Zadeldek zelf monteren

kappah

Die hard MF'er
24 apr 2012
671
152
Overijssel
Goedemorgen,

Op Ebay kom ik die zadeldek tegen voor m'n 2006 Superduke;

$(KGrHqF,!q8FE1CqqP3zBRjib83u1w~~60_57.JPG


Nu gaat het hier enkel om het zadeldek, dus niet om een compleet zadel. Ik zal dus zelf dit dek om het zadel moeten spannen/monteren.

Is dit zelf te doen, ook zonder ervaring? Ik weet dat het moeilijk is om uit bijvoorbeeld zky zelf een zadeldek te maken. Dit dekje is natuurlijk al klaar en heeft al de juiste vormen.

Dus, hoe moeilijk is dit?

Thanks! :)
 
Gewoon straktrekken en vastnieten. Eventueel kun je hem nog extra verlijmen dmv spuitlijm maar dat zou ik niet doen aangezien deze al de juiste pasvorm heeft. Dat gaat dan op den duur uitlubberen en is niet mooi meer. Gaat het beste met een elektrische of pneumatische nieter.

Oh en het is skai, niet zky.

@hieronder: goede toevoeging, that's inderdaad the way to do it.
 
Laatst bewerkt:
Eerst de achterkant en daarna de voorkant met een nietje vastzetten zodat hij in het midden zit.
Als je dat te strak zet krijg je de zijkanten niet meer goed dus eerst testen na een paar nietjes.
 
Ik wou 't ook zelf gaan doen. Ik heb wel wat aan dit filmpje gehad:


Hij's niet zo heel mooi opgenomen, maar er staan ook andere op joeptoep.

Het is niet zo heel moeilijk, maar als je het perfect wilt hebben dan zul je er wel wat tijd in moeten steken.
 
Oh, ik zal die man eens aanschrijven.
Ik heb 2 zadeltjes van MV Agusta F41000 biposto die ik graag goed overtrokken zou hebben met alcantara. De bekleding heb ik al, maar ben zelf niet zo'n ster daarin en durf er niet aan te beginnen.
 
Ik doe het zelf en er kruipt wat tijd in de eerste keer, maar het is zeker te doen!

Van dit zadel van me wr300 een step-seat gemaakt en zadelovertrek was bedoeld voor een normaal (plat) zadel. Zo zie je dat zelfs 'complexe' vormen goed te doen zijn! Deze overtrek was zelfs bedoeld voor een ander model dan deze wr :P

Zoals VDV zei: eerst achterkant en voorkant centreren en nieten, en dan voorzichtig aan de kanten beginnen en maken dat de overtrek plooivrij en strak blijft!

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan