Haperend neutraal lampje bij de : Honda Fireblade RR900 / 94

AvAtar07

MF'er
4 nov 2014
37
0
kermt
Hallo ...

Heb sinds kort een nog mooie Honda Fireblade 900 uit 1994 gevonden , maar na enkele dagen , zag ik dat het groene lampje van de neutraal stand BLEEF BRANDEN , zeer vervelend kan ik zeggen , na wat zoeken vond ik een dun kabeltje dat over het motor blok loopt en zo naar binnen gaat , als ik het kabeltje aanraak gaat het uit - en aan , en werkt alles weer even zoals het moet ....echter na een tijdje , blijft het lampje weer branden , ik heb er reeds contact spray in gespoten niks helpt !
Is het kabeltje stuk (onderbreking binnen in) of is er meer aan de hand ?? thx
 
Bij een onderbreking zou ik verwachten dat het lampje soms uit is terwijl de motor in neutraal staat. Maar bij jou is het anders om dus ik verwacht dat het schakelaartje blijft hangen.
 
Dank u vriendelijk , ik ga dat eens isoleren zoals jullie zeggen , en dan maar hopen dat het dit is
k'zal jullie op de hoogte houden !
Greetzzz.... :]

als je het draadje bekijkt zie je zo waar de isolatie beschadigt is, de nieuwe isolatie wel zo lang mogelijk houden.

het is even pielen om het stekkertje erdoorheen te krijgen,
ik heb het er met een vissnoertje doorheen getrokken.
 
als je het draadje bekijkt zie je zo waar de isolatie beschadigt is, de nieuwe isolatie wel zo lang mogelijk houden.

het is even pielen om het stekkertje erdoorheen te krijgen,
ik heb het er met een vissnoertje doorheen getrokken.



Dank u , ik heb gedaan wat je zei , krimpkous er over gedaan maar niet verhit !
en het helpt , en een haakje er aan aan gemaakt zodat het kabeltje ni meer op het blok ligt
zoals voorheen , maar op gehangen 5 cm boven het blok , nu maar hopen dat het goed blijft !

dank u ... :] Greetzzzz..
 
Dank u , ik heb gedaan wat je zei , krimpkous er over gedaan maar niet verhit !
en het helpt , en een haakje er aan aan gemaakt zodat het kabeltje ni meer op het blok ligt
zoals voorheen , maar op gehangen 5 cm boven het blok , nu maar hopen dat het goed blijft !

dank u ... :] Greetzzzz..


dat blijft goed hoor, zit bij mij al 3 jaar zo.
het verbaasde mij hoe de isolatie was van dat draadje, het leek wel op dat spul wat je 50 jaar geleden in huis tegenkwam.
gelukkig schakelt dat draadje naar massa en geeft dat alleen een vervelend knipperend lampje, maar het lijd wel je aandacht af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan