BMW S1000rr slaat met regelmaat af

ronz1000abs

MF'er
8 jul 2010
182
0
Omgeving Amsterdam
Hallo,

Nu ben ik in het bezit van een BMW S1000rr uit 2010. De motorfiets heeft nu 3.900km gereden. We hebben deze motor in mei aangeschaft mij de dealer en het was een overjarig model.

Nu komt het met regelmaat voor dat de motorfiets tijdens bv het naderen van een stoplicht dat de motor afslaat. Ook bij stationair in z'n vrij dat het voorkomt dat ie gewoon uitvalt.

Nu is de motorfiets al eens bij de dealer terug geweest on dit te verhelpen. Omdat er maar heel weinig mee gereden wordt komt dit probleem niet vaak voor. Elke keer als er mee gereden wordt komt het voor dat ie zomaar afslaat. Dit gebeurt vaker als er stadritjes mee gemaakt wordt.

Nu afgelopen zaterdag gebeurde het weer waarna de motorfiets helemaal niet meer wilde aanslaan. Het motormanagement lampje knipperde en er gebeurde verder niets.
De motorfiets is daarna in een busje opgehaald waarna bij thuiskomst de motor gewoon weer aansloeg.

Uiteraard heb ik weer contact opgenomen met de dealer per mail omdat deze op maandag gesloten is.

Herkend iemand dit met zijn BMW?
 
jaja.200euro.welkom in het electronica tijdperk.leuk als het werkt,minder leuk als het kapot gaat.mijn motor was net buiten garantie,maar is het nog keurig vervangen geweest in garantie door BMW.wordt vervangen als complete unit.kleine prul die heel gevaarlijke situaties kan creeeren.bij mij viel de motor uit aan 250 op het rechte stuk in Magny Cours met achterkomend verkeer.even gevaarlijk als bijvoorbeeld een kettingbreuk.
 
Hey Ronz.ik heb model 2011.als je motor uitvalt kan je hem nog starten?of doet de start knop niks?bij de eerste reeks van de S1000RR gingen de startknoppen kapot.binnenin zit een klein printplaatje voor de modus bediening.dat gaat door condensvorming stuk en geeft kortsluiting.net alsof je de noodstop zou indrukken tijdend het rijden.laat dat maar eerst es nakijken bij de dealer.het probleem is gekent.de knop is wel prijzig.rond 200 euro door dat printje erin.ik hoop dat deze info je probleem kan oplossen.grtz Wim


Startmotor draait rond, maar motor sloeg die zaterdag niet meer aan.
Motor slaat ook tijdens stationair soms uit. Hij start direct daarna weer zonder problemen.
Je hoort ook dat de motor soms corrigeert en onregelmatig loopt.

Deze motorfiets was overjarig. Wij hebben deze fiets in mei met eerste toelating gekocht. Eerste eigenaar dus. vandaar ook de garantie. Alle updates zijn al toegepast en alle kwaaltjes zouden ook al opgevangen moeten zijn. Maar goed dat is dus niet zo.
 
Laatst bewerkt:
Zonde, je probleem ligt mijns inziens meer aan de onkunde van de betreffende dealer dan aan de fiets zelf. Zelfs al had je alleen een uitdraai van de ECU, dan had een beetje monteur daar al een hele goeie diagnose van kunnen maken.
 
200.gif
 
Die heeft toch maar mooi een '15 RR verkocht, hoezo onkunde :+
"Sorry meneer, wij kunnen het euvel van uw motor, die overigens nog in de garantie zit, niet oplossen. Het kan zoveel zijn. Werkelijk totaal geen idee. Maar hee, anders koopt u toch gewoon een nieuw 2015 model? In ruil voor een grote zak geld? Wilde u pinnen of contant betalen..?"

Damn...
 
Laatst bewerkt:
Volstrekt technisch onbekwame zaak als ze deze werkwijze hanteren, ik hou bij dit soort zaken mij hart vast als ze al met een sleutel naar mijn motor zouden wijzen...



Ik heb geen vertrouwen meer in deze motor, waarop de dealer met een mooi voorstel kwam om deze fiets in te ruilen voor een nieuwe S1000rr 2015.

Als je niet de gelegenheid krijgt hoef je niet technisch onbekwaam te zijn.
 
Als je niet de gelegenheid krijgt hoef je niet technisch onbekwaam te zijn.

Aanvulling:

Ik heb even teruggelezen: we weten het niet :)


Bericht van TS was dat de motor door de dealer opgehaald zou worden, en dat zij zich er over zouden gaan buigen.

Het resultaat daarvan weten we niet.

Wat we wel weten van TS, is dat hij de motor inmiddels heeft ingeruild aldaar. En wel om reden dat hij geen vertrouwen in de opgehaalde motor had.
 
Super slimme zaak. Hij koopt hem in voor een mooie lagere prijs. Lost het simpele probleem op en verkoopt hem weer met winst. Plus hij verkoopt een gloednieuwe '15.

Technisch en commercieel een topbedrijf dus.
 
Ik weet niet waar jullie de info vandaan haalt dat de suggestie hier gewekt is dat ik ben overgehaald om een nieuwe te kopen. Ikzelf ben hiermee gekomen.

Zo krijg je weer wilde verhalen op een forum dat op niets is gebaseerd. Zo jammer dit!
Maargoed! waarom ik deze topic heb geopend, wat hier vergeten is, was de vraag "wie nog meer met dit probleem te maken heeft gehad".
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan