Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
He mannen, ik weet dat het lastig is maar waar moet ik ongeveer op rekenen om een circuit kappenset te laten spuiten???. Het is een kappenset voor een r1 2008. De kappen zijn nu glanzend wit gespoten met een blanke laklaag. Tank en voorspatbord hoeven niet...

En zijn er nog mensen in de Achterhoek die evt wat voor mij kunnen betekenen

Graag hoor ik !! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb een vraag ,graag zou ik rond februari als mijn verbouwing af is .Mijn voor en achterspatbord willen laten spuiten van een dragstar classic in de origineele kleur Light grey metallic /lavender zilver. Wie kan daar een prijsje voor geven.Ik woon in noord holland dus t/m lijn rotterdam ongeveer is nog voor mij te doen woon je in limburg dan is het mij iets te ver.
 
Ik zat zoooooo te wachten dat dit deel vol was.

Kan ik mooi straks een startpost maken met wat info er in zodat niet elke vraag 1000x terug komt :P

Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'

Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*


Vol verwachting klopt ons (vooral mijn) hart.. :+ :Y
 
Goedemorgen allen,

Dit topic volg ik al jaren, maar nu is het tijd om ook mijn bijdrage te leveren. Vorig jaar heb ik mijn eerste poging gewaagd ivm spuiten met spuitbussen en ben ik met het volgende gekomen.
full

Note: het is nog een work in progress.
Het resultaat was ok, helaas wat sinaasappel huid en nog niet gepolijst.

Na deze 'oefening' heb ik me gestort op mijn hobby auto waarvan het spatbord vervangen moet worden. Begonnen met een spatbord van de sloop:
full


Wat roest weggewerkt.
full

full

Mochten jullie nog tips voor het behandelen van roest hebben, dan hoor ik dat graag.

Vervolgens hand geschuurd:
full


3 lagen grondverf wit, van de praxis:
full

Ik was vergeten een foto te maken voor ik aan de kleur begon, maar het resultaat is duidelijk.

Vervolgens de eerste 2 lagen kleur, van Spraymax 1k:
full

full

full

Tot nu toe ziet het er goed uit. Geen sinaasappel huid, mooi egaal het metalic verspreid en geen druipers.

Volgende stap zal ik het nat schuren met 1000 of 1200 om vervolgens nog een laag kleur te spuiten. Hierna nogmaals met 1200 nat erover en dan 3-4 lagen blanke lak 2k van Spraymax. Volgens mij moet het zo wel lukken.

Ik zie jullie opmerkingen tegemoet. Tips :Y (onderbouwd) zijn welkom.
 
Na het kleur zetten niet meer schuren, maar aflakken met blank.
Alleen bij een echte profi basecoat kun je als nodig tussentijds een plekje schuren.

In jouw geval zou ik dat niet doen ivm schuurkrassen.

Succes,

Mark
 
Na het kleur zetten niet meer schuren, maar aflakken met blank.
Alleen bij een echte profi basecoat kun je als nodig tussentijds een plekje schuren.

In jouw geval zou ik dat niet doen ivm schuurkrassen.

Succes,

Mark


Hartelijk dank heren. Het eindresultaat zal ik binnenkort hier tonen. Hopelijk is het kleurverschil minimaal. Anders moet ik opzoek naar een echte spuiter :9
 
In de omgeving Eindhoven ben ik op zoek naar een spuiter om mijn zijspan bak bij te spuiten. De vorige eigenaar heeft een paaltje geraakt waardoor de neus van de polyester bak flink was beschadigd. Ik heb de bak gerepareerd met glasmatten en epoxy.
Zie forum topic: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/386674/XJ900-Diversion-GT2000-een-hele-mooie-maar-wel-wat.html
De neus staat er nu zo bij:
20141029_203608.jpg

Mijn bedoeling is de neus bij te laten spuiten in de huidige kleur: Dark Cyan Metallic (DCM2) van Yamaha. Op de kleurenkaart van Autospeciaal in Uden heb ik de kleur teruggevonden als: YAM9060.
Ik wil de ergste oneffenheden zelf nog opvullen met epoxyplamuur maar wil het goed strak maken overlaten aan een spuiter.
Wie heeft er interesse in deze klus?

Groetjes,
Roel
 
ik wil een stuk op de zijkant van de tank en een stuk op de zijkap van mijn KLE met plastidip gaan spuiten. Ik moet een vloeiende lijn gaan afplakken, dit lukt met schilderstape natuurlijk niet :P

Dus ik wil iets van 3M Fine Line Tape gaan aanschaffen. Maar welke breedte zouden jullie adviseren? Ik hoef geen echte bochten te maken, enkel een flauwe glooiende lijn.

Ik ben bang dat het met een hele smalle tape een stuk moeilijker is om een strakke lijn te trekken? Maar een te brede tape gaat weer minder makkelijk 'de bocht om' zeg maar..

iemand een idee? 6mm? 9mm? 12mm?
 
In de omgeving Eindhoven ben ik op zoek naar een spuiter om mijn zijspan bak bij te spuiten. De vorige eigenaar heeft een paaltje geraakt waardoor de neus van de polyester bak flink was beschadigd. Ik heb de bak gerepareerd met glasmatten en epoxy.
Zie forum topic: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/386674/XJ900-Diversion-GT2000-een-hele-mooie-maar-wel-wat.html
De neus staat er nu zo bij:
[afbeelding]
Mijn bedoeling is de neus bij te laten spuiten in de huidige kleur: Dark Cyan Metallic (DCM2) van Yamaha. Op de kleurenkaart van Autospeciaal in Uden heb ik de kleur teruggevonden als: YAM9060.
Ik wil de ergste oneffenheden zelf nog opvullen met epoxyplamuur maar wil het goed strak maken overlaten aan een spuiter.
Wie heeft er interesse in deze klus?

Groetjes,
Roel

De bak is van polyester gemaakt, polyester hars met glasmatten. Het is echt aan te raden daarmee ook te repareren. Denk er ook aan dat de gelcoat tot ver , vaak heel ver, naast de beschadiging nog gebarsten is. Dat zie je zo niet , maar als je de laklagen wegschuurd tot op de zwarte gelcoat en je maakt de gelcoat even nat met ontvetter of wasbenzine en blaast em dan lichtjes droog, zul je zien dat er overal scheurtjes in de toplaag zitten. De wasbenzine/ontvetter in de scheurtjes verdampt later dan wat er boven op licht waardoor ze zichtbaar worden.
In de praktijk zie je een reparatie als deze altijd terug na verloop van tijd, hou daar dus rekening mee. Hoe dichter je bij de origineel gebruikte materialen blijft , des te minder risico je loopt. Zeker is echter dat je het ooit weer gaat zien.
 
ik wil een stuk op de zijkant van de tank en een stuk op de zijkap van mijn KLE met plastidip gaan spuiten. Ik moet een vloeiende lijn gaan afplakken, dit lukt met schilderstape natuurlijk niet :P

Dus ik wil iets van 3M Fine Line Tape gaan aanschaffen. Maar welke breedte zouden jullie adviseren? Ik hoef geen echte bochten te maken, enkel een flauwe glooiende lijn.

Ik ben bang dat het met een hele smalle tape een stuk moeilijker is om een strakke lijn te trekken? Maar een te brede tape gaat weer minder makkelijk 'de bocht om' zeg maar..

iemand een idee? 6mm? 9mm? 12mm?
6mm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan