Waarom laad gps niet op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forgotten

Die hard MF'er
7 sep 2012
278
1
Grimbergen
Ik gebruik momenteel op mijn Ktm Duke 690 mijn oude auto GPS.

Nu voor hem op te laden had ik aan mijn lampenkap 2 kabeltjes gevonden, rood en groen 12v dat aan gaat als contact aan staat.

Nu heb ik de oplader (USB) doorgeknipt van mijn Tomtom en nu zag ik dat daar meerdere kabeltjes inzaten, rood, zwart, groen en wit. Nu heb ik gewoon de zwarte aan de zwarte gekoppeld en de rode aan de rode gekoppeld.

Als ik dan de gps insteek en zet het contact dan brand er onderaan wel een groen lichtje maar hij laad toch niet op.

Ik heb hierna ook even de garmin Zumo proberen aan te koppelen maar deze laad ook helemaal niet op.

Zit er niet genoeg stroom op door die kabeltjes?

Het gaat om deze kabel. Welke andere kabel kan ik anders rechtstreeks koppelen?

3115so1ureL._SY300_.jpg
 
De discussie waarvan je wist dat hij zou komen.
Maar goed meer voltstroom is gewoon meer betere navigatie en dat kan je gewoon repareren door de zenerzekering door te lussen naar de 2A diode
 
Ik heb niet gezegd dat hij het niet kan.
Hij heeft hem zelfs nog niet gezien.

Ik vroeg dit gewoon zelf om te weten..

Je hoeft zeker niet te antwoorden als je niet kan antwoorden op mijn vragen.

Voordat je vragen aan een ander stelt moet je je zelf eens wat vragen stellen. In dit geval was : is het slim wat ik wil doen? een goeie vraag geweest.

Als ik ergens niets van weet (en ik ben zo slim om dat aan mezelf toe te geven) dan ga ik naar www.google.nl
Das toch verrekte handig.
In jouw geval had ik daar "USB aan sluiten op motor" of "navigatie aan sluiten op motor" ingetikt en dan had je nu nog 2 werkende apparaten gehad.

Zeg dit maar tegen die maat van je, die durfde blijkbaar niet toe te geven dat ie er niets van wist.
 
Laatst bewerkt:
Als je nu eerst even hier had gevraagd of het slim is een USB rechtstreeks op de accu te zetten had je daar direct een ontkennend antwoord op gekregen, incl. uitleg. Met degene voorop die je nu terug denkt te kunnen fluiten.
Helaas heeft ook deze post geen enkel nut.
Nou.........
Vermoedelijk had iemand de karaktiratuur wel uitvergroot en verteld dat het best gaat, maar dat je dan de afstanden op het nieuwe voltage moet kalibreren.
Pas de derde, of vierde post had er een serieus antwoord gekomen, maar soms ook niet, zeker niet op vrijdag.
 
Nou.........
Vermoedelijk had iemand de karaktiratuur wel uitvergroot en verteld dat het best gaat, maar dat je dan de afstanden op het nieuwe voltage moet kalibreren.
Pas de derde, of vierde post had er een serieus antwoord gekomen, maar soms ook niet, zeker niet op vrijdag.
Het was een maandagtopic. Jouw reactie is dus, ondanks dat het technisch goed en doordacht in elkaar steekt, ook geheel nutteloos :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan