Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Speurders

Ff voor mijn beeldvorming, een preekstoel houder en lambrisering?
Ik weet dat de IDM een aparte klasse is, maar heb je daar lambrisering op je 1098 nodig?





Wel carbon lambrisering, dat dan weer wel!! *O*


dit is een lekkere babblefish vertaling ;-) Volgens mij stond deze laatst in duitsland te koop voor veeeeeel meer. Dus zal wel een fake advertentie zijn....
 
Gevonden op mobile.de... bijna 40.000 euries..

Allemachtig... 40k??... Dat lijkt me ook weer wat overdreven.

En toch vraag ik mij dan af wat zo iemand bezielt om zo'n advertentie te plaatsen op speurders.
Zouden er nou echt mensen intrappen en zo ja, hoe dan??
 
Allemachtig... 40k??... Dat lijkt me ook weer wat overdreven.

En toch vraag ik mij dan af wat zo iemand bezielt om zo'n advertentie te plaatsen op speurders.
Zouden er nou echt mensen intrappen en zo ja, hoe dan??

Heb die gozer gemaild.. Zo'n Nigeriaanse oplichtings truc.. Maak maar geld over dan versturen we hem. Tuuuurlijk.

Tja 40k is wel erg veel idd..
 
Wat heb je gezegd?
"Ik kom 'm wel halen en dan betaal ik met een ongedekte cheque."?? _O-

haha motor staat in Rostock dus het leek hem makkelijker om hem naar mij te laten transporteren...
Maar heb voorgesteld om even langs te komen omdat ik toch door heel duitsland kom voor mijn werk. Kijken wat hij nu gaat voorstellen. Fiets zal wel ineens ergens anders staan :+
 
haha motor staat in Rostock dus het leek hem makkelijker om hem naar mij te laten transporteren...
Maar heb voorgesteld om even langs te komen omdat ik toch door heel duitsland kom voor mijn werk. Kijken wat hij nu gaat voorstellen. Fiets zal wel ineens ergens anders staan :+

Dat bedoel ik dus... Zou er überhaupt wel eens iemand 10k hebben overgemaakt in goed vertrouwen om vervolgens met smart op de dhl te zitten wachten naar zijn nieuw gekochte 1098??...
 
haha motor staat in Rostock dus het leek hem makkelijker om hem naar mij te laten transporteren...
Maar heb voorgesteld om even langs te komen omdat ik toch door heel duitsland kom voor mijn werk. Kijken wat hij nu gaat voorstellen. Fiets zal wel ineens ergens anders staan :+

En inmidels al een 1098 erbij gekocht??
 
Die 1098R was scam. Nigeriaanse oplichterij.
Ben wel aan het kijken naar een 1198 of Pani.
Mijn 1098 is weer ready 2 race en de voorjaarstraining is al geboekt.
Geen haast dus. Nu eerst aan de gang met ons nieuwe team/website/sponsoring e.d.
 
Gisteren met de mijn 1098S op de bank geweest. Was toch wel heel erg benieuwd wat de fiets zou doen. Hij is op dit moment uitgerust met een Termignoni 70mm systeem, ECU + filter.

Grotefoto-AZDRHSNW.jpg


Wat is jullie mening op de score/grafiek? Na de winter wil ik hem nog laten afstellen om de dip bij de 3000 toeren eruit te halen
 
Laatst bewerkt:
Gisteren met de mijn 1098S op de bank geweest. Was toch wel heel erg benieuwd wat de fiets zou doen. Hij is op dit moment uitgerust met een Termignoni 70mm systeem, ECU + filter.

[afbeelding]

Wat is jullie mening op de score/grafiek? Na de winter wil ik hem nog laten afstellen om de dip bij de 3000 toeren eruit te halen
dip lekker in laten zitten, daar heb je toch niets te zoeken... vinden de lagers ook niet fijn als je daar lang in rijd..
 
Gisteren met de mijn 1098S op de bank geweest. Was toch wel heel erg benieuwd wat de fiets zou doen. Hij is op dit moment uitgerust met een Termignoni 70mm systeem, ECU + filter.

[afbeelding]

Wat is jullie mening op de score/grafiek? Na de winter wil ik hem nog laten afstellen om de dip bij de 3000 toeren eruit te halen

Ziet er mooi uit hoor. Zeker voor 'slechts' een ander uitlaatsysteem/luchtfilter i.c.m. reflash ecu. Maar die waarden zijn gecorrigeerd naar krukas-waarden neem ik aan? Die dip zou ik me idd geen zorgen over maken, met die toerentallen rij je nauwelijks.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit hoor. Zeker voor 'slechts' een ander uitlaatsysteem/luchtfilter i.c.m. reflash ecu. Maar die waarden zijn gecorrigeerd naar krukas-waarden neem ik aan? Die dip zou ik me idd geen zorgen over maken, met die toerentallen rij je nauwelijks.

De pk's zijn aan het achterwiel gemeten, dus er komt nog wel wat bij... standaard zou de fiets 160pk moeten hebben. Ik weet niet welke formule je moet hanteren, ik las op het forum X 1.12 of keer 1.08? Hij is gemeten op een Tovami400 bank, volgens de monteur viel er nog wel wat te behalen met afstellen/finetunen en was dit vrij makkelijk te doen met een laptop zonder direct een module te kopen.
 
Gisteren met de mijn 1098S op de bank geweest. Was toch wel heel erg benieuwd wat de fiets zou doen. Hij is op dit moment uitgerust met een Termignoni 70mm systeem, ECU + filter.

[afbeelding]

Wat is jullie mening op de score/grafiek? Na de winter wil ik hem nog laten afstellen om de dip bij de 3000 toeren eruit te halen

Ik had iets meer vermogen verwacht.... De dip is niet noemenswaardig, zoals gezegd, daar rij je niet.

Je a/f gaat wel volledig uit de band, was die niet aangesloten ofzo? Die moet ergens tussen de 13 en 14 zitten....
 
Ik had iets meer vermogen verwacht.... De dip is niet noemenswaardig, zoals gezegd, daar rij je niet.

Je a/f gaat wel volledig uit de band, was die niet aangesloten ofzo? Die moet ergens tussen de 13 en 14 zitten....

Het vermogen in de grafiek is op het achterwiel gemeten. dus het is 160.7 x 1.12= 180 pk of x 1.08 = 173 PK weet niet welke maatstaaf je aan moet houden? Is het dan wel netjes?
Over het koppel ben ik in ieder geval wel enthousiast. Volgens mij was A/F wel gemeten en was deze ook tussen de 13 en 14 tijdens de test.
 
Het vermogen in de grafiek is op het achterwiel gemeten. dus het is 160.7 x 1.12= 180 pk of x 1.08 = 173 PK weet niet welke maatstaaf je aan moet houden? Is het dan wel netjes?
Over het koppel ben ik in ieder geval wel enthousiast. Volgens mij was A/F wel gemeten en was deze ook tussen de 13 en 14 tijdens de test.

Ok, dat zou dan zo'n beetje 20Pk winst zijn aan de krukas ten opzichte van fabrieksopgave. Dat is wel bruut dan.
 
Mij is verteld dat je 12 % erbij op moet tellen .

Dus 160 pk aan het wiel is dan inderdaad 180 pk aan krukas

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn eigen 1098 leverde ook 160 pk aan het wiel met een 70 mm Termignoni , met standaard luchtfilter en een optimaal door Biggelaar afgestelde ECU .
Gemeten was met euro 95 benzine .

Na het tunen van de koppen levert die nu 175.5 pk / 139 nm aan het wiel , nu wel met een K&N filter en zonder de gaasjes/roosters in de luchtingangen onder de koplampen om nog wat extra lucht te kunnen aanzuigen .
Gemeten was met euro 95 benzine .

Later na de tuning zijn er nog grote luchtinlaat kanalen gemonteerd van Ducati Kamna zodat die aanzienlijk meer lucht kan binnenhalen en dat merk je ook duidelijk aan het fors toegenomen aanzuig geluid .
Ook tank ik nu enkel nog maar BP Ultimate 98 benzine .
Ik merk dat die na de grote lucht inlaat kanalen eigenlijk iets te arm staat afgesteld .
Dus zou ik weer terug moeten naar Biggelaar om hem weer af te laten stellen .
Dan verwacht ik dat er nu na opnieuw afstellen ongeveer tegen de 180 achterwiel pk's uit komen door o.a . de BP Ultimate 98 en de grote lucht inlaten .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan