zelf met soda stralen

Ik moet gelijk hier aan denken:
2010-09-29%2018.09.13.jpg


2010-09-30%2020.52.15.jpg


2010-09-30%2020.52.49.jpg


Lovingly restoring the worst bike I've ever ridden.
 
Laatst bewerkt:
Je lacht erom maar dat is echt zo.
Mijn collega heeft hier in de werkplaats met soda gestaald. Alles zit onder met die troep ondanks dat hij een cabine gemaakt had.
Het straalt opzich wel mooi maar snel gaat het niet. Je gebruikt dus ook een hoop soda. Poedercoating is eigenlijk niet te doen.
 
Zelf stralen is altijd een enorme kliederboel, heel erg tijdrovend en uiteinde veel duurder dan gedacht.

Je moet er echt zelf aan willen gaan beginnen en afmaken, anders is het spul gewoon gewoon wegbrengen op halen de beste optie.
 
heb op site een manier gevonden om zelf met soda te gaan stralen ,
heeft iemand hier al ervaringen mee ? en zoja ? wat was het resultaat en kun je alles bv. laten zitten op/aan je motorblok ??

Voor 5 euro je Motor Onderdelen Stralen

Om met gewone soda te stralen moet je een bepaalde spuitmond diameter hebben, groter dan de korrel in elk geval. Het mooie van soda is dat je het simpel kan afspoelen.
Hier stopt mijn kennis wat betreft soda stralen.

Soda is ook een zout dat agressief wordt ten aanzien van metalen als er vocht bij komt. En dat komt er zeker bij als je met je huis -tuin en keuken straler aan de gang gaat.
In aluminium vreet het de opp. aan , staal gaat snel roesten.
Wat te denken in de ruimte waar gestraald wordt, het komt in alle hoeken en gaten terecht en het spul is hygroscopisch (trekt vocht aan).

Thuis stralen is al moeilijk genoeg, hou het simpel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan