Motor start niet meer na 'plof'

StanCypers

Rookie
19 apr 2012
29
0
Hallo,

Ik heb net gedaan met het volledig opmaken van een yamaha xs750 en heb hem omgebouwd tot een cafe racer. Wanneer ik volledig klaar was moest ik nog even wachten op mijn tank die bij de air brusher was.

Toen ik eindelyk mijn tank trug had sloot ik alles aan en deed er wat naft in. Na 2 kicks startte de motor vanzelf. Nadat ik nog wat dingen had vastgemaakt was de motor volledig in orde. Ik wou deze trug startte, draaide de ontsteking aan, en van het moment dat ik deze opzette hoorde ik een plof, alsof er een zekering was gespronge .. De motor slaat duidelijk niet meer aan nu en het lijkt alsof het contact gewoon af staat. Ik heb alle zekeringen gecheckt en deze ware in orde en zijn ook vervangen dus dat is het zeker niet. Ik heb al mijn kabels, wat er al niet veel zijn, nagecheckt en alles ziet er nog goed uit.

als iemand mij hier kan verder helpen, dat zou fantastisch zijn.


Thx en Greets,

Stan
 
Laatst bewerkt:
Als je de bougies er uit draait, vonken deze dan als je probeert te starten?
Staat er 12V op de ingang van de bobines? Niet aan de bougie kant dus.
Werkt je verlichting / neutraalstandlamp nog?

\[edit]
Weet je zéker dat je zekeringen goed zijn? Als het van die ouderwetse glazen buisjes zijn, kunnen die best kapot zijn zonder dat je dat op het oog kunt zien.


Zekeringen doormeten met de multimeter, ook steekzekeringen kunnen op het oog goed lijken maar dat niet zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan