Lekkende carburateurs Kawasaki GT550

Ruud_Kuin

MF'er
11 nov 2012
60
0
Alkmaar
Hallo allemaal,

De laatste tijd lekken de carburateurs van mijn Kawa GT550.
Is er een manier om dit zelf te repareren met nieuwe pakkingen of O-ringen?
Of moet dit bij een motorgarage, omdat er naderhand dingen moeten worden afgesteld?
Dat laatste wil ik voorkomen i.v.m. (hoge) kosten...
Ben natuurlijk wel 'n Hollander! *D

full


full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

De laatste tijd lekken de carburateurs van mijn Kawa GT550.
Is er een manier om dit zelf te repareren met nieuwe pakkingen of O-ringen?
Of moet dit bij een motorgarage, omdat er naderhand dingen moeten worden afgesteld?
Dat laatste wil ik voorkomen i.v.m. (hoge) kosten...
Ben natuurlijk wel 'n Hollander! *D

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ben niet bekend met je sleutelkwaliteiten, maar pakkingen en vlatternaald/zitting vervangen moet kunnen.

In principe hoeft er niks afgesteld te worden, in ieder geval niet door het vervangen van die onderdelen.

Wellicht handig als je nagaat wat er lekt: er zijn soms diverse setjes te krijgen (uitgebreid en minder uitgebreid, dito prijzen).
 
Hallo allemaal,

De laatste tijd lekken de carburateurs van mijn Kawa GT550.
Is er een manier om dit zelf te repareren met nieuwe pakkingen of O-ringen?
Of moet dit bij een motorgarage, omdat er naderhand dingen moeten worden afgesteld?
Dat laatste wil ik voorkomen i.v.m. (hoge) kosten...
Ben natuurlijk wel 'n Hollander! *D

[afbeelding]

[afbeelding]

Soms... helpt een korte droge tik tegen de carburateurbank om een vlottertje weer los te laten komen.

En alles is zelf te repareren, afhankelijk van je eigen technisch kunnen, natuurlijk :P
 
Ik ben niet bekend met je sleutelkwaliteiten, maar pakkingen en vlatternaald/zitting vervangen moet kunnen.

In principe hoeft er niks afgesteld te worden, in ieder geval niet door het vervangen van die onderdelen.

Wellicht handig als je nagaat wat er lekt: er zijn soms diverse setjes te krijgen (uitgebreid en minder uitgebreid, dito prijzen).

Dus eerst diagnose, dan repareren.
En t is idd niet moeilijker dan bv een kettingset vervangen.

Oohhw... wacht.... is ie al langs geweest ? :+
 
Dus eerst diagnose, dan repareren.
En t is idd niet moeilijker dan bv een kettingset vervangen.

Oohhw... wacht.... is ie al langs geweest ? :+
Ik heb hier nog een Magna met een lekje in de carbs staan.
Als jij díe efkes doet, doe ik in de tussentijd wel een kettingsetje of 8 vervangen ;)

Het verschilt per motor. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn oude GT750 deed dat ook wel eens, was bijna altijd een vuiltje tussen de vlotternaald. Alles een keertje goed schoonmaken (ook de filters onder de vlotternaalden) en dan ook gelijk een nieuw benzinefilter. Pas al ie dan nog lekt moet je eens aan een pakkingsetje oid gaan denken...
 
Heren,

Allen bedankt voor jullie antwoorden. Zelf durf en kan ik wel te sleutelen. 't Gaat me hier vooral om het feit of het raadzaam is om een-en-ander zelf te doen. Als ik op deze manier geld kan besparen...
Toen ik de Kawa kocht, zat een van de vlotternaalden verkleefd in de zitting, toen zijn de carburateurs in een zgn. ultrasonisch reinigingsbad geweest, daar kwam heel veel zwarte prut uit, dit omdat de motor toen bijna vier jaar had stilgestaan. Wellicht dat er toch weer wat vuil tussen is gekomen, ondanks dat de motor praktisch dagelijks wordt bereden. Hoewel de optie van benzineslang ook mogelijk lijkt, een paar maanden geleden is de benzinekraanpakking vervangen. Goed, komend weekend even een diagnose stellen, daarna lekker zelf sleutelen.
Andermaal dank voor jullie antwoorden!

Ruud
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Allen bedankt voor jullie antwoorden. Zelf durf en kan ik wel te sleutelen. 't Gaat me hier vooral om het feit of het raadzaam is om een-en-ander zelf te doen. Als ik op deze manier geld kan besparen...
Toen ik de Kawa kocht, zat een van de vlotternaalden verkleefd in de zitting, toen zijn de carburateurs in een zgn. ultrasonisch reinigingsbad geweest, daar kwam heel veel zwarte prut uit, dit omdat de motor toen bijna vier jaar had stilgestaan. Wellicht dat er toch weer wat vuil tussen is gekomen, ondanks dat de motor praktisch dagelijks wordt bereden. Hoewel de optie van benzineslang ook mogelijk lijkt, een paar maanden geleden is de benzinekraanpakking vervangen. Goed, komend weekend even een diagnose stellen, daarna lekker zelf sleutelen.
Andermaal dank voor jullie antwoorden!

Ruud
Dat is een nette volgorde :Y

kawasaki-1991-g7-z550-carburetor-parts_bigkae0178e1612_4e37.gif


Hoe zat de vlotternaald verkeerd?
Zitting vol met troep waardoor het scheef kwam te zitten oid?

Hier kun je op ebay zien, dat je sommige losse delen ook los kunt kopen.
En anders een setje (nog geen 20 per carb).
kawasaki gt550 carburettor | eBay
 
Hoe zat de vlotternaald verkeerd?
Zitting vol met troep waardoor het scheef kwam te zitten oid?
Hey Martell,

Dank voor de E-Bay tip, ga zeker even kijken, wanneer dat nodig is...

Ze zaten niet verkeerd, maar verkleefd, de benzine was gaan vergommen na vier jaar, daardoor zat de naald in de zitting vastgekleefd...

Groet, Ruud
 
Hey Martell,

Dank voor de E-Bay tip, ga zeker even kijken, wanneer dat nodig is...

Ze zaten niet verkeerd, maar verkleefd, de benzine was gaan vergommen na vier jaar, daardoor zat de naald in de zitting vastgekleefd...

Groet, Ruud
Je kunt die setjes ook gewoon bij NL bedrijven bestellen hoor.

Het was meer om aan te geven wat wel en niet los te krijgen was.
Overigens is alles los te verkrijgen, maar soms los net zo duur als een setje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan