Koppeling werkt niet meer

StanCypers

Rookie
19 apr 2012
29
0
hallo,

Ik heb een yamaha xs750, volledig opgemaakt ondertussen. Heb net nieuwe koppelingsplaten en veren gestoken maar nu zit ik met een raar probleem. Eerst was ik het staafje vergeten tussen de as die tege het koppelinshuis duwt, dus mijn koppeling werkte niet. Nu heb ik het staafje er terug tussengestoken en de as zit nu goed. Maar als ik nu langs de ander kant waar de koppeling tege de as duwt ga kijke zie ik de as eruit steken maar kan het heveltje dat gekoppeld is aan de draad die naar de hevel gaat gewoon helemaal induwen zonder dat het tege de as duwt, percies of de as is ineens korter geworden. Mijn koppeling kan dus niet ontkoppelen. Is nog al moeilijk om uit te leggen, heb alls nagekeken en zou niet weten wat er juist verkeerd is, alles is terug zoals ervoor aangesloten, ..

Alvast bedankt

Greets
 
typisch geval RTFM oftewel: gebruik het WPH als je iets in elkaar zet. Of eerst foto's maken van hoe het zat voordat je boel uit elkaar haalt.


Read
That
Fuckin
Manual

Werk
Plaats
Handboek

hier kan je wat vinden in het Engels.
 
Oké, probleem is opgelost, ik krijg mijn koppeling nu ontkoppelt, maar nu is er weer een ander probleem... dus als ik wil kickstarten rijd de motor vooruit omdat ie in een versnelling staat, maar als ik dan mijn motor zo vooruit of achteruit duuw gebeurt er niets, alsof ie in neutraal staat.. krijg hem ook niet in neutraal dus kan ik hem ook niet starten. Rijden ook niet want ik kan de moto zo duwen in versnelling zonder dat de motor pakt.
 
Als ik het zo lees kun je beter nog een keer je koppeling en veren 'vervangen'. Oftewel doe hetzelfde als de eerste keer en kijk waar het verkeerd is gegaan.

Nu blijft het gissen waar het verkeerd is gegaan en krijg je (terecht) opmerkingen RTFM.
 
Oké, probleem is opgelost, ik krijg mijn koppeling nu ontkoppelt, maar nu is er weer een ander probleem... dus als ik wil kickstarten rijd de motor vooruit omdat ie in een versnelling staat, maar als ik dan mijn motor zo vooruit of achteruit duuw gebeurt er niets, alsof ie in neutraal staat.. krijg hem ook niet in neutraal dus kan ik hem ook niet starten. Rijden ook niet want ik kan de moto zo duwen in versnelling zonder dat de motor pakt.

wat heb je gedaan dat hij nu wel "ontkoppelt"
 
Oke, mag toe, de vrije slag stond te ver naar binnen waardoor het staafje in de as te ver stond aan de andere kant en er zat speling tussen mijn platen,vrije slag volledig open gedraait dat de staaf verder kon, alles opnieuw vastgezet en alles werkt nu correct
 
Laatst bewerkt:
Had ik al verwacht, omdat het kogeltje er niet tussen zat na montage..
Dan ga je pielen met afstelling die je erna vergeet terug te stellen.
Maar je hebt weer iets geleerd, dus goed zo..
 
Terug
Bovenaan Onderaan