MG Griso rijders

Is er een plaats waar je een sensor in kan schroeven? Bij de Norge dan wel, maar zoveel verschillen de blokken vast niet.
 
Ik heb de temperatuursensor in plaats van de olieaftapplug zitten.
Enkele posten terug heb ik dát verhaal beschreven (22 maart).
Het was een beetje hobby-en, zoals 't heurt.... bij 'n brommerboy... 8-)

Ad B
 
Mede guzzirijders< we hebben een post-zomer meeting op 27 september. Zie Waar is wat te doen.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Deze keer is er waarschijnlijk ook een Stelvio bij.
 
Vandaag heeft mijn griso nieuwe bandjes om de wielen gekregen,de oude michelin mpr3 waren na 11,500 km helemaal versleten,vooral de voorband.
Deze keer heb ik weer voor michelin gekozen,maar wel de nieuwe mpr4.

Gelijk maar even[voorzichtig vanwege de siliconen] 100km getest tussen de buien door.
Ik moet zeggen dat het altijd lekker rijd met nieuwe banden,ook al heb je precies dezelfde set.

De pr3 vond ik al prima de mpr4 voelen toch weer wat beter aan.
Kortom ik ben helemaal happy met de mpr 4
 
Zo dit topic maar eens opschudden

Vandaag teruggereden vanuit omgeving Verdun,waar ik diverse monumente bezocht heb,en een stuk van de fronlinie route gereden heb,echt een aanrader.
810 km gingen er onder de wielen door in 2 dagen.

full
 
Nog maar weer eens aandacht voor de prachtige Griso.

Tevens melden dat de ontmoeting as zaterdag ook vroeger beginnen mag: 11:00. Ik weet niet of het goed nieuws is voor de verre vrienden. Maar later komen is natuurlijk altijd beter dan niet komen ;)
 
Dat de Griso ook prima geschikt voor lange reizen heb ik voor mezelf bewezen tijdens een 9-daagse tocht rond Zwitserland zonder het kaasland aan te doen. 3300 km in 9 dagen waarvan 2 stevige autobahn en -strada toeren van een uur of 7.
In Italië lekker binnendoor en een paar passen gereden richting het Como meer waar ik een paar dagen gebleven ben.
In Frankrijk door de Alpen wat prachtig was evenals de Elzas en Vogezen.
Geen centje (zadel)pijn en lekker genieten van het koppel van de Griso, supermotor!
 
Zo dat is een flinke toer geweest :P :P

En idd de zithouding/buddy vd griso is prima voor lekker raggen en ook voor een lange rit.
Ik zie onderweg vaak de leden van mijn cluppie,de benen strekken en het linker handje ff lossen,terwijl ik nergens last van heb. ;)
 
Gisteren op de intermot geweest en de Griso eens uitgebreid bekeken, ik moet erkennen dat het een prachtige motor is, wat een veramdeming tov die nieuwe BMW retro. Prachtige motor, werkelijk!
 
@ Toktok:

De BMW NinetyR bedoel je? Dat is inderdaad een lelijk hok. Zag het in Italie staan en de Griso mag dan standaard een "aparte" uitlaat hebben, op de BMW zitten gewoon 2 kachelpijpen. En dan altijd weer overal die buisjes en plaatjes aan elkaar geschroefd alsof het een meccano bouwdoos is. Duits en design gaat echt niet samen.


@ jos16
De 2e dag door Oostenrijk/Zuid Tirol was een drama. In Oostenrijk alleen maar files en daarna over de Jaufen pas kletterde de regen naar beneden. Niet echt een plezierritje. Toch ook een beetje verkrampt op de motor gezeten door het slechte weer en 's avonds en de volgende dag toch pijn in mijn rechterbeen dat ik er bijna niet van kon lopen. Maar dat was mijn eigen schuld en kan ik niet op de motor schuiven.

De Griso is bijzonder comfortabel en exclusief. Ik heb hem nu 3 jaar en ondanks wat kleinigheidjes wil ik hem echt niet meer kwijt.
 
Ik kan bovenstaand (reis)verhaal alleen maar onderschrijven: ondaks dat de Griso geen reismotor púr sang is, heb ik ook altijd veel plezier beleefd van en met de fiets op vakanties in Oostenrijk, Italïe en Zuid-Frankrijk. En dan ook nog eens met bepakking etc.

Ik heb vorig jaar trouwens Hyperpro vering op mijn Griso laten zetten, en ik kan dit alleen maar aanbevelen. De motor voelt er een stuk "lichter" door, en stuurt veel preciezer. Ook het comfort (zoals bijvoorbeeld het nemen van drempels) is er een stuk door verbeterd.
 
ksst oma

Gisteren een ritje met de motorclub gedaan,eentje met veel slechte wegen en klinkers,en das niet zo prettig met de standaard vering vd griso.

Daarom ben ik vanmiddag bij promax in schijndel geweest,ik wil ook graag progressieve veren in mijn voorvork en op de schokbreker, dan kan meteen de demping aangepast worden.
Ik verwacht dan, net als Irvine, een stukje meer comfort op slecht wegdek en drempels.

Omdat mijn griso van 2009 is,is een service beurt voor de vering[lees verse olie] ook zeker geen overbodige luxe.

Uiteraard ga ik dat nu nog niet doen maar in de wintermaanden
 
:W Haaaai. Even voorstellen, poes :W
Sinds zaterdag een warm nestje gecreëerd voor een mooie Griso. Erg, erg gave motor.
Ik was niet zo kapot van de originele uitlaat en heb er één gevonden die al helemaal opgeleukt was.
Meer piccies volgen nog, het wachten is op de zon 8-)

large
 
Gefeliciteerd. Hoop er ook nog een keer een in de garage te kunnen zetten. Maar met de Voxan, Vstrom en VFR span is de garage voorlopig vol. Is het een 1100? Wat voor bouwjaar? kmstand?
 
Laatst bewerkt:
Verbazingwekkende lage stand. Dat zie je heel vaak bij Griso's.
Een keer heen en weer Noordkaap en je hebt er al meer..
 
Laatst bewerkt:
Voor zij die de griso wel ok vinden, maar graag wat meer modder in hun muil krijgen.. ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan