Het grote BMW K1600 topic deel 2


...wat zo'n muziekje ook gelijk doet met de snelheid en toerental van de fiets...
...bizar !... :/




full
 
De Intermot beurs was (is) erg leuk. Best veel nieuws. Op de BMW stand is er veel te zien. Ik moet zeggen dat de nieuwe boxer modellen er goed uitzien.

Op gebied van de K1600 is er geen nieuws te zien. Men heeft het over nog 3 primeurs later dit jaar in Milaan. Daar zal die afgeplatte Bagger 1600 wellicht wel bijzitten.

Foto's volgen nog. Vandaag eerst nog maar een lekker ritje maken, toestel leeghalen komt wel een keer
 
Eerder stelde ik de vraag over een storend geluid rond de 2500tpm. Ik was bij de dealer en die geeft aan niks aparts te horen, distributieketting zou lawaai kunnen maken, ik hoor echter wel een storend geluid
Kennisgeving voor omleiding op deze link staat op een ander forum een verhaal over het probleem wat ik als het mijne herken. Heeft iemand anders hier ervaring mee :?
 
Ik heb geen ratel bij 2500 toeren, ik vind wel dat je van geen belasting naar wel belasting of vice versa dat je de aandrijflijn behoorlijk voelt
 
Niet alleen voel je dit behoorlijk, af en toe laat deze zich ook duidelijk horen. Al met al vind ik dat niet zo erg, de 1200RT had dit ook aan zich, lijkt me een karakteristiek voor de cardan van BMW. Die ratel vind ik wel storend.
 
Al een tijdje ben ik bezig met experimenteren om de toch wel aanwezige turbulentie op de K1600 te verminderen.

Het korte scherm, welke standaard op de K1600 Sport wordt geleverd, heb ik vanaf dag één, vervangen door het normale GT scherm.
De windbescherming wordt hierdoor wel beter, maar de turbulentie neemt hierdoor ook behoorlijk toe.

Vervolgens het GTL scherm geprobeerd, maar hiermee werden de klachten alleen maar erger.
Vervolgens in de USA wezen winkelen en daar achtereenvolgens een CalSci scherm en tot slot een Aeroflow scherm mét de Aerowings besteld.

Die laatste combinatie is nagenoeg perfect, maar ik vond het scherm niet echt mooi.
De vorm is te rond en omdat het scherm gemaakt is van een ander type kunststof dan de originele BMW schermen, is de kleur niet echt mooi; beetje te wittig of zoiets.

Afgelopen zomer heb ik voor de lol eens het originele, korte scherm gemonteerd.
Ik had hier tenslotte nog nooit mee gereden.

De windbescherming werd natuurlijk stukken minder, maar gek genoeg werkte dit juist zeer positief!
Ten eerste gaf dit een veel vrijer gevoel, beetje alsof je op een naked zit,
en daarnaast was ook de turbulentie vrijwel verdwenen!

Vrijwel..., dus niet helemaal!

Ik merkte ook, dat als ik op de steppies ging staan, en daarmee helemaal Vol met mn bakkes in de wind kwam, het volkomen stil en turbulentieloos werd...

Maar om nou de hele weg op de steppies te gaan staan, is ook niet echt je dat. :N

Tot zover de inleiding.

Dus dacht ik: Dat scherm moet gewoon nóg korter.

En daarom heb ik vandaag de decoupeerzaag ter rechterhand genomen en het GT scherm gekortwiekt.

En het resultaat is fantastisch! *O*

Geen turbulentie, geen herrie, geen instabiliteit, gewoon helemaal tóp. *O*

Hieronder wat plaatjes.


full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het hoge Ztechnic Vstream scherm gemonteerd en zit er prima achter. Vanaf ongeveer 140 begin je turbulentie op je rug en nek te voelen

Zo'n kort scherm staat wel stuk sportiever
 
Ik heb de V-stream Z-2464 (groot scherm), en moet zeggen perfect, 190 op de autobaan en de duo had absoluut geen turbulenties. Dit was maar een test, bij normaal gebruik in de Eifel rij je geen 190, maar bij de toegestane snelheden zeer zeker een aanrader en rijden wij naar de Eifel op der ottobaan tegen 140 perfect verstaanbaar en muziek.
 
