Honda Vision 110 (2011)

Nog steeds veel plezier van de Honda. Begin me wel wat aan de grondspeling aan de linkerkant te storen. Kost me binnenkort een middenbok :')
 
Ik heb vandaag beslist om afscheid te namen van de Vision, het nadeel van deze scooter is z'n (onveilige) brommer uiterlijk en het spontaan doorgeven van hobbels en kuilen op de weg. Voordelen , oerbetrouwbaar, uitstekende remmen, laag verbruik , nog lagere onderhoudskosten, zeer handig in stadsverkeer.
Ik heb een bestelbon getekend voor een nieuwe Honda NC 750 Integra.
Bertocello.
 
Ik heb vandaag beslist om afscheid te namen van de Vision, het nadeel van deze scooter is z'n (onveilige) brommer uiterlijk en het spontaan doorgeven van hobbels en kuilen op de weg. Voordelen , oerbetrouwbaar, uitstekende remmen, laag verbruik , nog lagere onderhoudskosten, zeer handig in stadsverkeer.
Ik heb een bestelbon getekend voor een nieuwe Honda NC 750 Integra.
Bertocello.
Gefeliciteerd!

Vision 110 en een NC750, das nogal een verschil.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, Het is nu middernacht en heb net dit forum met plezier (te lang) gelezen. Binnenkort verwacht ik mijn nieuwe Vision 110, een rode. Wil hem vooral voor woon-werkverkeer (45 km retour) gaan gebruiken. Geen schermpje, wel winterbandjes en handkappen besteld. Hoop er veel plezier aan te beleven en vooral veel zuinigheid. Binnendoor routes zijn inmiddels bekend. Beetje 50/60 en 80 km wegen over landweggetjes en de hei. Ben benieuwd of mijn verwachting uitkomt en Bertocello...bedankt voor het delen van je ervaringen. Heb er veel van opgestoken.


Gefeliciteerd!

Vision 110 en een NC750, das nogal een verschil.
 
Ben benieuwd of men op die landweggetjes zal strooien in de winter en dan nog moet er genoeg verkeer overheen voor goed effect. Maar het maakt elke rit wel spannend. :)
 
Nou, ik zeg landweggetjes en bedoel eigenlijk redelijke B-wegen. Spannend zal het wel worden (-: Gelukkig heb ik alternatieve routes zolang het maar niet ijzelt. Overigens ben ik benieuwd naar de ervaringen met noppenbandjes op zo'n Vision. Iemand ervaring?
 
Nou, ik zeg landweggetjes en bedoel eigenlijk redelijke B-wegen. Spannend zal het wel worden (-: Gelukkig heb ik alternatieve routes zolang het maar niet ijzelt. Overigens ben ik benieuwd naar de ervaringen met noppenbandjes op zo'n Vision. Iemand ervaring?
Mijn ervaring met winterbanden is dat ze alleen verschil maken als het echt heel koud is en slecht weer (regen of sneeuw) is. Vooral in de zomer rijden ze best wel beroerd, omdat ze heel zacht zijn met grof profiel. Ook slijten ze dan vrij snel.

Ik denk ook dat een windscherm een hoop extra comfort kan bieden, zeker in de winter.
 
Bedankt sender Het is ook bedoeld als winter- en/of herfstband. In de zomer/voorjaar gaan de originele bandjes er op. Ik werk in een omgeving waar ik vaak via modder en natte bladeren naar toe moet. Zeker als ik de illegale route via een bromfietspad eens neem. Aangezien ik hem nieuw koop dacht ik 'laat maar proberen'. Ze pretenderen meer grip. Vroeger reed ik 'dag en nacht' motorfiets woon-werk. Nu, wat ouder, wil ik vooral comfortabel en zo goedkoop mogelijk naar mijn werk. Schermpje is later nog optie. Ik heb slechte ervaringen met niet geïntegreerde schermpjes. Altijd rammelen, houdt vaak alleen rij-wind tegen en je blijft poetsen. Met mijn motorkleding hoop ik de winter te kunnen trotseren en anders .....zet ik er alsnog een schermpje op. Heb ook het idee dat dan het benzine verbruik toeneemt. Trouwens vorige winter was bijna niets de moeite....geen winter (-: Hadden de bandjes bij jou nog een merkbaar effect op het verbruik?
 
Bedankt sender Het is ook bedoeld als winter- en/of herfstband. In de zomer/voorjaar gaan de originele bandjes er op. Ik werk in een omgeving waar ik vaak via modder en natte bladeren naar toe moet. Zeker als ik de illegale route via een bromfietspad eens neem. Aangezien ik hem nieuw koop dacht ik 'laat maar proberen'. Ze pretenderen meer grip. Vroeger reed ik 'dag en nacht' motorfiets woon-werk. Nu, wat ouder, wil ik vooral comfortabel en zo goedkoop mogelijk naar mijn werk. Schermpje is later nog optie. Ik heb slechte ervaringen met niet geïntegreerde schermpjes. Altijd rammelen, houdt vaak alleen rij-wind tegen en je blijft poetsen. Met mijn motorkleding hoop ik de winter te kunnen trotseren en anders .....zet ik er alsnog een schermpje op. Heb ook het idee dat dan het benzine verbruik toeneemt. Trouwens vorige winter was bijna niets de moeite....geen winter (-: Hadden de bandjes bij jou nog een merkbaar effect op het verbruik?
Ik heb nooit winterbandjes op de vision gehad was op een andere scooter.
Er zit zit nu wel een Michelin city grip op welke ook een vrij grof profiel heeft.

Verbruik van mij is 1:37 trouwens. Zeer zuinig dus.
 
Mijn vision is binnen bij de dealer. Bandjes en handkappen erop, nog tectyleren en vermoedelijk begin volgende week ophalen. Heb er zin in. Op welke verzekeringspremie kan ik rekenen? WA
 
Wa premie hangt van no claim korting af , als je gelijk 50% krijgt ben je met een paar tienjes klaar inclusief diefstal.
 
De eerste 35 km zit er op. Even wennen, want stap van een Yamaha 600 cc op een scooter 110 cc. Toch verrassend hoe snel en wendbaar hij is. Geen voorscherm, wel handkappen. Die doen goed hun werk. Politiecontrole voorbij gereden. Dan zie je ze wel kijken. Denken dat het een bromscooter is. Lachen. Ben bang dat ik meer alert op fietsers moet zijn, die de snelheid onderschatten. Heb er nu al een hoop lol aan. Met 13 grd toch even thermo-kleding aangetrokken. Winterbandjes laat ik mogelijk even zitten, afhankelijk van wat de 'winter' gaat doen. De eerste 500 km even rustig aandoen is het advies. Goed warm laten lopen en dan gaan met deze 'banaan'. Leuk, fun en goedkoop. Wel even een afneembaar klokje er op geplakt. Vind ik handig.
 
De eerste 35 km zit er op. Even wennen, want stap van een Yamaha 600 cc op een scooter 110 cc. Toch verrassend hoe snel en wendbaar hij is. Geen voorscherm, wel handkappen. Die doen goed hun werk. Politiecontrole voorbij gereden. Dan zie je ze wel kijken. Denken dat het een bromscooter is. Lachen. Ben bang dat ik meer alert op fietsers moet zijn, die de snelheid onderschatten. Heb er nu al een hoop lol aan. Met 13 grd toch even thermo-kleding aangetrokken. Winterbandjes laat ik mogelijk even zitten, afhankelijk van wat de 'winter' gaat doen. De eerste 500 km even rustig aandoen is het advies. Goed warm laten lopen en dan gaan met deze 'banaan'. Leuk, fun en goedkoop. Wel even een afneembaar klokje er op geplakt. Vind ik handig.
Mooi dat je er nu al plezier aan beleeft :]

Wat voor klokje heb je er op geplakt? Is het enige wat ik mis...
 
Een digitale 4 cm bij 2,5 schat ik. Bevestigd met klittenband. Kosten wel 7,50 euri, gekocht bij een autoshop. Er zijn eigenlijk weinig dashboardklokjes meer te koop. Keek ook nog even naar een 'thermo-plakkertje'. Nog niet gevonden. Zal blijken hoelang zo'n klokje mee gaat. Onbeheerd stallen even klokje in jaszak. In de garage kan ie blijven zitten. Kan natuurlijk ook een weerstation monteren. Hoe krijg ik hier een smiley?
 
Druk op "kies reageren voor uitgebreide mogelijkheden." boven het invoerveld.

Onder het nieuwe invoerveld kun je dan smileys aanklikken. Ook staat er de code onder, zodat je ook smileys kunt typen :)
 
:) ;) *D :( :P ;( *O* :} |( gevonden. Is er trouwens een vision 110 club of landelijke ontmoetingsdag?? Toertochten langs zee, bijzondere B wegen o.i.d.? *D }) :z :r :9~
 
Eerste maal tanken. Verbruik 1 liter 42,5 kilometer. Vanwege inrijden gemiddeld tussen 50 en 80 km/uur gereden op 60/80 km wegen.
 
Voor degene die willen in de winter rijden, zelf heb ik dit vroeger gedaan met mijn Honda Lead NHX 110, of ik dit met mijn CBF125 zal doen weet ik nog niet, daar deze veel pittiger is. Wat betreft de banden van de Lead, deze heeft nooit winterbanden gehad.
2hd752h.jpg

1z32k3k.jpg

24aydj6.jpg
 
Plaatje ziet er winters uit. Ik ben inmiddels met mijn 3e tank benzine bezig. 1e 1:42,5, 2e 1: 36 (flink gegast en regelmatig boven de 80 km/uur) en nu lijkt ie weer boven de 1: 40 uit te komen. Rijstijl is natuurlijk bepalend. Rijd nu gemiddeld 70/km per uur, kom niet boven de 80 km/uur, trek gematigd op en rijd regelmatiger. En toch doe ik nog steeds dezelfde tijd over dezelfde afstand. Handzame scooter, die je eenvoudig op snelheid kan houden als je eenmaal gewend went. Ik ben zeer tevreden over het gemak van dit lichtste scootertje.
 
Oke de benzine is niet gratis, maar bijna alle 250 en 300cc scooters zullen 1 op 36 rijden als er niet harder dan 80 gereden wordt.
pas heb ik met mijn 300cc ruim 200 km gereden met 5 motoren van 900cc a 1200cc en ik regelmatig flink gas moeten geven om ze bij te kunnen houden ook nog even 140 km/u aangetikt en het verbruik was van mijn scooter ruim 1 op 33. dus 1 op 36 lijkt me makkelijk te halen als ik niet harder rijd dan 80.
 
Terug
Bovenaan Onderaan