HELP! Onregelmatig lopen Yamaha Diversion 600

Kellebel

Rookie
4 nov 2014
10
0
Inmiddels ben ik al twee jaar trots in het bezit van een Diversion 600 uit 99. Hij is (of was, I’m not sure) begrensd naar 25kw. Nu heb ik sinds de zomer het probleem dat mijn motor extra inhoudt. Toen heb ik de luchtfilter vervangen, de carburateurs goed afgesteld en toen trok hij wat beter op en reed hij een stuk beter, maar na een tijd bleek hetzelfde probleem weer voor te komen. Vervolgens heb ik nog wat onderdelen vervangen en toen ik motorpower 1 erin deed leek hij weer goed te rijden. Na twee ritten bleek hij weer terug te houden. Het is vreemd want het gebeurd zelfs als hij al een tijdje warm gelopen is. Soms lijkt hij wel weer goed te lopen, dit merk je met name in de topsnelheid (160 km/u ipv 120/130). Hier een opsomming van dingen die al vervangen, schoongemaakt of gecontroleerd zijn:

- Nieuwe bougies
- Nieuwe accu
- Uitlaat (originele uitlaat erop gezet)
- Nieuwe benzinefilter
- Nieuwe luchtfilter
- Carburateurs zijn schoongemaakt
- Gasschijfjes schoongemaakt
- Tank nagekeken
- Benzinekraan nagekeken
- Benzinepompwerk is ook goed
- Gecontroleerd op valse lucht
- Motorpower 1 en 2 erin gedaan

Heeft iemand hier misschien ervaring mee of is er iemand die dit probleem herkend? Ik zit nu aan de bougiekabels of kappen te denken. Suggesties zijn zéér welkom!
 
Nee Jim, wat zou hier dan uit kunnen komen denk je?
Ff kijken hoor
glazen-bol.jpg


Je motor is total loss.
Je moet het zo gauw mogelijk weg doen, en een ander kopen :+
 
Op wat voor manier is hij dan eventueel begrenst?..Als dit bijvoorbeeld o.a. met kleinere sproeiers gedaan is en/of andere ingrepen aan de carbs., lees/meet de maten van alles wat je over de carbs. kan vinden.
sucsex..
 
Op wat voor manier is hij dan eventueel begrenst?..Als dit bijvoorbeeld o.a. met kleinere sproeiers gedaan is en/of andere ingrepen aan de carbs., lees/meet de maten van alles wat je over de carbs. kan vinden.
sucsex..

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, want al zou hij nog 25kw zijn, dan zou hij toch ook goed moeten lopen? Niet de ene keer inhouden en de andere keer niet?
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, want al zou hij nog 25kw zijn, dan zou hij toch ook goed moeten lopen? Niet de ene keer inhouden en de andere keer niet?
Dat hangt er een beetje vanaf hoe dat is gedaan.
De manier waarop, en hoe zorgvuldig.

Ik lees dat je zelf al erg veel hebt gedaan.
Dat maakt het lastiger om aan te geven waar te zoeken.

Daarnaast is het ook een beetje zonder van je geld en tijd geweest.
Handiger is om eerst uit te vinden wat het probleem precies is. Dan wat het probleem veroorzaakt, en tot slot los je die oorzaak op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan