Africa Twin ontmantelen/ heropbouwen. Moeilijk?

Trickshot

Die hard MF'er
27 apr 2006
528
104
Ik wil mijn frame laten poedercoaten vanwege roest. Ben alleen niet zo technisch aangelegd en vraag me af of zoiets als mijn motor uit elkaar halen weer opbouwen wel iets is waar me aan moet wagen. Anderzijds is het geen ultramoderne fiets en hebben mijn broer zowel als mijn monteur al gesuggereerd dat het met deze motor 'te doen' is. Heel veel foto's maken voordat je shit uit elkaar haalt was het advies. En dan vooral wat het electrogedeelte betreft want het blok hoeft niet uit elkaar lijkt me(?)
Zijn er verder dingen die bijvoorbeeld opnieuw moeten worden afgesteld als ze los- en weer vastgekoppeld zijn? Ik denk bijv aan de carburateur? Of zaken die moeten worden afgedicht/geseald moeten worden bijvoorbeeld? Nog andere belangrijke dingen om rekening mee te houden?

En gewoon in het algemeen: Doen? Of niet doen?
 
Net wel een Haynes exemplaar van een Russische site weten te slepen. De TransAlp/AfricaTwin versie van 1986-2002 had ik al want is vrij makkelijk te vinden. De Duitse Bucheli versie heb ik hier liggen. Maar nu ook die van '87-'07 in het Engels dus. Heel fijn.

Mag zeker geen dropbox linkje neerzetten voor de mede-Twinrijders?
 
You've Got Mail! })

Dank voor het aanbod ook. Eerst maar eens een weekje of wat de boeken bestuderen maar als het tijd wordt voor de praktijk kan ik vast wel wat extra info gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan