gs 500 stalking

16 jul 2011
65
0
Ik heb ook een brandende vraag,

ik heb mezelf verwend met een GS 500 uit 1989
deze motorfiets heeft ca 12 jaar stilgestaan maar met wat liefde en aandacht heb ik ze weer lopend.
nu heb ik geen ervaring met dit model en heb dus geen idee hoe de gas response hoort te zijn.
Als ik de motor start en ze is op temp is er een beetje terughoudendheid bij ca 3500-4500 toeren maar enkel als ik de gas in zijn geheel open trek.

Al het reguliere onderhoud heb ik uitgevoerd en de carb zijn geheel zuiver.(ultrasoon)
de gasnaalden zitten op de standaard hoogte (middelste groef)

het is dus zonder vergelijk moeilijk te bepalen of ik bijv een elektrisch probleem (cdi) of dat bijv de vervroeging niet goed reageeerd

ik zou dus graag wat juiste tips horen van gebruikers.


greetz
 
Laatst bewerkt:
hij hoort soepel door te trekken zonder ergens in te houden.

heb het even in het gs500 topic geplaatst. met de vraag wie voor jou het juiste antwoord heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de afstelling van de carbs even met rust laten. Is het luchtfilter schoon?
Leen eens ergens een stroboscooplamp en controleer het ontstekingstijdstip, inclusief vervroeging. Zodat je dit uitsluit. Toerentalafhankelijkheid is meestal ontstelings gerelateerd probleem (vervroeging e.d.). Zorg dat dit allemaal soepel beweegt.
Sluit zo een voor 1 de basis zaken uit. Zorg ook voor een werkplaatshandboek.
 
er zit een nieuw luchtfilter in, nieuwe bougies, nieuwe bougie kappen, ontsteking gecontroleerd met stroboscoop lamp en staat keurig
werkplaats handboek is aanwezig en doorgenomen zonder daar direct een aanwijzing in te vinden

gezien het inhouden echt rond de overgang zit van pilot jet en main jet verdenk ik daar mijn probleem maar hoor graag ervaringen
kan de naald inderdaad een groef laten zaken
 
er zit een nieuw luchtfilter in, nieuwe bougies, nieuwe bougie kappen, ontsteking gecontroleerd met stroboscoop lamp en staat keurig
werkplaats handboek is aanwezig en doorgenomen zonder daar direct een aanwijzing in te vinden

gezien het inhouden echt rond de overgang zit van pilot jet en main jet verdenk ik daar mijn probleem maar hoor graag ervaringen
kan de naald inderdaad een groef laten zaken maar maar wordt het mengsel dan rijker of armer
 
er zit een nieuw luchtfilter in, nieuwe bougies, nieuwe bougie kappen, ontsteking gecontroleerd met stroboscoop lamp en staat keurig
werkplaats handboek is aanwezig en doorgenomen zonder daar direct een aanwijzing in te vinden

gezien het inhouden echt rond de overgang zit van pilot jet en main jet verdenk ik daar mijn probleem maar hoor graag ervaringen
kan de naald inderdaad een groef laten zaken maar maar wordt het mengsel dan rijker of armer
Mijn GS500-brommertje doet dat ook wel eens, een beetje carbreiniger verhelpt het dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan