Even voorstellen, een nieuwe naked: Brammo Empulse

Kies in de app van de New Motion voor de Nissan Leaf zonder de snellaadaansluiting en 6,6 kW AC lader aan te vinken, die config is de juiste voor de Empulse (3kW lader)
Bedankt voor de tip.
Zie in de app niets om verbruik bij te houden dus ik ga maar even door met mn eigen app.
 
Zou liever naar Zolder gaan, Assen heeft van die lange snelle stukken, da's nie leuk bij een top van 170 km/u
Klopt, is ook maar net wat je wilt. Als je een hele dag wilt rijden is Zolder waarchijnlijk beter. Voor één rondje is het goedkoper om dat dan tijdens de landelijke motordagen te doen. En Assen haal ik wel op één lading, Zolder niet, wordt dan al in de bus zetten en diesel verstoken :(
 
Yes, ik heb 'm!

Natte wegen en beetje fris maar was een leuke rit van 88 km.

brammo-dag-01-01-900.jpg
 
Gefeliciteerd gozer! Maar eh, wat is dat rare rood/witte puntmutsje op jouw bagage? :+

Dank je.
LOL
Misschien had ik beter deze kunnen nemen dan...
brammo-dag-01-02-800.jpg


En een stuk weg met zo'n bord is op de Empulse absoluut geen straf :] :]
 
prachtig exemplaar man,om in te lijsten, veel plezier ermee,
moet zelf nog een paar weken wachten, snik,snik
 
Hee, die foto zag ik net ook al op het Brammo forum voorbij komen!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel rijplezier ermee!
 
Hoi

Na hoeveel kilometer of jaren moet het accupack vervangen worden?
En wat gaat dat kosten ?
 
Accupack hoeft nooit vervangen te worden.
Wanneer die zo slecht is geworden dat je er niet meer mee kunt rijden dan is de motor zelf ook op.
Sowieso heb je 5 jaar garantie opgetreden accupack.
 
denk dat na 10 jaar de accu s vervangen moeten worden of de inhoud vernieuwd (gereviseerd)
over de prijs valt weinig te zeggen maar ik verwacht dan dat inmiddels veel mensen EV rijden
en bij grote aantallen gebruikers gaat de prijs dalen
 
Dat lijkt me nou juist niet het geval. Het mooie aan een elektrische motor is nou juist dat er zo weinig slijtage-onderdelen aan zitten. Een benzinemotor is 'op' als er zoveel werk aan zit dat het niet meer de moeite is om hem op te lappen. En dat komt vooral omdat een revisie zo omvangrijk is. Bij een elektromotor is dat nou juist bijna niks, volgens mij alleen maar twee lagertjes?
 
Vandaar dat ik het me ook afvraag, ik verwacht van een motor toch wel een levensduur van minimaal 20 jaar.(met uitzondering van slijtagedelen zoals accu's uiteraard.)
 
Slijtage aan de electronica maken het economisch oninteressant om na pakweg 150.000 kilometer een accupack te verwisselen. Waarschijnlijk is de motor controller dan versleten en kan de accu lader de chemie van de nieuwe accu's niet opladen. Die twee componenten zijn zo al 3000 Euro. Een accu pakket van 10kWh inclusief alle batterij management systemen en passend in het Brammo frame zal ook minimaal 4000 Euro zijn over 5 jaar. (400 Euro per KWh)
Totaal prijs dus minimaal 7000-8000 Euro.

Gewoon oprijden dus en dan weer een nieuwe kopen van het geld dat je aan benzine en onderhoud hebt bespaart. Besef goed dat een accu bij 80% capaciteit als afgeschreven wordt beschouwd maar dat je er dan nog steeds prima mee kunt rijden. Je komt alleen wat minder ver maar dat gaat zo geleidelijk dat je dat amper merkt. Als je er dus lang mee wilt rijden moet je niet nu al op het randje van het bereik zitten qua woon-werk verkeer natuurlijk. Want dan kom je een keer in de problemen...

Bovendien koop je over 5 jaar een elektrische motor die 2,5x zo ver komt en 2x zo snel laad. Dat is namelijk precies wat mijn ervaring is van de overstap van een Vectrix uit 2009 naar een Brammo uit 2014. En die rijdt ook nog eens veel beter ook!
 
denk dat na 10 jaar de accu s vervangen moeten worden of de inhoud vernieuwd (gereviseerd)
over de prijs valt weinig te zeggen maar ik verwacht dan dat inmiddels veel mensen EV rijden
en bij grote aantallen gebruikers gaat de prijs dalen
Dan mag je bidden dat er nog een accupack voor deze te koop is. O-)
 
Hallo king is het nog gelukt met die usb aansluiting en wat ga je er aanhangen

Jazeker, het is deze van motozoom geworden:
http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=70024877

En die past perfect in het gat aan de rechter zijkant!

14934071071_7c460ea39b_b.jpg


Gaatje gevuld

14824285868_69b69611fb_b.jpg


Het doppie klem je perfect achter de kap *O*

15007812311_9267ed3889_b.jpg


Gebruik hem voor m'n telefoon. Ik heb een waterdichte sony en die zit met een fiets houder aan het stuur

Suchergebnis shop halterung spz only • FAHRER Berlin
 
De motor weegt 215kg, maar voelt aan alsof hij maar 175 kg is.

Heb mijn sinds 24 mei 2014 en ik kan je verzekeren, GEWELDIG :-)
 
Klopt, is ook maar net wat je wilt. Als je een hele dag wilt rijden is Zolder waarchijnlijk beter. Voor één rondje is het goedkoper om dat dan tijdens de landelijke motordagen te doen. En Assen haal ik wel op één lading, Zolder niet, wordt dan al in de bus zetten en diesel verstoken :(

Zolder was geweldig met de BRAMMO :-P heb enkele weekends geleden tijdens het SOLARCHALLENGE te Zolder anderhalf uur gereden als begeleider voor testrijders.

Zelfs met duo :-)
full
 
De eerste 1000 km zitten er op. Ongeveer de helft daarvan woon-werk-verkeer.
Blijft apart om bij de verkeerslichten vooraan te gaan staan en dan van je eigen motor niks te horen of te voelen....maar wel het 'lawaai' van de auto's om je heen.
Na stilstand de motor een stukje achteruit trekken om de speling in de aandrijflijn op te heffen is ook al routine, daarna gaat ie echt soepel van de plek.

Actieradius valt mij wel wat tegen, ik had gehoopt twee dagen heen en weer naar het werk te kunnen, 110 km totaal, maar na één dag heb ik nog rond de 40% lading over, dat gaat dus niet. Misschien dat dat met hogere temperaturen nog beter wordt?
 
Rij je dan over de snelweg of alleen binnen door, 120km per u? 200 km moet dan wel te halen zijn in de praktijk.
De eerste 1000 km zitten er op. Ongeveer de helft daarvan woon-werk-verkeer.
Blijft apart om bij de verkeerslichten vooraan te gaan staan en dan van je eigen motor niks te horen of te voelen....maar wel het 'lawaai' van de auto's om je heen.
Na stilstand de motor een stukje achteruit trekken om de speling in de aandrijflijn op te heffen is ook al routine, daarna gaat ie echt soepel van de plek.

Actieradius valt mij wel wat tegen, ik had gehoopt twee dagen heen en weer naar het werk te kunnen, 110 km totaal, maar na één dag heb ik nog rond de 40% lading over, dat gaat dus niet. Misschien dat dat met hogere temperaturen nog beter wordt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan