Bryan Schouten

Hopen dat die mahindra beter gaat worden....op dit nivo zo laat aanhaken in trainingsdagen en alles nog moeten uitzoeken voor er een meter gereden is, dat is hopen tegen beter weten in....

Derou deed het wel heel redelijk gistenren!
 
Ik vind dat als je in ogenschouw neemt dat hij pas zo laat zijn materiaal kreeg Bryan het eigenlijk super heeft gedaan!

Eigenlijk heeft hij helemaal niks super gedaan, zegt hij zelf. Intelligente woorden:

"Bryan Schouten, CIP Moto3, snelste ronde 1’49.891, eenendertigste plaats;
"Ik moet meer één worden met de Mahindra die totaal anders stuurt en rijdt dan de motoren waar ik toe nu op reed. Daar zijn we gedeeltelijk wel in geslaagd en vooral het begin van de test in Jerez was veelbelovend. Maar door mijn valpartij was ik het zelfvertrouwen kwijt en dat kostte me meer tijd dan ik dacht. Ik ben niet naar de GP gekomen om zo te rijden, dat moet anders en dat gaat anders”, klinkt het vervolgens strijdvaardig uit de mond van Schouten. “Ik geloof er ook stellig in dat ik met een goede concentratie en juiste mentaliteit tijdens de eerste trainingen en kwalificatie volgende week in Qatar stappen kan maken. Ik moet mijn rijstijl ten opzichte van de afgelopen jaren aanpassen. Deze fiets stuurt anders en ik houd hem in bepaalde rijlijnen niet strak genoeg, met name in snelle bochten breekt me dat op. Dat ligt niet aan de motor maar aan mezelf. Mijn manager vergelijkt het met een kwartje dat even in de gleuf blijft zitten. Je moet dan even stevig schudden,om hem door te laten glijden en de machine in werking te stellen."

Strijdlustige woorden van Bryan, goed om te zien. Hij weet dat de knop om moet, staat even met z'n bek vol tanden (spreekwoordelijk dan) en gaat er volop tegenaan. Komt vast goed - gaandeweg het seizoen, denk ik dan. Je ziet bij veel rijders, ook de besten, dat succes pas komt als ze hun materiaal doorgronden.

Nog te vroeg voor accolades, maar zeker geen reden om te denken dat hij thuishoort op de posities waar hij staat.
 
Laatst bewerkt:
Vroeg me al af wat er gebeurd was, 2e ronde dus al een probleem, dan ben je ook gelijk de aansluiting kwijt natuurlijk.
 
Nog een radio interview van vorig jaar.
http://nos.nl/audio/573514-schouten-ben-geen-fan-van-marquez.html
Het was een groot Spaans feest, de Grote Prijs van Valencia. Marc Márquez werd de jongste wereldkampioen in de koningsklasse, de MotoGP. En na een ongelooflijk spannende race verzekerde zijn landgenoot Maverick Vinales zich van de wereldtitel in de Moto3. Commentator Hans van Loozenoord en Bryan Schouten praten na over die slotdag. Schouten zal volgend seizoen ook in de Moto3-klasse uitkomen. Hij bekent geen fan te zijn van Márquez.
 
24-09-2014 | Luctor et Emergo

Ik heb de afgelopen jaren veel tijd en energie gestoken een Grand Prix rijder te worden. Daarbij ben ik ondersteund door veel mensen en organisaties die me met raad en daad en niet in de laatste plaats met vertrouwen en met geld de mogelijkheid gaven m'n talent te ontwikkelen. Bij het Franse CIP team heb ik de kans gekregen een Grand Prix rijder te worden. Dit heeft ons beiden niet gebracht wat we ons daarbij voorstelden. De prestaties en de resultaten die ik wilde en wil boeken zijn er onvoldoende gekomen en daar baal ik van. Ik weet namelijk zeker dat ik het kan en daarom zal ik de komende weken en maanden er hard aan werken te laten zien dat ik een gedreven sporter ben die het verdiend een plek te hebben in de GP. Het moge duidelijk zijn dat het zeer doet op deze wijze en nu te moeten stoppen, maar zoals ik al eens eerder heb gezegd 'Luctor et Emergo". Ik ga daarom ook niet wijzen, want ik heb geleerd dat als je naar een ander wijst, er meer vingers naar jezelf wijzen. Hoe moeilijk het ook is misschien, maar ik wens Jasper alle succes. Hij weet hoe moeilijk het is om dit te ervaren.

Www.bryanschouten.nl
 
Bryan Schouten gaat Stock 600 rijden. Dat is te lezen in een interview in BN De Stem.
De papieren versie of digitale? Op de digitale versie kan ik niets vinden.

Mocht dat zo zijn, is dat waarschijnlijk een wijs besluit van Bryan. Met viertakt kan hij al goed omgaan, de 600 lijkt "ons" Nederlanders ook wat beter te passen. Het is alleen jammer dat dit kampioenschap maar acht wedstrijden kent. Maar goed, met een beetje mazzel volgt hij het traject Van der Mark en is hij over drie jaar ook wereldkampioen WSS. 8-)
 
Op zijn Facebook staat dat hij met groot nieuws zou komen. Als dat de Stock 600 is vind ik dat niet echt groot nieuws. Beetje 2e-rangs kampioenschap met maar een paar wedstrijden. Zou dan liever de CEV Moto 2 gaan rijden ook maar een paar wedstrijden maar een hoger niveau denk ik. Overigens als een 600 ons Nederlanders wat beter zou passen waarom rijdt er dan geen één in de Moto 2?
 
Op zijn Facebook staat dat hij met groot nieuws zou komen. Als dat de Stock 600 is vind ik dat niet echt groot nieuws. Beetje 2e-rangs kampioenschap met maar een paar wedstrijden. Zou dan liever de CEV Moto 2 gaan rijden ook maar een paar wedstrijden maar een hoger niveau denk ik. Overigens als een 600 ons Nederlanders wat beter zou passen waarom rijdt er dan geen één in de Moto 2?
Wat is dat dan voor vraag? Omdat dat een half miljoen euro kost om je bij een derderangsteam in te kopen...
 
Moto 2 schijnt goedkoper te zijn dan de Moto 3, vandaar die vraag.
De machine is, zo klinkt altijd, goedkoper. Maar het mogen rijden in het team zelf is dat misschien niet. Verder wel een logische vraag en één die ik mezelf ook wel eens stel, zeker omdat het in de Moto3 niet opschiet voor onze jongens. Je zou toch denken dat ze op een gegeven moment proberen over te stappen naar een andere klasse.

Stock600 is een goede eerste stap in het WSBK-paddock. Van daar uit je carrière herbouwen, misschien doorgroeien naar World Supersport, is dat niet wat Litjens indertijd ook aan het doen was tot zijn crash?

Van mij hoeft een jongen als Bryan zich echt niet alleen maar te focusen op Grand Prix rijden, zeker na het teleurstellende avontuur van dit jaar. En laten we wel wezen, rond deze tijd in het kampioenschap is het überhaupt tekenen bij een team al gauw "groot nieuws" - de meeste vaste / aantrekkelijke plekjes zijn al driedubbeldwars bezet!
 
De machine is, zo klinkt altijd, goedkoper. Maar het mogen rijden in het team zelf is dat misschien niet. Verder wel een logische vraag en één die ik mezelf ook wel eens stel, zeker omdat het in de Moto3 niet opschiet voor onze jongens. Je zou toch denken dat ze op een gegeven moment proberen over te stappen naar een andere klasse.

Stock600 is een goede eerste stap in het WSBK-paddock. Van daar uit je carrière herbouwen, misschien doorgroeien naar World Supersport, is dat niet wat Litjens indertijd ook aan het doen was tot zijn crash?

Van mij hoeft een jongen als Bryan zich echt niet alleen maar te focusen op Grand Prix rijden, zeker na het teleurstellende avontuur van dit jaar. En laten we wel wezen, rond deze tijd in het kampioenschap is het überhaupt tekenen bij een team al gauw "groot nieuws" - de meeste vaste / aantrekkelijke plekjes zijn al driedubbeldwars bezet!

:Y werd 2e op Assen in de Stock600 race (2009 volgens mij), door in de GT een remfout te maken en de winst te verspelen.
 
Mooi om te zien dat er nog steeds mensen zijn die denken dat Nederlandse coureurs de plekken maar even voor het uitkiezen hebben.
 
Dat stond er toch, in een krant genaamd BN De Stem, die ik helaas ook niet ken.
Dat staat volgens mij voor Brabants Nieuwsblad en deze krant spitst het nieuws toe op de regio's in Brabant. In onze BN De Stem stond het niet. Ik gok dat het dan in de krant van de regio Breda heeft gestaan.
 
Stock zou niet slecht voor hem zijn, gewoon dezelfde route als Vd Mark volgen als er geen mogelijkheid is bij een goed team in de Moto 3.
 
Terug
Bovenaan Onderaan