...in de jaren 80 en 90 heb ik 2x een CBR1000F gekocht, en daar zat in beide gevallen standaard een blanke ruit op...

...maar ik wilde het ding graag donker hebben, en de enige mogelijkheid was of spuiten, of een donkere ruit kopen...

...ik 2x die donkere ruit gekocht, en dat was (helaas) gelijk zo'n ruit met zo'n suf ogende en centimeters hoge flip-up...
...ruit gemonteerd, en helemaal gek worden van het gebulder achter dat venstertje...

...plus dat door die flip-up de ruit totaal niet aansloot bij de zijkanten van het kuipwerk...



...ruitjes ook zo afgeplakt, en ook netjes afgetekend, en die dingen (ik werkte destijds bij een staalconstructiebedrijf) net zo lang tegen de snel draaiende schuurband aangehouden tot dat ik de voor mij de perfecte vorm gevonden had...

...en de krulletjes kunststof vlogen alle kanten uit... :)

...even nawrijven met een stukje waterproof schuurpapier voor de gladde finish, en klaar al weer...

...en ik heb bij de eerste CBR na diverse proefkilometers een heel klein stukje 'flip' in het midden laten staan, en bij de tweede CBR zat er een compleet andere werveling achter de ruit (vanwege die gaten boven de koplampen), en daardoor vroeg de ruit om een andere vorm...

...2x kleine moeite, 2x groot plezier...



voor (de standaard ruit liep van bovenaf gezien hol - dus naar binnen - )
full



na (ruit loopt iets langer door, en is van bovenaf gezien nu bol, zonder het vooraanzicht te verpesten)
full


full




...later datzelfde geintje nog een keer gedaan met de volgende CBR1000F...
...zelfde verhaal ; ook die flipup ingekort...


voor
full



na (bij deze echter iets meer 'flip' laten staan)
full
 
Wie komt er zaterdag as naar V Harten te Amersfoort ?

Ik ben er in ieder geval in de middag. Ga er ook even op de Nine T rijden.

Niet op onderstaande, maar op een orginele :P
j7w1gg.jpg
 
Ja, blijft een beetje stilletjes hier.
Ik heb gisteren nog een lekker toertje gemaakt langs Amstel en Vecht.
Met 2 Ducati's, een Honda en een dinges Trapperson.

Over de K heb ik niet zoveel te vertellen. Dat is en blijft een top fiets voor mij.
 
Nou dood... das wel heel cru. Wel erg druk. Gister en vandaag bezig geweest met het aanbrengen van Venture Shield. Had een complete set besteld bij Servo PPF (USA). In Nederland €195, vanuit states (met invoerrecht) €165, en als je geluk hebt en de douane even koffie drinkt €130 :z
Al doende leert men, zo ook met het aanbrengen van de folie. Waar ik me uiteindelijk het meest over verbaasd heb is de rekbaarheid van de folie. In het begin was ik te voorzichtig en hierdoor een tanddeel niet geheel naar tevredenheid aangebracht. Maar das dan ook het enige deel, de rest zit perfect :Y
Ik ben bang dat ik mezelf zoveel aan dat ene deel ga ergeren dat ik nog op zoek ga naar een los tankdeel.
Na het werk moet er wel een beloning zijn, dus heb met vrouwlief nog even een paar uurtjes asfalt genomen, weer was geweldig :]
 
Toch weer bijna 500 kilometertjes gereden dit weekend. Met grote passen naar de oosterburen lust ie ook wel een aardige slok. Tis net als met honden, ze gaan op het baassie lijken

Alleen het "geheugen" van de cruisecontrol lijkt stuk te zijn. Als je hem op de laatste snelheid wilt instellen reageert ie niet. Verder doet het knopje het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan