cb 550 four start moeilijk

Costa

Rookie
16 feb 2013
6
0
Aalst (Oost-vl.)
Hallo,

Ik heb zopas een CB 550 Four kunnen kopen.
Deze staat 1 jaar stil en ik heb de accu vervangen en de carbu vlotterkamer gereinigd.
dwz alles in de vlotterkamer gedemonteerd en doorgeblazen met blaaspistool.
sproeiers demonteerd + uitgeblazen.
Alle bougies gedemonteerd en opgekuist + 1 voor 1 gecontroleerd of er ontsteking op
toekomt en dat is zo.
Contactpunten opgeschuurd met fijnschuurpapier tussen contactpunten.
De motor start wel als ik wat remmenreiniger in de holte tussen de luchtfilter en cabu's
spuit.
Eens de motor warm is, start deze wel.
Kan er mij iemand verder helpen?
Alvast bedankt
Costa
 
Hallo,

Ik heb zopas een CB 550 Four kunnen kopen.
Deze staat 1 jaar stil en ik heb de accu vervangen en de carbu vlotterkamer gereinigd.
dwz alles in de vlotterkamer gedemonteerd en doorgeblazen met blaaspistool.
sproeiers demonteerd + uitgeblazen.
Alle bougies gedemonteerd en opgekuist + 1 voor 1 gecontroleerd of er ontsteking op
toekomt en dat is zo.
Contactpunten opgeschuurd met fijnschuurpapier tussen contactpunten.
De motor start wel als ik wat remmenreiniger in de holte tussen de luchtfilter en cabu's
spuit.
Eens de motor warm is, start deze wel.
Kan er mij iemand verder helpen?
Alvast bedankt
Costa

Waarom niet even geinvesteerd in 4 NIEUWE bougie's en een setje contactpunten?
en kijk eens wat er met starten gebeurt als je je arm voor de inlaten van de carburateurs houdt, als hij dan wel start zit je choke gedeelte verstopt, of je hebt een vacuumlek, of je gasschuiven staan te hoog, maar dan zou hij een te hoog stationaire toerental hebben
 
Nieuwe bougies is inderdaad aan te raden..
heb dit met een CB350F ook gehad.. Startte slecht en reed ook slecht, bleek dat men bougiekapjes omgewisseld zaten dus misschien ook eens nakijken of de juiste kapjes op de juiste bougies zitten..?
 
Oude Honda Four: begin met 2 sets nieuwe puntjes en condensators, afstellen en met stroboscoop op tijd zetten. Nieuwe bougies en nieuwe bougiekapjes. Dan pas verder kijken.
 
Mocht het aan de ontsteking (puntjes/condensator) liggen. Kan ik een elektronische ontsteking zeer aanbevelen. Nooit geen gekut meer met die puntjes stellen. De elektrische stel je 1x op tijd af en je hebt er geen omkijken meer naar. Start beter draait beter stationair.
 
De bougies willen het wel is snel begeven idd. Vooral als je korte stukjes rijd of lang stil staat en daardoor langer moet starten. Mij werden er bougie aangeraden zonder weerstand. Je bobines zouden dat niet zo leuk vinden. Bij ngk zin dat bougies zonder de R.
 
Terug
Bovenaan Onderaan