kawasaki vn 900 vulcan classic 2006

mamasita

Rookie
19 okt 2014
2
0
Mijn vulcan wil opeens niet meer starten dacht dat het de accu was maar is niet zo denk nu dat de start motor stuk is want de relay klikt wel maar de startmotor doet niks'
Wie weet wat dit kan zijn? De relay? Of toch de startmotor
 
Waarom is de accu goed? Het wordt immers weer kouder. Ze presteren dan minder. Deze is ongeschikt beneden de 12,4 Volt en moet daarnaast kunnen leveren. De accu goed, tot ongeveer 12,8 Volt opladen dus. Je mag verwachten dat licht dan een paar minuten blijft branden.

Controleer de verbindingen op de accu, dat ze schoon zijn en volg de min kabel naar het frame of het carter want die aansluiting moet zonder corrosie er onder zijn.

Is het een zekering of zijn de contacten van de zekering beslagen?

Na het lezen van de checklist genoemd door Zot zou je de startmotor moeten controleren door die spanning te geven, met de versnelling in zijn vrij. Even heen en weer schakelen en starten met de koppeling ingetrokken wil wel eens helpen bij onwillige startbeveiliging trouwens.
 
Checklist had ik al nagelopen,wat jij zei wrong route ook geprobeert helpt ook niet behalve spanning op de starter dat heb ik niet gedaan. Ik heb deze motor nog niet zo lang maar hij is echt perfect onderhouden door degene waar ik hem van heb gekocht daarom verbaasde het mij dat hij niet meer wil starten.
Na 14 dagen niet gebruikt(staat altijd binnen) te hebben starte hij direk rij er 5 km mee naar het tankstation wil na het tanken starten...vergeet het maar deed niks meer echt raar.
Nu ga ik eerst de accu maar laten doormeten misschien toch stuk.
In elk geval bedankt voor jullie reactie
 
Terug
Bovenaan Onderaan