Schrapend geluid bij voorwiel FZS 600 Fazer 2001

Jordy1974

Rookie
4 okt 2010
20
0
Rotterdam
Beste allemaal,

Vorige week deed zich het volgende probleem voor bij mijn Fazer uit 2001:
Ik reed op de snelweg (ongeveer 100 km/h) en ik hoorde een harde tik bij mijn voorwiel.
Een schrapend geluid en ook voelde ik een weerstand in mijn stuur dat er iets aanliep.
Snel naar de kant en alles nagekeken. ik zag echter niets.
Onder politiebegeleiding (want die stonden direct met zwaailicht achter me...) weer rustig ingevoegd en naar huis gereden.
Bij lagere snelheden (30 - 50 km/h) bleef ik een schrapend geluid horen, maar niet constant.
Mijn verdenking zat op de remblokken, want die zaten er wel aan te komen.
Bovendien zat er ook een lichte trilling in de voorkant tijdens het remmen.
Dit deed hij sinds een week of twee na een serieuze noodstop in een harde regenbui waarbij in de laatste 5 meter mijn voorwiel blokkeerde en dwars ging. Met kunst en vliegwerk op de been gebleven, maar toch.
Met dank aan het busje van het bouwbedrijf dat snel in mijn veilige afstand invoegde en direct hard begon te remmen...eikel!
Gisteren de remmen schoongemaakt, blokken vervangen en direct ook de remschijven op krommingen en dikte en andere afwijkingen gecontroleerd. Geen vreemde dingen gezien.
Ook het voorwiel los van de grond en zonder contact met remblokken rond laten draaien om zo het lager te controleren op vreemde geluiden. Ook niets.
Boel weer gemonteerd en remmen werken prima. Weer strak en zonder de eerder beschreven trilling bij het remmen. Vanmorgen naar mijn werk gereden en na een minuut of twintig de afslag genomen en daar hoorde ik verdorie weer dat geluid aan de voorzijde!
Niet gerelateerd aan het remmen dus. Maar ik schrik er wel van.
Vanaf de afslag is het nog een minuut of drie naar mijn werk en verder heb ik het niet gehoord nu.
Iemand een idee wat het dan wel kan zijn???

Alvast bedankt voor jullie tips. :}
Jordy
 
Terug
Bovenaan Onderaan