Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

Mijn zephyr :) uit 93.
Het is mijn eerste motor, wil hem beetje bij beetje opknappen.
Als iemand goede sites weet voor onderdelen of wat dan ook zou ik die graag te weten komen :)
10151438_10202567067430545_3686908972890614956_n.jpg


10670122_10203710199888142_5276101490716939807_n.jpg


mvg job
 
Opknappen!? Ik zie niks geks hoor! Leuk om weer es een 550 te zien hier! Mooi rekje ook erop... Ik moet toch es uitzoeken hoe ik hier een foto van de mijne kan posten.. :-x
 
Groet van Zephyr 750 rijder ;en heb heb hetzelfde probleem om een goede foto te plaatsen ,graag tips en truuks.
Hopelijk blijft het weer redelijk en droog in de aankomende wintermaanden.

Groet uit Rotterdam Noord
 
Groet van Zephyr 750 rijder ;en heb hetzelfde probleem om een goede foto te plaatsen ,graag tips en truuks.
Hopelijk blijft het weer redelijk en droog in de aankomende wintermaanden.

Groet uit Rotterdam Noord
 
Nope

Zelf een tijd met 2 tanden meer gereden voor.
Dit omdat hij met de originele vertanding de begrenzer in liep.
 
ik heb er nu een 18 tands voor opgelegd
motor trekt langer door in de versnellingen
een 45 tands achter is denk ik iets te veel van het goede
en nog bedankt voor de tip
 
Sinds vandaag eigenaar van een Zephyr 550 uit 1992.

Het is mijn eerste motor dus de eerste rit was gelijk spannend met die wind (en na een tijd ook nog regen). 100km snelweg en windkracht 6 zijn niet echt ideaal, maar wie weet gaat het wennen. Gelukkig hoef ik normaal gesproken niet op de snelweg te rijden.

Zal binnenkort eens foto's maken, het was al donker toen ik thuis kwam.
 
CasB: gefeliciteerd met de Zephyr!
Ik heb de zeph juist altijd behoorlijk stabiel gevonden met harde wind, vergeleken met andere motoren.

Ik heb gisteren mijn Zephyr dood verklaard :/ Heb het oude hart verwijderd!
[img=300]http://www.motorstek.nl/download/100354/4d6042db3f6d0eaf00fcbb471f04fef5[/img]
Maarrrrrr, ik heb nog een ander hart uit een andere motor getild:
[img=300]http://www.motorstek.nl/download/100356/0784473e8c77bc6c622a8c4891beb810[/img]
En die komt dan weer in de Zephyr 8-)
Wordt een aardig rap fietsje straks met 136 pk & 114 Nm :9
En het mooiste is dat het 1127cc Suzuki blok nog lichter is ook _O-
 
Laatst bewerkt:
Arend,

Plaats a.u.b. meer foto's van je project, super gaaf!
Gebruik je een bandit 1200?

Gr
Thnx
Het blok komt uit een GSX1100F uit '90, die is nog een stukje sterker dan een Bandit 1200 ;)

Ruimte genoeg in het frame trouwens:
ad9ce0e1c196a6050445d33454b272ee
 
Laatst bewerkt:
Arend, is dit ook een luchtgekoeld blok? ik zie inderdaad dat je meer dan genoeg ruimte over hebt! komt wel van pas me het uitlijnen van de tandwielen zou ik zeggen haha!

succes!
 
Jep, althans: oliegekoeld. Blok moet nog wel wat naar voren geschoven worden trouwens.
Ik weet nog niet zeker hoe hoog het straks komt, en of dus het kleppendeksel nog eraf kan zonder het blok uit te bouwen :')
Binnenkort op de goede plaats manoeuvreren en proberen of dat lukt.
Kettinglijn links/rechts en hoogte (vrij over draaipunt achterbrug!) en carburateur-hoek wordt wel even pielen denk ik.
En daarna moeten er uiteraard nieuwe motorsteunen gemaakt, en aan het frame gelast worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor het al, lekker veel werk!

Als je plaatmateriaal nodig hebt ken ik een bedrijf met een lasersnijmachine die het behoorlijk goedkoop doet, 25 euro opstart kosten en dan de kosten van het materiaal en de afstand. Heb hier al mijn plaat materiaal voor mijn XR600 "motard" vandaan, erg goede kwaliteit! :Y

stuur een pm als je gegevens wil ;)

Als ik dit zie, beginnen mijn handen al weer te jeuken!!
 
misschien dat de hele wereld er naar op zoek is...maar als iemand ooit spaakwielen te koop heeft voor zr750....dan kan je me altijd een berichtje sturen!!

Thanks!
 
Ik hoor het al, lekker veel werk!

Als je plaatmateriaal nodig hebt ken ik een bedrijf met een lasersnijmachine die het behoorlijk goedkoop doet, 25 euro opstart kosten en dan de kosten van het materiaal en de afstand. Heb hier al mijn plaat materiaal voor mijn XR600 "motard" vandaan, erg goede kwaliteit! :Y

stuur een pm als je gegevens wil ;)

Als ik dit zie, beginnen mijn handen al weer te jeuken!!
Bedankt voor het meedenken!

Ik heb de mazzel dat ik er bij mijn werkgever aardig wat gereedschap staat, dus dat deel komt wel goed 8-)

misschien dat de hele wereld er naar op zoek is...maar als iemand ooit spaakwielen te koop heeft voor zr750....dan kan je me altijd een berichtje sturen!!

Thanks!
Lol, die dingen zijn inderdaad nogal gewild :Y
Heb het zelf min of meer opgegeven... Af en toe kijk ik, maar 'voor weinig' kan je vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Thnx :)

Flink wat geschoven en gefilosofeerd, maar dit is wat-nu-de-juiste-blokpositie-lijkt:
[img=500]http://www.motorstek.nl/download/100375/805ecfed5a56d0d6562a31b0e24d4437[/img]
Alles opgemeten, beugeltje tekenen:
(van het weekend maar eens een proefversie maken en passen)
[img=500]http://www.motorstek.nl/download/100374/b5fd204a6fdee7798dd532783c586907[/img]
Originele schakelpedaal GSX komt vrijwel exact op de originele plek van de Zephyr,
en de ketting is netjes uitgelijnd 8-)
[img=500]http://www.motorstek.nl/download/100376/74ce77b7f8b7a449d441e8a1a01c0e2e[/img]
 
Laatst bewerkt:
zoals ze bij mij in de buurt zouden zeggen:

Ja seh tie, kiek m gasgeve!

Ziet er allemaal veel belovend uit! Met wat voor CAD programma werk je?

Gr.
 
SolidWorks, heb IO gedaan aan de TuDelft (was in '09 klaar). Jij studeert IPO in R'dam zie ik?
Werken jullie daar ook met SW, of is dat Inventor? Pro-E zal wel niet he.
 
Klopt, klopt ;)

je hebt m mooi gemaakt! Ik ben met een vriend bezig een frame te maken in SW voor een SOWB project ;) Zal over een paar weken afzijn en dan in elkaar bakken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan