vervangen luchtfilters suzuki 750 gs

sotoinlinne

Rookie
27 feb 2009
1
0
ik ben van plan om k&n luchtfilters op mijn suzuki 750 gs uit 1977 te plaatsen en ik wil weten of je dan ook de sproeiers moet vervangen? of iets anders moet aanpassen, ik heb nm geen idee..graag tips.
 
de ene motor wel en de andere niet, hangt er een beetje van af hoe rijk of arm de motor standaard staat afgesteld.
denk dat een gs750 uit '77 niet zo arm staat als de motoren van tegenwoordig.
als er ook een open uitlaat op zit wordt de kans op sproeiers vervangen een stuk groter.
 
je moet de complete setting wel gaan veranderen, gasnaalden hoofdsproeiers, stationairsproeiers, en heel goed synchroniseren, en natuurlijk de contactpuntjes goed en zuiver afstellen.
Zijn draken van motoren om ze netjes afgesteld te krijgen.
 
Hallo,

Er wordt hier gesproken over het vervangen van de sproeiers. Naar welke maat zijn jullie toegegaan? Zelf heb ik nu omdat ik het nergens kon vinden in stappen geprobeerd maar ben nog niet helemaal uit. Heb een carburator van iemand overgenomen met 150 maat erin maar volgens mij van een 1100cc afgehaald. Kan ik daar mee uit de voeten standaard bij mij 112,5 zat erin. Of is 140 dan beter?
 
Heb je net als de TS een GS750 en wat voor een luchtfilter heb je? Origineel, K&N, chinese imitaties?

En welke carburateurs heb je gekocht? Op een GS750 horen Mikuni VM26SS. De 112,5 sproeier was ook al niet standaard. Af fabriek zat er vaak 100 in maar dat is afhankelijk van het motornummer.

Als je je meld in Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 8 en daar dezelfde vraag stelt heb je meer kans.

Hoe dan ook, het is een ramp om die krengen fatsoenlijk af te stellen met "open" filters. Ik heb de originele filterkast weer teruggezet en ik vind dat hij daarmee toch het beste loopt. Kan aan mijn gepruts liggen natuurlijk maar deze vraag komt vaker voorbij in het GS topic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan