Kawasaki Z200

Nee niets noemenswaardig nog.

Hij start en loopt best goed alleen moet ik de voorrem nog fixen. Inmiddels ben ik er wel achter hoe dat moet maar het is er nog niet van gekomen. :)
 
In het westen zijn ze dan wel gestopt maar in ZO-Azië is de motor nog geëvolueerd.
De lijn van de Z1R en de Z1100st zien we in de tank terug. Ook de slechte rem werd vergeten en ook de mooie zijstandaard met dubbele veren. Hier kwam de Z250c als opvolger (ook zonder de kabelklauw) daar bleven ze op 200cc.
full
 
Ja, dat klopt. Binter Merzy heet hij daar meen ik.
Ik heb trouwens je berichten wel gelezen maar ben afgelopen dagen te druk geweest met werken om te kunnen reageren.

Moet nog even opzoeken hoe een Z550GT klauw er uit ziet want ik zat meer in de richting van een z650 klauw te denken.
 
:Y Hij staat al thuis. Deze week proberen of ik die mechanische remklauw werkend krijg. Alleen heeft de auto even prioriteit, uitlaat dondert er nog net niet onder vandaan. :')
 
Uitlaat? Meestal wat haken met rubber ringen en soms een klem.

Remklauw van de Z200?
full


:? Succes


Zorg ook voor speciaal vet wat niet vloeibaar wordt als het heet wordt (en dat wordt het)!
Let op: géén roest, géén braampjes, géén krommingen waar het niet hoort, schone groeven, hele afdichtingen en ga maar door.
 
Uitlaat? Meestal wat haken met rubber ringen en soms een klem.

Remklauw van de Z200?
[afbeelding]

:? Succes


Zorg ook voor speciaal vet wat niet vloeibaar wordt als het heet wordt (en dat wordt het)!
Let op: géén roest, géén braampjes, géén krommingen waar het niet hoort, schone groeven, hele afdichtingen en ga maar door.

Klem verrot idd.

Zat te denken om heel lichtjes kopervet op die pennen te smeren. Ze spreken in de manual over PBC vet, maar dat heb ik dus niet. :)
 
Nee echt niet doen, als het vet vloeibaar wordt loopt het door de pakkingen heen en komt op de blokken en de schijf. Ik (en misschien anderen ook) willen nog langer van je belevenissen genieten.
 
Ga even vragen bij een goede garage, auto/vrachtwagen garage kan ook. Als je een klein potje meeneemt (minipotje bonduelle is groot genoeg) krijg je het ook wel gratis mee, ooral bij de laatst genoemde keus.
Neem aub geen enkel risico met deze remklauwen, het ontwerp is echt zwaar k###e.
Een paar euro of uurtjes uitsparen kan je uiteindelijk je leven kosten, volgens mij ben je meer waard dan dat, maar ja uiteindelijk bepaal je het zelf.
 
En keramisch vet dan? Daar hoor ik iedereen over praten tegenwoordig. Dat zou wel smerend werken meen ik.
 
Elke soort vet smeert beter als niets.
En voordat vet in olie verandert dan moet het wel heel erg heet worden voordat het door de afdichting heen komt.
 
Laatst bewerkt:
Rondje gereden. :]

Remkabel zat niet zo netjes en zorgde voor extra weerstand. Heb de klauw nu beter afgesteld maar nog niet gesmeerd. Warempel, hij remt. Het is nog niet veilig maar we gaan de goede kant op. :)
 
Op advies van beeperhorrie een compleet remsysteem van een gt550 gekocht.

Proberen of we dat pas kunnen maken op de Z200. :)
 
Glijpennen ingesmeerd met keramisch vet, maakt geen verschil. Wel ben ik er achter gekomen dat de remkabel 'klemt' door gebrek aan smering (denk ik).
De remkabel zit een op de plek gehouden door een aantal klemmen, dat heb ik om te proberen eens losgemaakt zodat de kabel vrijer kan lopen en dat doet al veel goeds. :)

Vanmiddag dus lekker aan het klooien geweest. Verder loopt 'ie toch niet zo mooi als ik dacht. Hoger in toeren lijkt 'ie in ademnood en hij zakt (soms) erg langzaam in toeren als ik het gas los laat. Ligt niet aan de gaskabel want ik hoor de gasschuif tegen de zitting 'tikken'. Valse lucht langs het inlaatrubber of toch een versleten carburateur? En dan denk ik voornamelijk aan de gasnaald en zitting. Ik had willen proberen met een busje deo oid om te checken op valse lucht maar ik kreeg dat kreng niet mooi stationair aan het draaien, hij valt steeds uit. :')

Filmpje van hoe die nu loopt, en dan zie je gelijk de remkabel in motorcross stijl. 8-)
 
Remklauw gekocht bij roukama. *O*
Type 43041-030 die de meneer op het youtube filmpje ook heeft gebruikt.
Nou moet het goed komen. :Y :]
full
 
Carb-rubber vervangen lijkt me geen overbodige luxe.. :+

In da house. *O*

Maar nog niet gemonteerd. Ben bezig geweest met de remklauw. Remjuk van de 750 pas niet op mijn 200. Maar de glijpennen zitten wel op dezelfde afstand van elkaar als die van de Z200. Dus remjuk van de 200 in de klauw van de 750 en... past net niet. -O- De klauw zit 2mm te dicht bij de vork en maakt dus contact waardoor het remjuk niet aan de vork gebout kan worden. B|
 
Voor wie het interesseert. :)

Voorrem nog steeds niet omgebouwd naar hydraulisch.
Wel de originele remklauw aan de praat gekregen en voor nu ben ik daar tevreden mee.

Ik krijg het motortje niet mooi aan het lopen, het lijkt er op dat het inlaat rubber enorm valse lucht trekt. Wat hoger in toeren blijft het gas als het ware hangen, ookal hoor ik de gasschuif toch echt in de zitting vallen. Je zou dan verwachten dat de motor arm loopt, maar de pit is echt gitzwart. Hij start overigens heel goed en onderin de toeren loopt het best aardig.

Nou, nieuw imitatie (originele zijn er niet meer) carb rubber gekocht. Krijg je dit:
full


Links is de nieuwe, gat waar de aansluiting op de cilinderkop zit is veeel te groot. Zo groot zelfs dat ie over de koelribben komt en hij dus volledig nutteloos is voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een tegenvaller zeg. Maar wel fijn dat je aan de slag blijft met de Kawa, het zijn geinige fietsjes.
 
Het is een leuk ding ja, maar geeft me soms ook wat hoofdpijn. Vooral dat de informatie van de latere bouwjaren zo schaars is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan