kawasaki aanpas kunstwerk

Zo vandaag weer even lekker aan het klussen geweest. :Y
Ben met het stuur al aardig gevorderd.
Heb de ophanging bijna klaar en moet het nu alleen nog verstevigen.
Ziet er naar mijn mening best wel oke uit.
full

full

full

full

full

full

full

*O* *O* *O* *O*
 
Maandag nog steeds je vrije dag zo te zien.

ziet er weer uit van "wat gaat hij nou doen" maar weet dat het weer uber wordt!!
 
Ik zou geen meter rijden met een koperen buis in m'n handen B| Vind het hele stuur er levensgevaarlijk uitzien.
 
Koperen buis is uiteraard maar voor het passen.
Er komt gewoon rvs buis opgelast.
Aan de onderkant monteren daar kom ik niet mee weg omdat de kuipbevestiging voor het bevestigingspunt zit.
IK zou dit dan af moeten slijpen en dat wil ik niet want kan het kuipje dan niet meer monteren.
Wil de boel zo orgineel mogelijk houden om hem ooit weer terug te kunnen bouwen.
Er komt nog wel wat versteviging op voor het buigen.
 
Tevens gebruik ik het kuipbevestiging aanhangsel van de kroonplaat om de onderkant van het stuurtje vast te bouten.
Het moet echt geen kant meer opgaan, en moet er zeker van zijn dat het veilig is.
Bij twijfel pleur ik het er weer van af, maar ga toch nog even door.
 
1 zeer hoog afwerk niveau
2 nog hoger afwerk niveau

Deze 2 regels zag ik aan het begin van je topic staan maar bij het bedenksel van je 'stuurkunsten' heb ik zo m'n twijfels er zal toch een mooiere manier van een stuurbevestiging te maken zijn.
En koperen buis ?
 
Uiteraard is goed lezen een vak wat niet iedereen beoefend zo te zien :P. De koperen buis is puur voor de testfase en het worden dus uiteindelijk rvs buizen.

Ik zie dat je nu vanaf de onderkant van de bovenste kroonplaat ook beugels hebt lopen. Ik zou dus vanuit de bouten die door je kroonplaat gaan naar voren werken (onder elke bout een bus waar je weer de bevestiging op kan lassen) en dan nog een extra punt (vanuit je contactslotbevestiging) naar je clipons toe werken om er zeker van te zijn dat ze fijn op hun plek blijven.

De ophanging van je voorschermpje is gewoon vanuit klemmen die vanuit de voorvorkpoten lopen toch?
 
Laatst bewerkt:
1 zeer hoog afwerk niveau
2 nog hoger afwerk niveau

Deze 2 regels zag ik aan het begin van je topic staan maar bij het bedenksel van je 'stuurkunsten' heb ik zo m'n twijfels er zal toch een mooiere manier van een stuurbevestiging te maken zijn.
En koperen buis ?

haha volgens mijn moet je nog een vertrouwens band opbouwen hier😊
gelukkig weten sommige al dat het vast goed komt😉toch gerard?
 
ben wel benieuwd hoe je het gaat vinden qua rijden.......die clipons zo schuin omhoog wordt ook veel bij stuntenrijden gebruikt.

ik heb ook een tijdje met het stuur zo gestunt, maar toen ik er een keer mee op straat ging rijden kwam ik er pas achter hoe verschrikkelijk slecht dat stuurt. je zit jezelf constant tegen te werken in de bochten. (je merkt het pas echt goed als je weer terug gaat naar een normaal stuurstand....)

en buiten dat had ik snel last van m'n polsen. :P
 
Stuurtje gaat in de prullenbak |( , zie er toch geen heil in.
Zit ook erg extreem en niet vol te houden met rijden denk ik.
Iets anders verzinnen :? wat mooier en degelijker is. :Y
Wil toch de lijn mooier maken van de motor.
En de winter duurt nog lang.
Iemand die nog twee rvs bussen kan draaien voor mij. *O* *O* *O*
 
Het idee is nu het stuurtje van Gixxeron maar dan boven op de kroonplaat, zo laag mogelijk.
Stuurtje buigen met de pomp en dan twee ogen c.q. bussen aan lassen.
 
:+ je kan ook je buis vullen met zand, aan beide kanten je buis afdoppen met een stalen plaatje nadat je het zand hebt aangestampt in de buis.

daarna kan je de buis buigen over een een opject met een radius die je nodig hebt zonder dat dit knikken geeft in je buig werk.......het klinkt mischien raar maar dit is goed te doen O-)

p.s hoe langer de buis hoe makkelijker je kan buigen natuurlijk ;)
 
Mooi rvs buis en bussen geregel kunnen we weer verder met poging twee. :Y
Buig pompie nog even ophalen en pompen maar.
Zo leer je elke keer weer wat bij. *D
 
Het idee is nu het stuurtje van Gixxeron maar dan boven op de kroonplaat, zo laag mogelijk.
Stuurtje buigen met de pomp en dan twee ogen c.q. bussen aan lassen.
Dit stuurtje was van een dragracer uit de usa ,maar is ook zelf te maken ,ik haal voor stuurtjes naadloze buis bij mamoet skelter in Barneveld ,daar kun je stevige stuurtje mee maken .

Je kan ook verhoogde of niet verhoogde clip-ons en dan op zijn kop onder de kroonplaat zetten ,staat mooi en rijdt prima

full
 
Ja jij bent ook zo,n mooie kawa kunstenaar. 8-)
Heb het allemaal gevolgd die projecten van jou.
Toppie hoor. :} :} :} :} :}
 
Ben heel beperkt door de stuur uitslag omdat er zo,n dikke tank op zit,
heel kort op het stuur.
Maar dat hoge stuur vind ik te debiel, het advies lang laag en strak.
Net zolang totdat het goed is.
 
Ja jij bent ook zo,n mooie kawa kunstenaar. 8-)
Heb het allemaal gevolgd die projecten van jou.
Toppie hoor. :} :} :} :} :}
Mijn laatste 6 cil proj stond hier ook ,maar werdt in 1 keer op slot gegooid zonder iets te vragen aan mij door de mods ? kon ik helaas de laatste vorderingen niet meer laten zien.

Zit vol zeggen ze dan

Daar maak je dan je foto's voor en zet je met veel moeite met verhaal hier neer ,ik snap dat nog steeds niet :+
 
Laatst bewerkt:
OOk bij deze fiets zie ik de clipons onder de kroonplaat zitten.
Dat zit echt voor geen meter ben zelf twee meter.
Maar de afstand tussen stuur en zetel vind ik erg lang.
Voor het zicht wel lekker maar om te rijden.
 
Buigpompie moet ik nog een weekje op wachten.
Ligt nog op de klus. |(
Heb er over gedacht om er een zelf te maken van een potkrik en een afgezaagd buigijzer.
Dat heb ik nog liggen namelijk. :Y
Even kijken wat wijs is. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan