Marc Marquez topic deel II

Marc legt Casey ff uit hoe je Stoner-corner moet nemen :P

tumblr_ndml8xxBpM1spdxzho1_1280.jpg
 
_O- _O- _O-


Wie had die twee niet graag tegen elkaar willen zien rijden...

Zon beetje iedereen die van Motorsport houd, Marc zei vorig jaar dat het een eer zou wezen om de baan te delen met Casey (toen een gerucht dat Stoner PI GP zou rijden.)
denk dat Casey zelf ook wel snapt dat de fans een clash zouden willen zien tussen hemzelf en Marquez, maar Casey heeft denk ik het schip optijd verlaten! })
 
Denk dat casey bij de eerste inhaalactie van marquez zou gaan piepen.
 
Marc legt Casey ff uit hoe je Stoner-corner moet nemen :P

[afbeelding]


die blik van Stoner ook. Je zou er een "Yeah Right Marc..! dont tell me how to ride MY corner" quote bij kunnen maken met die blik van Casey. Maar dat zou niet eerlijk zijn. De foto lijkt wat dat betreft op een ongelukkig moment gemaakt.

Ik heb namelijk niks dan respect voor Stoner. dus die quote heb ik wel verzonnen maar puur vanuit het beeld van de cynist. ;)
 
Topsnelheid van MM van 346.2 km/h guttegut heerlijk dit soort getallen :+
 
Qua uitslagen sowieso wel, heb dit jaar echter heel weinig tijd gehad om een hoop klasses niet te kunnen kijken eigenlijk. De MotoGP en de WSBK's heb ik alles gezien maar van de nationale competities heb ik nog amper wat gezien dit jaar helaas. Komt wel, de wintermaanden zijn lang. :) Maar ik vind het leuk om te volgen want enerzijds rijden er een hoop ex-GP coureurs in de nationale competities en ik vind het leuk om die te volgen en anderzijds is het gaaf om te zien wie uit de nationale competities de "up and coming" zullen zijn van de toekomst en die al een beetje te volgen/te kennen voordat ze echt een naam gaan maken. :)Quartararo is zeker een talent dat heel, heel erg ver kan komen. Echter is winnen en domineren in het Spaans open lang niet altijd een garantie voor succes op wereldniveau. Maar met de juiste begeleiding kan hij een hele grote worden. En dat mag ook wel, want Frankrijk heeft in de grootste klassen al lang niets meer te juichen gehad. Mike di Meglio in 2008 en Arnaud Vincent in 2001 (dacht ik) in de lichtste klasse, maar een kampioen MotoGP/500cc is al wel heel erg lang geleden. Quartararo heeft potentie.

En het jongere broertje Alex Marquez dan...?
Vorig jaar zn eerste overwinning en nu bijna Kampioen..

Zn stats zijn net iets beter dan zn oudere broer ;)
 
En het jongere broertje Alex Marquez dan...?
Vorig jaar zn eerste overwinning en nu bijna Kampioen..

Zn stats zijn net iets beter dan zn oudere broer ;)
Dat is hier ook al eens bediscussieert inderdaad, zij het niet in dit topic. Marc Marquez gaf al aan dat zijn broertje beter is dan hemzelf, wat natuurlijk net zo goed ondersteunende prietpraat kan zijn. Maar ik heb ook hele hoge verwachtingen van Alex Marquez. Van die familie zijn we de komende 15 jaar nog niet af als ze heel blijven, dat is wel duidelijk. :P
 
Het zegt wel iets, maar echt lang niet alles. Ik weet nog dat ik stomverbaasd het 2006 seizoen aan het volgen was.
125cc, Alvaro Bautista, 8x de overwinning, 4x 2e, 2x 3e en 2x 4e. Met grote overmacht het kampioenschap gewonnen terwijl hij het jaar daarvoor 1x 4e was geworden als beste resultaat.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat zelfs toen Marquez onwijs gave dingen liet zien in de moto2, ik nooit verwacht had dat hij het ook meteen in de MotoGP kon doen, ik vond em veel te onvoorspelbaar en wisselvallig. Raar genoeg is hij dit seizoen juist erg wisselvallig.
 
Begin van het seizoen was marquez oppermachtig. De laatste paar wedstrijden laat hij toch punten liggen. Wat normaal gesproken als hij nog geen kampioen zou zijn wel heel leuk is voor het kampioenschap. Ondanks dat ik een groot rossi fan ben,vind ik het ontzettend knap wat marquez laat zien. Vorig jaar natuurlijk helemaal in je debuut jaar kampioen worden en dat dit jaar door zoveelk overwinningen op rij te herhalen.
Hoop volgend jaar wel op meer spanning om de titel. Mooiste blijft de beslissing in valencia. Spanning tot het einde. Maar met de huidige top vier kunnen ze het elkaar nog lastig genoeg maken...
 
Nou moet ik eerlijk zeggen dat zelfs toen Marquez onwijs gave dingen liet zien in de moto2, ik nooit verwacht had dat hij het ook meteen in de MotoGP kon doen, ik vond em veel te onvoorspelbaar en wisselvallig. Raar genoeg is hij dit seizoen juist erg wisselvallig.

Vooral het laatste deel natuurlijk, daarvoor was de enige wisselvalligheid of hij met 3 of 10 seconden voorsprong zou winnen :') Wel opvallend wat hij de laatste paar races laat zien, gaat allemaal niet zo gemakkelijk meer. Alhoewel, op PI was hij verreweg de snelste alleen legde hij hem weer neer.
 
Vooral het laatste deel natuurlijk, daarvoor was de enige wisselvalligheid of hij met 3 of 10 seconden voorsprong zou winnen :') Wel opvallend wat hij de laatste paar races laat zien, gaat allemaal niet zo gemakkelijk meer. Alhoewel, op PI was hij verreweg de snelste alleen legde hij hem weer neer.

Hehe, vooral het laatste gedeelte natuurlijk. Maar het contrast is erg groot. Hoe meer Marquez uitliep in het kampioenschap, hoe zekerder hij werd. Hij zei wel gedurende het seizoen van niet, maar je gaat je natuurlijk wel een beetje onoverwinnelijk voelen en ik vind de races in Misano, Aragon en in mindere mate Phillip Island daar typerend voor. In Brno lukte het gewoon echt niet en in Motegi heeft ie wel met het koppie gereden om op de 2e positie geen rare dingen te doen.

Ben wel benieuwd hoe hij het in Sepang en Valencia gaat doen. Denk dat ie ze wel weer "gewoon" beide pakt.
 
Dat is hier ook al eens bediscussieert inderdaad, zij het niet in dit topic. Marc Marquez gaf al aan dat zijn broertje beter is dan hemzelf, wat natuurlijk net zo goed ondersteunende prietpraat kan zijn. Maar ik heb ook hele hoge verwachtingen van Alex Marquez. Van die familie zijn we de komende 15 jaar nog niet af als ze heel blijven, dat is wel duidelijk. :P

als hij al beter is dan zijn broer, dan zit Miller ook op dat niveau en Rins ook, wat te denken van Vinales?

In mijn ogen is hij bij lange na niet zo goed als zijn broer, mist de agressiviteit die Marc wel heeft, hij is een stuk langer wat ook nadelig is in de Motorsport eigenlijk is de lengte van Marc precies goed zo lijkt, ik wil Alex eerst eens aan het werk zien in de Moto2, als hij direct met de top mee kan zoals Marc en nu Vinales doet zou ik wel eens ongelijk kunnen hebben, ik hoop het.
 
als hij al beter is dan zijn broer, dan zit Miller ook op dat niveau en Rins ook, wat te denken van Vinales?

In mijn ogen is hij bij lange na niet zo goed als zijn broer, mist de agressiviteit die Marc wel heeft, hij is een stuk langer wat ook nadelig is in de Motorsport eigenlijk is de lengte van Marc precies goed zo lijkt, ik wil Alex eerst eens aan het werk zien in de Moto2, als hij direct met de top mee kan zoals Marc en nu Vinales doet zou ik wel eens ongelijk kunnen hebben, ik hoop het.
Ik reageer hier op 29 maart en op 8 november 2015 wel op. :)


:P :P
 
als hij al beter is dan zijn broer, dan zit Miller ook op dat niveau en Rins ook, wat te denken van Vinales?

In mijn ogen is hij bij lange na niet zo goed als zijn broer, mist de agressiviteit die Marc wel heeft, hij is een stuk langer wat ook nadelig is in de Motorsport eigenlijk is de lengte van Marc precies goed zo lijkt, ik wil Alex eerst eens aan het werk zien in de Moto2, als hij direct met de top mee kan zoals Marc en nu Vinales doet zou ik wel eens ongelijk kunnen hebben, ik hoop het.
Je weet ook niet hoe een coureur zich in zwaardere klassen gaat ontwikkelen, zijn zo veel zaken die een rol spelen. Pedrosa was ook een stuk succesvoller dan Stoner in de 125 en 250, in de MotoGP kwam Stoner veel beter tot zijn recht. Alex en Miller hebben wat mij betreft wel de meeste potentie om een grote te worden, of dat er ook uit gaat komen....
 
Je weet ook niet hoe een coureur zich in zwaardere klassen gaat ontwikkelen, zijn zo veel zaken die een rol spelen. Pedrosa was ook een stuk succesvoller dan Stoner in de 125 en 250, in de MotoGP kwam Stoner veel beter tot zijn recht. Alex en Miller hebben wat mij betreft wel de meeste potentie om een grote te worden, of dat er ook uit gaat komen....

Omdat het het broertje van Marc is gaan mensen gelijk vanuit dat hij net zo is, Alex heeft mij nog niet overtuigd ook al zijn zijn cijfers misschien beter als Marc, daarom zeg ik ook dat ik hem eerst in de Moto2 zou willen zien rijden kijk bijvoorbeeld maar naar Vinales en Salom streden om de Moto3 titel vorig jaar nu zelfde team zelfde Motor maar Vinales lijkt zich veel sneller aan te passen, een echt uniek talent in mijn ogen.
 
Vinales beschikt over het zelfde talent als Marc. Alleen de killer mentaliteit van Marc is ongeëvenaard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan