NAKS en Dynamo ketting

Verbe207

Rookie
18 okt 2014
12
0
Eerbeek
Ik heb al een paar topics gelezen over de NAKS en Dynamo ketting.
Helaas heb ik zelf de keuze gemaakt om met de gedachte van een slechte NAKS toch wel in
het bezit te komen van een CBR 1000 F. Helaas denk ik nu dat de rammel ook zit in de Dynamo ketting.
Ik heb de kappen er nu vanaf en kon het nu ook beter lokaliseren.
Als ik luister met schroevendraaier op de Dynamo dan gaat het behoorlijk klakkerdeklak.
Zoals al genoemd is het een CBR 1000 F Super Sport uit 1990 met 49000 op de teller. Koetswerk is nog in perfecte staat. Volgens mij nog niet vaak (of nooit) er af geweest. Laatste eigenaar gaf aan dat voor hij hem kocht dat het beestje 3 jaar had stilgestaan. Hijzelf heeft 3 tochtjes door Nederland er mee gemaakt. Is het dan plausibel dat de Dynamo ketting knetterde.

Ik twijfel wat ik nu moet doen. Alleen krijg ik dit niet voor elkaar. Prijskaartje bij laten doen zal
te veel in de papieren lopen wat ik weer echt zonde vind van deze mooie motor.
Misschien zijn er liefhebbers van sleutelen en willen mij helpen.
full
 
P.H.C. Ritzen in "Rammelende motor cbr 1000"

Die, en de rest van dat topic al gezien ?

Eerst eens testen of het idd ketting van de dynamo is.

Laat ik het zo zeggen...als dat testen je zelfsleutelend niet lukt....dan denk ik dat voor jou de motor "economisch total loss" is.
Werkuren gaan dan teveel aantikken. Iemand die zo voor de lol die reparatie komt doen....denk niet dat het realistisch is daarop te wachten.
 
Ik heb id nog niet het kapje van de Dynamo gehad. Dit uiteraard om op speling te testen.
Ik heb alles bij de hand om het wel te kunnen mocht ik het blok moeten splitsen. Goeie verwarmde garage, gereedschappen. Alleen om gezondheidsredenen mag ik er alleen niet aan beginnen. Ben herstellende van een zware Burn Out. En juist het toeren op een mooie machine zou mij ook weer een stapje de goede richting op helpen. Terwijl de situatie nu negatief op me inwerkt. Daarom een poging om deze machine te redden. In een zelfde topic is ook een CBR 1000 op en met dezelfde vraag gered.
Naar de sloop brengen kan altijd nog. En verlies zal ik dan moeten incasseren.
 
Positief moet je er net naar kijken. Het is een leuke uitdaging om aan je Eigen motor te sleutelen en daarna kun je hem nog beter waarderen. Een van de eerste dingen die je geleerd zou moeten heben van een Burn-Out is dat positiviteit belangrijk is. Zwaarmoedig worden van een mogelijk problem waar je nog niet eens naar gekeken hebt moet je niet doen.

Gewoon de bestaande topics lezen, WPH erbij en lekker met een bakkie of flesje de schuur in om te gaan verkennen.

Benno
 
Benno helemaal terecht opgemerkt. Zo wil ik er ook inzitten. Heb er niets aan te verliezen zoals het nu is. Want er zit speling op de Dynamo, heb ik net gekeken.

Om nu de juiste beslissing te nemen,mwie kan me vertellen wat het totaalplaatje aan onkosten is, en dan gerust het ergste geval.
 
Ik heb id nog niet het kapje van de Dynamo gehad. Dit uiteraard om op speling te testen.
Ik heb alles bij de hand om het wel te kunnen mocht ik het blok moeten splitsen. Goeie verwarmde garage, gereedschappen. Alleen om gezondheidsredenen mag ik er alleen niet aan beginnen. Ben herstellende van een zware Burn Out. En juist het toeren op een mooie machine zou mij ook weer een stapje de goede richting op helpen. Terwijl de situatie nu negatief op me inwerkt. Daarom een poging om deze machine te redden. In een zelfde topic is ook een CBR 1000 op en met dezelfde vraag gered.
Naar de sloop brengen kan altijd nog. En verlies zal ik dan moeten incasseren.

Dan moeten we er iets positiefs van maken :)

Het oogt idd als een nette en mooie machine.
Vraag is in hoeverre je eigen technische kennis reikt.
Als je een beetje weet hoe eea werkt dan zijn er op dit forum vaak genoeg mensen die bereid zijn aan de hand van foto's bv 'mee te werken' en tips te geven.
De kilometerstand is laag en wat dat betreft zal t vast de moeite waard zijn.

Snel kapje eraf en testen.
Niet teleurgesteld zijn als je idd het probleem vast stelt, je gaat er tenslotte toch al vanuit dat daar het probleem zit en als het probleem toch niet daar zit....nokkenasspanners vervangen is alweer wat minder werk en makkelijker :)


Dat deel is dus al achterhaald inmiddels..... Op zoek naar werkplaatsboek, topic aanmaken en sleutelen !! *O*
 
Laatst bewerkt:
Momenteel is het herstel van mijn Burn Out aan de betere hand. Al merk je met dit soort uitdagingen heel erg de twijfel die je naar beneden trekt en daardoor weer lichamelijke klachten.
Ik moet juist aanleren om rust te houden tussen inspanning en ontspanning. Gevaar van weer uit de bocht vliegen is groot.

Blok moet er dus wel onderuit.
Zoals al aangegeven heb ik een goed verwarmde garage met zelfs een tweekoloms hefbrug.
Ik heb hem gekocht voor € 500 euro, dus kon verwachten dat er wat mee loos was.
Is er iemand die hem voor die prijs ook wel wil overnemen (wat ik niet denk) mag het ook.
Ik zie het een week aan en bepaal dan wat ik ga doen. Krijg ik hulp aangeboden dan ga ik er voor.
 
Momenteel is het herstel van mijn Burn Out aan de betere hand. Al merk je met dit soort uitdagingen heel erg de twijfel die je naar beneden trekt en daardoor weer lichamelijke klachten.
Ik moet juist aanleren om rust te houden tussen inspanning en ontspanning. Gevaar van weer uit de bocht vliegen is groot.

Blok moet er dus wel onderuit.
Zoals al aangegeven heb ik een goed verwarmde garage met zelfs een tweekoloms hefbrug.
Ik heb hem gekocht voor € 500 euro, dus kon verwachten dat er wat mee loos was.
Is er iemand die hem voor die prijs ook wel wil overnemen (wat ik niet denk) mag het ook.
Ik zie het een week aan en bepaal dan wat ik ga doen. Krijg ik hulp aangeboden dan ga ik er voor.

Tja...tegenslagen zullen er waarschijnlijk altijd wel zijn tijdens dit soort sleutelprojecten.
Maar het eindresultaat zou natuurlijk weer een enorme opsteker kunnen zijn.

Als je je introduceert in het CBR1000 topic en later daar verwijst naar een te openen technisch topic waar je eea bijhoudt .... dan zou ik verwachten dat je hier op M-F best een aantal mensen in dat topic zult tegen gaan komen die je stap voor stap op z'n minst en wellicht ook met daad zullen kunnen en gaan bijstaan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan