Hoe hot wire ik een suzuki SV650

13 nov 2014
12
0
Krakow
Dag iedereen,

Een tijdje geleden leende ik mijn Suzuki SV650 uit aan een vriend die wou beginnen moto rijden. (Ik woon momenteel in Polen)
Resultaat: hij zette er een crash mee. (schade valt al bij al nog mee, stevig model blijkbaar) En slaagde erbij nog eens in om mijn enige sleutel te verliezen. Ben dan ook de moto gaan ophalen en deze staat nu bij me thuis in Krakow. Zelf rij ik met een CBR 1000 RR maar die staat voor het moment in Belgie. Had dus graag de SV aan de praat gekregen zodanig dat ik hier (in Polen) toch ook vervoer heb voor de maand die ik hier vandejaar nog ben. Vermits de SV aan de oude kant is, steek ik er liever geen kosten in. Origineel sleutel contact van Suzuki is alles behalve goedkoop.

Vond er dan maar niets beter op om het sleutel contact te proberen by passen. Tot nu toe zonder enig succes. (Krijg enkel de lichten aan en daar blijft het bij) Heb wat opzoekwerk op internet gedaan. Ik zou een 100ohm weerstand nodig hebben. (heb ik ondertussen en dient om de anti hot wire beveiliging te omzeilen) En heb het elektrische schema opgezocht.

FAQ: Colored wiring diagram --> all sv650 models - Suzuki SV650 Forum: SV650, SV1000, Gladius Forums

Het rare is dat in bovenstaand elektrisch schema er in totaal 6 kabels uit het contact komen. Ik heb er 7..

Alle kleurcodes kloppen, maar heb 1 extra rode kabel te veel..
Mogelijk heeft de eigenaar voor de vorige eigenaar enkele modificaties toegepast, (er zijn nog wat andere zaken die niet standaard zijn, en de vorige eigenaar was een extreme leek op vlak van motoren, vandaar..)
waaronder een extra kabel naar het contact en 2 kabels met dezelfde kleur??

Allesinds na een 3 tal dagen vloeken ben ik zowat de wanhoop nabij en sta ik op het punt om een boor te gaan kopen om mn eigen contact uit te boren.. (zucht)

Ik kan ook perfect bewijzen dat het hier om mn eigen moto gaat, door bev gecensureerde eigendomsbewijs te posten..

Mochten er mensen zijn die hier ervaring in hebben. Elke hulp is alvast geapprecieerd!!!
 
Wat vertel je hier nou eigenlijk Robin?.
Je hebt filmpjes gekeken van: hoe ze de tuimelaars IN DE CILINDER AANPASSEN aan een sleutel die in het slot past?
Jij schat dat hij 1500 waard zou zijn herspoten zonder krassen?

Neem je de Honda niet mee naar polen dan als je er toch woont? Ik zou mn motor toch mee nemen.
Met die sleutel komt het wel goed hoor kerel.

Wel, ik weet niet of "tuimelaar" de juiste term is, maar als je de cilinder van het contact slot demonteert zitten daar een 5 à 6 tal haakjes in, de sleutel is zo gemaakt dat hij die haakjes niet raakt en enkel de laatste van positie verandert.. (Aan of uit dus) wel die haakjes kan je blijkbaar van volgorde verwisselen en indien nodig bijvijlen. Als je dus een sleutel hebt die in het contact past, maar niet werkt, kan je het slot zelf aanpassen op de sleutel.. Maar vermits ik geen passende sleutel heb, en ik dan ook het slot van de tank en duozit zou moeten demonteren hou ik het liever bij de sleutelmaker optie.

Ik ben hier in april voor de eerste keer op vakantie gekomen, dan erna beslist van hier te komen wonen. Ben dan met de SV tot hier gereden. En dan hier de Honda gekocht. Met die honda ben ik 2 maal naar België gereden (1300km) en eenmaal terug. Resultaat, die staat nu bij m'n broer in Gent in de garage. En het word mij al wat te koud om dit jaar nogmaals die trip af te leggen..! :) Ik sta dus met een Belgische motor in Polen en met een Poolse motor in België! :) alleszins, na de winter is dat één van m'n eerste werken, de Honda terug tot hier rijden. Tot dan is het niet zo slecht, bij slecht weer rij ik liever met de SV en binnen een paar (2tal) maanden zal ik hier niet veel meer moeten rijden vermits sneeuw enzo. Morgen vertrek ik voor 2 weken (enfin 10 dagen) richting België en dan erna keer ik nog eens terug rond nieuwjaar. Dus daarom dat ik die SV rijklaar wil hebben..
 
Zal niet een echte vriend zijn, die zet je niet op een motor als hij niet kan/mag rijden.

Hij deed het niet slecht, ben eerst met hem enkele dagen wat gaan duo rijden, heb voice toestanden in m'n helmen zitten. Hem keer op keer uitgelegd wat ik deed. Hij heeft al een 9 tal jaar zijn autorijbewijs, even lang of ik m'n motorijbewijs.. Is daarbij dan nog een zeer rustige chaufeur in vergelijking met mij (krijg regelmatig opmerkingen van hem) daarna laat ik hem alleen rijden na enkele keren op een recht stuk te hebben gezien hoe hij ermee weg was. Dan daarna eens meegereden als duo (doet zeer raar op je eigen moto) en hij doet alles goed. En kalm.. Niet zoals ik dus.. Dus ik vertrek richting Krakow en laat de moto in Lodz. Een week later is hij ermee uitgegleden, hij had een geschaafde knie.. Maar is nu wel van plan om z'n eigen moto aan te schaffen en z'n rijbewijs te doen dus ik zie er het kwaad niet van in..
 
Wel, ik weet niet of "tuimelaar" de juiste term is, maar als je de cilinder van het contact slot demonteert zitten daar een 5 à 6 tal haakjes in, de sleutel is zo gemaakt dat hij die haakjes niet raakt en enkel de laatste van positie verandert.. (Aan of uit dus) wel die haakjes kan je blijkbaar van volgorde verwisselen en indien nodig bijvijlen. Als je dus een sleutel hebt die in het contact past, maar niet werkt, kan je het slot zelf aanpassen op de sleutel.. Maar vermits ik geen passende sleutel heb, en ik dan ook het slot van de tank en duozit zou moeten demonteren hou ik het liever bij de sleutelmaker optie.

Ik ben hier in april voor de eerste keer op vakantie gekomen, dan erna beslist van hier te komen wonen. Ben dan met de SV tot hier gereden. En dan hier de Honda gekocht. Met die honda ben ik 2 maal naar België gereden (1300km) en eenmaal terug. Resultaat, die staat nu bij m'n broer in Gent in de garage. En het word mij al wat te koud om dit jaar nogmaals die trip af te leggen..! :) Ik sta dus met een Belgische motor in Polen en met een Poolse motor in België! :) alleszins, na de winter is dat één van m'n eerste werken, de Honda terug tot hier rijden. Tot dan is het niet zo slecht, bij slecht weer rij ik liever met de SV en binnen een paar (2tal) maanden zal ik hier niet veel meer moeten rijden vermits sneeuw enzo. Morgen vertrek ik voor 2 weken (enfin 10 dagen) richting België en dan erna keer ik nog eens terug rond nieuwjaar. Dus daarom dat ik die SV rijklaar wil hebben..

Ahh nu snap ik je over cilinder..

Wel n zootje he, die motor wissel.. hahaha..
Maar ik snap je nu wel wat beter,
 
Terug
Bovenaan Onderaan