xs650 wil niet meer starten

Marcoxs650

Rookie
18 jul 2014
11
0
Oost-Souburg
Hallo allemaal,

ik heb een weekje geleden een Yamaha xs650 gekocht en ben er mee naar huis gereden (zuid-holland naar zeeland). Eenmaal vlakbij huis viel de motor uit en wilde hij niet meer aan. De accu was leeg (had zelf een accu meegenomen en deze was bij de start van de rit volledig geladen) dus ik denk iets qua bekabeling. Na de accu losgehaald en geladen te hebben en weer gemonteerd te hebben wil de motor niet meer starten. De accu doet het gewoon en het contact gaat ook aan maar als ik ga kicken doet ie helemaal niet, je hoort ook niet dat-ie even aanslaat en dan weer uitvalt.

De bougies vonken allebei niet dus ik vraag me af of er iets mis is met de bekabeling daarvan of is het ook goed mogelijk dat beide bougies nu gewoon stuk zijn. Als het niet hier aan ligt, wat zou het dan kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Idd, als je er net iets meer dan 200 Euro voor over hebt is het wel gelijk helemaal in orde en hoef je nooit meer naar je ontsteking om te kijken.
Bij mij hetzelfde verhaal, na ruim 8 maanden was het met een druk op de startknop in twee omwentelingen lopen!
Het enige wat dan nog slijt/aandacht nodig heeft zijn de koolborstels in de dynamo en je accu.
 
Een tijdje geen nieuws maar heb een mede xs rijder in de buurt gevonden en samen met hem gezocht. Bleek uiteindelijk dat t contactslot was doorgebrandt dus hij rijdt nu met een nieuw slotje weer! Iedereen bedankt voor de tips :) dit topic kan gesloten worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan