Heb ik speciale 0 ringen nodig voor in de vlotter?

okkie60

MF'er
25 mei 2014
62
0
veenendaal
Hallo,Ik wil de rubber O ringen in mijn carburateurs[fzs600] vervangen,zijn de reguliere o ringen bij de bouwmarkt ook bestendig tegen benzine?Gr.Rik
 
je kunt toch niet zomaar een o ring kopen en verwachten dat ie 1 op 1 past, qua lengte en zo? Zou me beperken tot iets origineels :)

Ik weet niet of je veel met O-ringen werkt, maar b.v. Eriks heeft een setje, met een soort kunststof schuifmaat en een soort trekkertje ( moeilijk uit te leggen) en daarmee kun je O-Ringen "opmeten..

Ook hebben we daar de pezen bij in allerlei diktes, om zelf O-Ringen op lengte te maken, en worden gewoon met 3sec lijm geplakt, en geloof me in de industrie waar ik in werk is alles DEA approved, dus daar is niets mis mee...

In ieder geval zijn VITON -o-ringen brandstof bestendig ( zijn vaak licht groen)
 
Ik weet niet of je veel met O-ringen werkt, maar b.v. Eriks heeft een setje, met een soort kunststof schuifmaat en een soort trekkertje ( moeilijk uit te leggen) en daarmee kun je O-Ringen "opmeten..

Ook hebben we daar de pezen bij in allerlei diktes, om zelf O-Ringen op lengte te maken, en worden gewoon met 3sec lijm geplakt, en geloof me in de industrie waar ik in werk is alles DEA approved, dus daar is niets mis mee...

In ieder geval zijn VITON -o-ringen brandstof bestendig ( zijn vaak licht groen)
Meten is wel belangrijk.

Veel 'universele' o ringen, die ook benzinebestendig zijn, zijn veel te dik voor toepassingen in een carburateur.
 
Ik weet niet of je veel met O-ringen werkt, maar b.v. Eriks heeft een setje, met een soort kunststof schuifmaat en een soort trekkertje ( moeilijk uit te leggen) en daarmee kun je O-Ringen "opmeten..

Ook hebben we daar de pezen bij in allerlei diktes, om zelf O-Ringen op lengte te maken, en worden gewoon met 3sec lijm geplakt, en geloof me in de industrie waar ik in werk is alles DEA approved, dus daar is niets mis mee...

In ieder geval zijn VITON -o-ringen brandstof bestendig ( zijn vaak licht groen)

nee wist ik niet, weer wat geleerd :)
 
en een o-ring kost daar bijna niets in vergelijking met wat je betaald voor een originele.


Om je een idee qua prijs te geven : Een xj900 heeft O-ringen tussen inlaatrubber en motorblok. Doorsnee dus ongeveer 35mm. Die kosten bij meneer Yamaha 11 euro per stuk ex btw!!

Ben met de originele (ontzettend geplette) O-ring naar de ijzerboer gegaan, gevraagd om benzine bestendige O-ringen van deze maat. O-ring is opgemeten, groot boek er bij gepakt, juiste O-ring gevonden en besteld. 1 euro per stuk. Bij levering inlaat rubber er bij gepakt en O-ring blijkt perfect te passen.

Had bij dezelfde ijzerboer al eerder O-ringen besteld voor de vlotterzittingen, de benzine doorvoerpijpjes en de beluchtings T-stukjes. Zakje van 50 stuks voor 10 euro.
Binnenkort eens kijken of ik er ook O-ringetjes kan bestellen die om de stationair mengsel regelschroeven zitten. Zijn ook vast veel goedkoper dan originele. Hoe kleiner hoe goedkoper, dus waarschijnlijk kosten die 10 cent per stuk of zo. ;)
 
Gem o-ring van 40x1.5 kost ons inkoop gem 3,- per 100stuks.
Kun je nagaan hoe je genaaid wordt ;-)
Dus als ik je een maat doorgeef, stuur je er één op voor 3 cent + kosten postzegel?

Hoeveel verschillende maten heb je eigenlijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan