LED knipperlichten probleem

Bernez

Die hard MF'er
26 jul 2007
453
0
Kampen
Zo'n vijf jaar geleden heb ik LED knipperlichten op mijn fiets gemonteerd.
Ik moest wel een andere relais kopen (Acumen 66001) en de controle lampje aanpassen, en alles heeft tot nu toe perfect gewerkt. :Y
Maar... nu ontdekte ik dat de knipper rechts achter heel zwak brande. Open gedaan en er blijkt een diode doorgebrand te zijn. Een nieuwe (1N4007) gesoldeerd en op 12V getest. Die deed weer prima.
Op de motor geïnstalleerd, maar nu gaan niet alle ledjes aan en de rest brand heel zwak. :(
Rechts voor gaan nu ook niet alle ledjes aan, terwijl alles doet prima aan de linker kant.
De controle lampje (dubbel omgepoolde LED's) brand normaal als ik de linkerkant aan zet maar brand zwak als ik de rechterkant aan doe.
De bewuste knipper weer rechtsstreeks op 12V aangesloten. Hij doet het prima !!! :?

Kan het zijn dat die knipper toch meer schade heeft opgelopen en defect is ?
Of zou 't aan de 5 jaar oude relais kunnen liggen ?

Alvast bedankt voor jullie input,
Bernez
 
Het stormt en het onweert, maar het is eindelijk gelukt ! De draden met een mesje zoveel mogelijk gekrabd en de soldeerbout op 400C. Ook andere tin gebruikt. In ieder geval werkt nu alles perfect.

Ik bedank je hartelijk v.d.v. :} :} :}
Zonder je hulp zou ik nog heel lang bezig zijn.

Karwei geklaard.... :]
 
Na een week gevloerd te zijn geweest door de griep, vandaag, na alles gecontroleerd te hebben, de boel weer gemonteerd, en wat denk je, weer foute boel !!! :( :X B|
Daar gaan we weer :
Als ik de raw's links aan zet doen ze 't prima. Rechts doen ze ook prima, maar... knippert links voor ook mee. :X
Zal weer ergens contact maken (of juist niet). Morgen de boel weer los maken, en dan alles nog een keer goed nalopen. ;(
 
Na een week gevloerd te zijn geweest door de griep, vandaag, na alles gecontroleerd te hebben, de boel weer gemonteerd, en wat denk je, weer foute boel !!! :( :X B|
Daar gaan we weer :
Als ik de raw's links aan zet doen ze 't prima. Rechts doen ze ook prima, maar... knippert links voor ook mee. :X
Zal weer ergens contact maken (of juist niet). Morgen de boel weer los maken, en dan alles nog een keer goed nalopen. ;(
Diodes verkeerd aan elkaar geknoopt. Op die diodes (1N4007) zit een zilverkleurige band. Die moeten aan elkaar gesoldeerd worden en dan met het controlelampje verbonden worden. Andere aansluiting van het controlelampje echt aan massa aansluiten.
 
Diodes verkeerd aan elkaar geknoopt. Op die diodes (1N4007) zit een zilverkleurige band. Die moeten aan elkaar gesoldeerd worden en dan met het controlelampje verbonden worden. Andere aansluiting van het controlelampje echt aan massa aansluiten.
De diodes waren goed aangesloten. Het probleem was de slechte soldeerverbindingen (zie paar berichten terug). Die waren weer los gegaan na het dichtschroeven van de teller unit.

Opnieuw gesoldeerd, krimpkousje er aan en vast gemaakt met een tie-wrapje. Boel weer dicht en alles werkt nu naar behoren. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan