ZX6R 2003 loopt beroerd

RS73

Rookie
21 okt 2014
6
0
Ik ben sinds 2007 in bezit van een ZX6R uit 2003 (636) met een MIVV GP pijp erop.

Nu loopt de ZX6R sinds enkele maanden niet echt lekker. Dit is alleen niet altijd het geval.
Het kan zomaar zijn dat ik de motor start (koude start) een paar kilometer rijdt en dan begint deze te sputteren alsof er een cilinder niet mee doet. Maar ook kan het zo zijn dat het andersom is. Dus koude start beroerd lopen en dan na een tijdje niks aan de hand.
Er is echter geen pijl op te trekken wanneer en hoe lang de motor lekker loopt en dan weer beroerd. :(

Ik heb injectie reiniger door de brandstof gehad en bougies vervangen echter zonder resultaat.
De motor heeft op de dynobank gestaan en dan natuurlijk lopen als een zonnetje.

Ook heb ik een compressie test laten uitvoeren, de bobines laten doormeten, zelfs de originele uitlaat erop gehad maar alles zonder resultaat.

Ik zit met mijn handen in het haar en ook mijn vaste monteur tast inmiddels in het duister. :?

Misschien is hier iemand die een gelijksoortig probleem heeft of gehad, met ideeen en suggesties.

Ik hoor het graag.

Ramon
 
Als de motor op de dynobank het wel goed doet en niet op de weg, misschien een vals contactje of kabelbreuk ergens?
(Motor schudt aanzienlijk minder op de testbank)
 
Ik ben sinds 2007 in bezit van een ZX6R uit 2003 (636) met een MIVV GP pijp erop.

Nu loopt de ZX6R sinds enkele maanden niet echt lekker. Dit is alleen niet altijd het geval.
Het kan zomaar zijn dat ik de motor start (koude start) een paar kilometer rijdt en dan begint deze te sputteren alsof er een cilinder niet mee doet. Maar ook kan het zo zijn dat het andersom is. Dus koude start beroerd lopen en dan na een tijdje niks aan de hand.
Er is echter geen pijl op te trekken wanneer en hoe lang de motor lekker loopt en dan weer beroerd. :(

Ik heb injectie reiniger door de brandstof gehad en bougies vervangen echter zonder resultaat.
De motor heeft op de dynobank gestaan en dan natuurlijk lopen als een zonnetje.

Ook heb ik een compressie test laten uitvoeren, de bobines laten doormeten, zelfs de originele uitlaat erop gehad maar alles zonder resultaat.

Ik zit met mijn handen in het haar en ook mijn vaste monteur tast inmiddels in het duister. :?

Misschien is hier iemand die een gelijksoortig probleem heeft of gehad, met ideeen en suggesties.

Ik hoor het graag.

Ramon
bij welk toerental of gasstand is dat sputteren?
 
Yeah, het probleem is inmiddels gevonden en verholpen.
Toch een rot werkende staaf bobine.
Inwendige weerstand van 12V (primair) was goed. De secundaire zijde (bougie zijde) die was niet helemaal lekker. Deze had een "knipperlicht" verbinding. Vandaar het soms wel goed lopen en soms niet.
Hopelijk is het een sporadisch probleem en krijg ik niet die andere 3 bobines ook nog eens...
Ze zijn erg prijzig ± €140,- per staaf bobine.
 
Toen ik je beginpost las wou ik dit inderdaad ook al zeggen.
Bobine's lijken soms goed te zijn maar willen wel eens slijten.
Dan klemt het veertje niet meer lekker om de elektrode van de bougie, en kan hij soms een verbranding missen.
Een gebruikte bobine van de sloop is natuurlijk een stuk goedkoper, maar die moet je dan wel zelf eerst even testen, met een bougie erin om te kijken of hij klemt, en even doormeten.
 
Yeah, het probleem is inmiddels gevonden en verholpen.
Toch een rot werkende staaf bobine.
Inwendige weerstand van 12V (primair) was goed. De secundaire zijde (bougie zijde) die was niet helemaal lekker. Deze had een "knipperlicht" verbinding. Vandaar het soms wel goed lopen en soms niet.
Hopelijk is het een sporadisch probleem en krijg ik niet die andere 3 bobines ook nog eens...
Ze zijn erg prijzig ± €140,- per staaf bobine.
Als je er wat verstand van hebt, kijk dan eens naar tweedehands exemplaren. Ebay staat er vol van, Boonstra heeft ze ook vaak liggen, Motorparts-online ook.
Bij mijn ZX10R had ik precies hetzelfde probleem, knappe tweedehands exemplaren erop (voor een schijntje vergeleken met de nieuwprijs) en weer lekker :] :] :]
 
Yeah, het probleem is inmiddels gevonden en verholpen.
Toch een rot werkende staaf bobine.
Inwendige weerstand van 12V (primair) was goed. De secundaire zijde (bougie zijde) die was niet helemaal lekker. Deze had een "knipperlicht" verbinding. Vandaar het soms wel goed lopen en soms niet.
Hopelijk is het een sporadisch probleem en krijg ik niet die andere 3 bobines ook nog eens...
Ze zijn erg prijzig ± €140,- per staaf bobine.

HUH??????
 
Terug
Bovenaan Onderaan