ging de "Cold Battery Cutback" melding pas weg. Daarna met nog tussen 40 en 50% lading in de accu en bij fel optrekken al een melding in het dashboard dat de batterijspanning te laag was. Bij warmer weer krijg ik die melding altijd tussen de 20 en 30%
Niet dat hij heel veel inhield maar dat de melding komt is een teken dat de interne weerstand van de accu dus aan de hoge kant is.

Ik denk dat wanneer straks de temperatuur 's nachts onder de 5 graden duikt dat ik dan een uurtje voor ik weg rij de lader aanzet. Dan kan de batterijverwarming z'n werk doen. Een timer ertussen dan maar...

Die Cold Battery melding is trouwens wel grappig in zekere zin. Vroeger moest je een motor rusting warm rijden voor het blok. Nu voor de accu ;)
 
Dat is we interessant inderdaad. Misschien hebben ze bij Brammo daar wel een antwoord op, hebben ze vast wel mee getest. Volle kuip zal in ieder geval helpen, racemotoren hebben die niet voor niets natuurlijk.
Andrea Ianonne haalde laatst 344.7km/h in de MotoGP.
Ook wel fijn als je er dan niet vanaf waait. :+
 
Zijn er al mensen die wat over het snelweg verbruik weten naast de fabriekscijfers. Zit het als een optie te overwegen voor een rit van 60km snelweg+10km binnendoor. 2x per dag met 8 uur ertussen.
 
Zijn er al mensen die wat over het snelweg verbruik weten naast de fabriekscijfers. Zit het als een optie te overwegen voor een rit van 60km snelweg+10km binnendoor. 2x per dag met 8 uur ertussen.

Dat red je makkelijk (enkele reis). 70 kilometer is geen enkel probleem. Dan heb je nog 30 kilometer marge om mee te spelen. Opladen in 8 uur red je ook makkelijk. een volle "tank" duurt ongeveer 3 uur.

Mits, je niet continu 130+ km/h rijdt! Ik rij zelf meestal 110 op de snelweg, daarboven gaat de accu wel heel snel leeg.

Neem een ruitje dat zal schelen, zeker met hogere snelheden (80+ km/h).
Op een gegeven moment weet je precies hoe hard je kunt wanneer je steeds hetzelfde stuk rijdt. Wind mee of wind tegen bijvoorbeeld kan al een hoop schelen.

Vraag de dealer anders of je je woon-werk rit een keer mag proberen.
 
Ik ben zaterdag 11-10-14 in duiven op de Brammo proef wezen rijden,vond het een hele belevenis.
Hij rijd wel goed,vond er alleen een hoog piep geluid in zitten je moet wel een paar oordoppen in tijdens het rijden,de zit houding vindt ik ook wat krap ben nu een Yamaha xt gewend dat zit wat ruimer.
Maar voor de rest vol lof.
Ik ben wel benieuwt hoe lang de accu het van de winter volhoud.
Volg het via dit draadje met veel belangstelling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn er al mensen die wat over het snelweg verbruik weten naast de fabriekscijfers. Zit het als een optie te overwegen voor een rit van 60km snelweg+10km binnendoor. 2x per dag met 8 uur ertussen.

Ik rij 65 km snelweg naar mn werk. Omdat het eerste stuk 130 km/u is gaat het natuurlijk zwaar ten koste van de lading. Verderop zitten er stukken 100km tussen met veel verkeer. Ik kom aan op mn werk met zo'n 25% over. (daar gaat ie aan t stopcontact)

Als ik verder weg zou werken zou ik 't eerste stuk wat rustiger aan doen. Binnenkort een keer naar mn zus, die zit 135 km hiervandaan, ik ga dan wél binnendoor, snelweg is 155 km, dat ga ik dus niet halen zonder bijladen. Maarja motorrijden is tóch veel leuker via binnenwegen
 
ik heb afgelopen weekend de Zero S geprobeerd, ben er wel van overtuigd dat de volgende een E-bike gaat worden. :Y
De prijs van de Brammo is nu natuurlijk wel heel interessant geworden, hopelijk doen ze bij Revilio aan inruil...
Waar ik wel benieuwd naar ben (ik heb nog niet zo snel tijd om een proefrit te doen), bij de Zero zitten de stepjes laag, dat vind ik voor mijn knieen wel lekker (ik heb nu een kawa versys 1000).
Hoe zit dat bij de Brammo?
 
De Brammo heeft een iets sportievere zit.
Dus: stepjes iets hoger en naar achter, stuur iets lager. Scheelt niet heel veel met de Zero trouwens (heb ik wel eens een dagje gehuurd via promotor)
Misschien qua houding dus iets minder comfortabel voor de knieën maar wel beter om de knie aan de grond te kunnen krijgen :) (betere "Lean Angle")
En omdat je na ongeveer 100km toch weer een paar uur moet bijladen zul je nooit last krijgen van stramme ledematen...
Brammo prijsverlaging is trouwens tijdelijk dus maak tijd voor een proefritje!
 
De Brammo heeft een iets sportievere zit.
Dus: stepjes iets hoger en naar achter, stuur iets lager. Scheelt niet heel veel met de Zero trouwens (heb ik wel eens een dagje gehuurd via promotor)
Misschien qua houding dus iets minder comfortabel voor de knieën maar wel beter om de knie aan de grond te kunnen krijgen :) (betere "Lean Angle")
En omdat je na ongeveer 100km toch weer een paar uur moet bijladen zul je nooit last krijgen van stramme ledematen...
Brammo prijsverlaging is trouwens tijdelijk dus maak tijd voor een proefritje!
zeker !! ik moet eerst nog van ze weten of ze aan inruil doen... ;)
 
Ik rij 65 km snelweg naar mn werk. Omdat het eerste stuk 130 km/u is gaat het natuurlijk zwaar ten koste van de lading. Verderop zitten er stukken 100km tussen met veel verkeer. Ik kom aan op mn werk met zo'n 25% over. (daar gaat ie aan t stopcontact)

Als ik verder weg zou werken zou ik 't eerste stuk wat rustiger aan doen. Binnenkort een keer naar mn zus, die zit 135 km hiervandaan, ik ga dan wél binnendoor, snelweg is 155 km, dat ga ik dus niet halen zonder bijladen. Maarja motorrijden is tóch veel leuker via binnenwegen

Poeh ... gisteren met m'n FJR 370 km gereden, op één tank. Voor mijn werk.
Leuk dat elektrisch rijden, maar voor mij echt niet haalbaar met deze afstanden.
Voor woon-werk zou ik trouwens nog eerder de e-rockit willen proberen. Misschien dat ik die eens een weekje ga leasen, om te kijken of dat wat voor me is.
 
Ik ga morgen een stukje rijden met de brammo impulse R
kijken hoe het bevalt, kan me er geen voorstelling van maken
ik laat jullie het weten, wordt vervolgd dus.
 
Voor woon-werk zou ik trouwens nog eerder de e-rockit willen proberen. Misschien dat ik die eens een weekje ga leasen, om te kijken of dat wat voor me is.

Die e-rockit ziet er erg leuk uit! (http://www.erockit.nu/)
Leuk gevonden dat je moet trappen in plaats van een gashendel te gebruiken.

Maar als je hem op praktische zaken vergelijkt met de Brammo dan valt het wel wat tegen:
----------- Brammo Empulse --- E-rockit
Bereik: ----- 100-130km --------- 50-70km
Topsnelheid: 170km/h ------------ 85km/h
Prijs: ------- €12700 (tijdelijk)---- €13500
Dealers: ---- Ja ----------------- Nee (fabriek in Duitsland)
Duozit: ----- Ja ----------------- Nee
Baggage: --- Ja ----------------- Nee

Die e-rockit is een leuke aanvulling voor mensen met genoeg ruimte in een garage...
Voor woon-werk lijkt hij me minder geschikt
 
Die e-rockit ziet er erg leuk uit! (http://www.erockit.nu/)
Leuk gevonden dat je moet trappen in plaats van een gashendel te gebruiken.

Maar als je hem op praktische zaken vergelijkt met de Brammo dan valt het wel wat tegen:
----------- Brammo Empulse --- E-rockit
Bereik: ----- 100-130km --------- 50-70km
Topsnelheid: 170km/h ------------ 85km/h
Prijs: ------- €12700 (tijdelijk)---- €13500
Dealers: ---- Ja ----------------- JA (in Helmond )
Duozit: ----- Ja ----------------- Nee
Baggage: --- Ja ----------------- Nee

Die e-rockit is een leuke aanvulling voor mensen met genoeg ruimte in een garage...
Voor woon-werk lijkt hij me minder geschikt

Is juist (voor mij) wel geschikt voor ww (enkele reis 35 km en er komt een zwaardere accu in)
 
vandaag proefrit gemaakt via Reivilo in Amsterdam, maar het gaat hem denk ik niet worden...
De stepjes zitten erg hoog, ik krijg na een kwartier al pijn in mijn knieen...
Ik moet zeggen dat ik ook wel erg moest wennen aan de smalle tank en vooral het geluid wat ie maakt...
De blikken langs de weg zijn wel weer onbetaalbaar ;)
 
vandaag proefgereden met de empulse R
wat me opviel was de enorme liniaire trekkracht van de machine
hij heeft een hoog sf gehalte, schakelen doet hij schroef, is dus een verbeter puntje voor brammo
denk dat deze motor een alternatief is voor benzine motoren,
ik heb er 1 besteld en ga dus een beetje elektrisch pionieren
motor heeft een apart turbine geluid ben ik wel blij mee voetgangers horen je best wel aankomen
 
Gaaf! We kunnen al bijna een Empulse ride gaan organiseren ;)
Afspreken bij een laadpaal, 2 uur koffie drinken en dan weer naar huis :P
Just kidding....maar zoiets is wel afhankelijk van de onderlinge afstanden natuurlijk...

(Ik heb m nog niet....hopelijk deze week.)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gewend om de tankbeurten van auto en motor bij te houden in een (iphone-)app (Tankstops).
Voor de Brammo ga ik er ook één maken zodat ik een beetje een idee krijg van de actieradius en kosten onder alle omstandigheden.
Maar misschien is er al zoiets beschikbaar? Heb het niet kunnen vinden. Ik heb net de app van New Motion opgehaald maar daar zit het niet in. Ze reppen daar niet eens van motorfietsen trouwens, je kan alleen automodellen kiezen :(
 
Kies in de app van de New Motion voor de MIA Electric en dan de 9,7kWh accu aan vinken, die config is de juiste voor de Empulse en zorgt dat de prijs indicatie voor een volle tank ook klopt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan