BMW k100RS Cafe Racer

Gisteren kwam er een maat ff langs. Ff bekijken hoe t ermee stond. Toen zag die de toeters liggen die van de K af kwamen. Bizar hard hoe die toeters klinken zeg.
Toen had ik in een irritante bui ze in serie op de accu aangesloten waarbij ik ze aan/uit kon zetten. Toen liep ik ermee de kamer in thuis. 1 die viel haast van zn stoel en de ander die kwam bijna los hahaha

Maar echt bizar wat een tering herrie die maken. Die van auto's zijn vaak nog zachter.
Kga ze denk wel allebei voorin terug bouwen. Kan je denk heel mee gaan lachen xD
 
Ik heb vroeger een BMW R100RS gehad, die had standaard Fiamm-hoorns erop zitten. Man, ik denk dat zelfs een vrachtwagen van schrik aan de kant gaat.
 
Dat zijn deze ook. Toen ik ze 1x snel testen, had ik meteen mn oordoppen erbij gepakt. Niet te filmen pfff
Dit zijn ze:



Ik zit te denken of ik ze hier net bij het balhoofd onder de tank kan wegstoppen.


Vond ik wel een mooi plekkie, maar ik krijg die diablo rubbers niet los, want dan kan ik ff passen en meten.


Ik moet nog ff uitzoeken wat een mooi formaat is op dit forum. 800x600?
 
Laatst bewerkt:
Nou.. zoals eerder vermeldt ben ik bezig geweest voor onze JoosD.
Makkelijker gezegd dan gedaan, want ik had nog nooit goed naar een K100 Cafe gekeken.
Hier dan toch een kleine 'artist impression' van wat wij denken dat 'mooi' is...

78ttmp2.jpg

hOMKkD8.jpg

LCJbjgR.jpg

uCDGzc3.jpg


Toch werd dit kontje hem niet, dus ben ik nog een keer gaan kijken.
oyl7z2V.jpg


Daar werden we blij van. Alleen heb ik (aangezien ik niks op heb gemeten) de hoek van de voorvork wel verpest.
ETVcWR1.jpg


Dus uiteindelijk vonden we dat het zoiets moest worden:
9ScvvrB.jpg


Gelijk maar een digitale tekening van gemaakt.. nu we toch bezig zijn.
GmFnCYw.png



Zo heeft Joost een beetje idee van wat hij kan gaan doen, en heb ik helaas ook het K100 virus opgelopen.
 
Dat kontje staat onder een te grote hoek en is eigenlijk veel te lang. Maar dat is mijn mening...
 
~
Dat zijn deze ook. Toen ik ze 1x snel testen, had ik meteen mn oordoppen erbij gepakt. Niet te filmen pfff
Dit zijn ze:
[~[url="http://s25.postimg.org/jy4pox3z3/IMAG1097.jpg"]afbeelding~][/url]


Ik zit te denken of ik ze hier net bij het balhoofd onder de tank kan wegstoppen.
[~[url="http://s25.postimg.org/9pc8j3fxb/IMAG1099.jpg"]afbeelding~][/url]

Vond ik wel een mooi plekkie, maar ik krijg die diablo rubbers niet los, want dan kan ik ff passen en meten.



Na een aantal mal gesneden te zijn ondanks gebruik van claxon heb ik interesse in deze dingen.. hoe komt men er aan??
 
Op marktplaats zoeken naar gebruikte K toeters.
De herrie is echt vele malen meer dan van een standaard motorfiets.
Of een Stebel Nautilus aanschaffen.
 
Ik vind de laatste schets het best qua idee hoe het ong zal gaan worden.
Maar wat Kaaskroket zegt, hij mag wel iets zakken en denk ook wel korter. Want ik wil voor van die knipperlichtjes gaan die je in de frame pijp kan draaien. Vond ik wel erg gaaf.
Iemand een linkje voor mooie?

@jaap43
Ik weet hoe de diabolo rubbers vast zitten. Maar kreeg ze toen gewoon niet los. Zal wel eens wat meer geweld gaan gebruiken ;)
 
Op marktplaats zoeken naar gebruikte K toeters.
De herrie is echt vele malen meer dan van een standaard motorfiets.
Of een Stebel Nautilus aanschaffen.

Heb ik op de enfield, de lage toon.. om eerlijk te zeggen, valt nogal tegen..
Nou ja, ben nu wel nieuschierig en zal eens gaan zoekjen naar K-claxons.. of die gabbers in Almere eens mailen..
 
Denk dat de gemiddelde auto toeter er wel een puntje aan kan zuigen. Vergeleken met die dubbele Flamm toeters.
Maar die K heeft ook een giga accu. 12V 28Ah
 
Ik heb de foto's in mn begin post kunnen aanpassen. Nu hebben ze wel een mooi formaat.

Ik heb ook gisteren avond stukken RVS pijp+bochtjes besteld. Het plan is om zelf een uitlaat te gaan maken. Spagetti spruistuk had wel gaaf geweest, ik hou van een uitdaging, maar die in me nu nog ff te groot haha. Dus het wordt gewoon een 4in1 spruitstuk. Zo wil ik dan ook doorgaan voor een dubbele demper gaan. Links en rechts.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag wat mooi RVS binnen gekregen. Hier ga ik dan het spruitstuk van proberen te maken enook het uitlaat systeem naar de dempers. Dit wil ik proberen Tig te gaan lassen, of ik moet mn docent lief aankijken :P Dan weet ik zeker dat het mooi is haha
 
leuk project, ik zou wel de zijpanelen vervangen om een mooiere lijn te krijgen.

Home - Touratrek Avontuurlijke Motorreizen

ik heb in mijn project de panelen weggelaten en kleine panelen gemaakt, originele kontje gebruikt, smaller gezaagd aan de voor kant zodat deze even breed was als de tank
 
Laatst bewerkt:
@scheffers
Ook een uitlaatje gaan maken!?

@wachter
Binnenkort gaat ik naar Droughneck en dan ff bespreken voor een zelfmaak kontje. Iets met zelfde lijnen als de tank ofzo. Waar de elektronica in kan gedaan worden.
Heb jij je accu in het kontje gedaan? Wat voor accu heb jij, ben rond aan het kijken voor een mooie gel accu.
Ik heb de ori accu nog. Bleek dat die man m nog pas had verwisseld voordat die m verkocht (alleen ik heb er nu niks meer aan) Zonde van die 100,- XD

Btw,
Zie ik nou dat je remklauwen heb met 2zuigers? Zaten die standaard op je vork?
Ik heb namelijk maar enkel zuigers, en zou opzich wel betere remmen willen als t beetje plug and play is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan