Kawasaki kx 250 "91 start slecht

1 sep 2011
50
0
Rijssen
luitjes,


allereerst: leuk forum hiezo, ik zie dat er snel gereageerd word :d

maar nu een vraagje, hij start altijd zeer slecht, als hij binnen 2 x trappen niet loopt, kan ik stoppen met trappen, soms heb ik geluk en slaat hij aan bij de 2e x kicken.

als hij koud is gebruik ik ook ALTIJD de shoke. ik moet dus bijna altijd mn crosser aandrukken, en dat is niet altijd makkelijk ivm veel compressie en weinig druk op de achterband bij zandpaden enz.

de carburateur en sproeiers zijn brandschoon.

iemand een ideetje ?

alvast bedankt :D
 
Ik heb nog even het hoofdstuk "trouble-shooting" v.d. KX250 manual er bij gepakt.(b.j.1991)

Engine doesn't start: starting technique faulty (when flooded, kick with the throttle fully open to allow more air to reach the engine)
 
Laatst bewerkt:
En over het mengsel.

Fuel/air mixture incorrect:
-Idle adjusting screw maladjusted (stat.toerental)
-Slow jet or air passage clogged (hulpsproeier of bijbehorend luchtkanaal verstopt)
-Air cleaner clogged, poorly sealed or missing
-Starter jet clogged (choke verstopt)
 
Grappig, ik heb nu pas in de gaten dat dit al een oud topic is.

Marc zal z'n probleem ondertussen wel opgelost hebben.
Maar misschien heeft Glenn er nog iets aan?

Als de choke niet omhoog blijft staan, kan je de hele choke klep uit de carb. draaien, hij komt er dan met veertje en al uit.

Als ik me niet vergis zit onder het rubber afdekkapje onder de choke knop een plastic getand randje.
Als je de choke knop uittrekt, blijft het nokje op het stangetje achter het plastic getand randje hangen. Hier gaat waarschijnlijk iets mis.

Wat ook nog van invloed op de koude start kan zijn, is een gashandle zonder vrije slag.
Omdat daardoor je gasschuif niet helemaal op de stuit zakt, als je hem dichtgedraaid houd.

Als je nog gegevens nodig hebt kan ik die voor je opzoeken in mijn manual, laat het maar weten. Verder veel succes met de KX.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de choke er nu uit maar ik heb er geen getand randje aan zitten dus hij schiet net zo hard weer terug , en nu wou die ook weer niet starten en me bougie was na een paar keer trappen helemaal nat . Misschien trap ik dan wel niet goed ofzo maar ik snap er helemaal niks van !
 
Bij een natte bougie mag je de choke niet meer gebruiken.
Je moet dan met je gas wagenwijd open de motor aan kunnen trappen.

Als dit niet lukt adviseer ik je eerst de carburateur goed schoon te maken en het luchtfilter te inspecteren.
En ook je bougie vonk controleren.
bij deze oude motor kan de vlotterkamer wel eens goed vol snot zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan