staalomvlochten remleidingen

robin_25

Rookie
24 okt 2014
3
0
Beste Collega motorrijders,

Ik wil voor mijn yamaha fz6 s2 met abs uit 2010 van de winter waarschijnelijk rode Hell remleidingen monteren. de remvloeistof moet worden vervangen en officieel ook de leidingen, maar het belangrijkste vind ik dat bij mijn zwarte motor de rode accenten passen *O* .

Nu heb ik wel eens gehoord dat de abs opnieuw ingeregeld moet worden aangezien ik over ga op andere (stalenomvlochten) remleidingen. klopt dit?

Ik ben mij ervan bewus dat ik het remsysteem moet ontluchten, maar kan ik ook zelf het abs ontluchten?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt
Robin
 
Voor zover ik weet is een remleiding gewoon een remleiding. Reservoir tot klauw is 1 rechte slang. Voor zover mijn kennis reikt is de ABS niet verbonden met je leiding maar werkt dit apart.

http://www.bmwgsclub.nl/abs.html lees dat ff. Denk dat de werking uiteindelijk hetzelfde is
Hoe denk je dan hoe de abs ooit kan ingrijpen?
Abs werkt met een pomp die tegendruk geeft als het wiel dreigt te blokkeren.
 
Hoe denk je dan hoe HET abs ooit kan ingrijpen?
Abs werkt met een pomp die tegendruk geeft als het wiel dreigt te blokkeren.

;)


bij sommige motoren moet je in het motormanagment de abs pomp laten 'pompen/werken' zodat hier geen oude vloeistof blijft zitten.
weet niet of dat bij jouw type ook zo is, dat moet je even opzoeken in het werkplaatshandboek.
 
Best kans dat de ABS anders/ niet meer goed werkt.
De flexibele leidingen vangen op een andere manier de drukpulsen van het ABS op dan de minder flexibele leidingen.
Ontluchten en remvloeistof vervangen van de modulator schijnt bij de dealer te gebeuren door de klepjes van de modulator open te zetten. Ik neem aan dat je dit thuis niet kunt doen. Wel heb ik eens een tip gezien: rem een aantal malen in de ABS en de vloeistof stroomt door.
Voor deze tip kan ik echter geen verantwoording nemen. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan