Yamaha MT-09 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank! De Bos had ik al gespot. 'Helaas' zijn het volgens mij allemaal volledige systemen, dus prijzig. De originele demper van de MT-09 is niet los te nemen? Dat je dus een slip-on kunt gebruiken?

De orginele uitlaat is 1 geheel van voor naar achteren dus je zit aan een volledig systeem vast maar bij sommige merken moet je zagen in de originele uitlaat. Daarom vond ik 700 eu voor een volledig Akra systeem met carbon demper ook niet erg :Y
 
Overduidelijk een fotoshop. :N Gisteren het Sinterklaas-journaal gekeken en hij is nog steeds onderweg.

"Navraag bij Yamaha Motors leert dat het om testritten gaat voor de persintroductie, die half december zal plaatsvinden. Hans Groenendijk van Yamaha: ‘Zulke ritten rijden we altijd in Nederland. De MT-09’s maken er twee: één van 100 en één van 400 kilometer. Ze kunnen dan inlopen en worden vervolgens klaargemaakt voor de persintroductie.’ "

Klinkt geloofwaardig, als ze net vanuit Duitsland komen via de snelweg kunnen de bandjes nog best nieuw eruit zien.

Kleurstelling klopt ook en als dit een fotoshop is dan is die er uren mee bezig geweest wat veel moeite is voor een beetje internet faam.
 
Even genieten van de nieuwe Roads Italian uitlaat onder de MT-07:


:)
 
Laatst bewerkt:
"Navraag bij Yamaha Motors leert dat het om testritten gaat voor de persintroductie, die half december zal plaatsvinden. Hans Groenendijk van Yamaha: ‘Zulke ritten rijden we altijd in Nederland. De MT-09’s maken er twee: één van 100 en één van 400 kilometer. Ze kunnen dan inlopen en worden vervolgens klaargemaakt voor de persintroductie.’ "

Klinkt geloofwaardig, als ze net vanuit Duitsland komen via de snelweg kunnen de bandjes nog best nieuw eruit zien.

Kleurstelling klopt ook en als dit een fotoshop is dan is die er uren mee bezig geweest wat veel moeite is voor een beetje internet faam.

Er is vrijdag 14 nov een dealerdag bij Yamaha daar krijgen ze tekst en uitleg over de Tracer en wordt ook hoogstwaarschijnlijk de prijs bekend
Dit volgens een Yamaha dealer
 
"Navraag bij Yamaha Motors leert dat het om testritten gaat voor de persintroductie, die half december zal plaatsvinden. Hans Groenendijk van Yamaha: ‘Zulke ritten rijden we altijd in Nederland. De MT-09’s maken er twee: één van 100 en één van 400 kilometer. Ze kunnen dan inlopen en worden vervolgens klaargemaakt voor de persintroductie.’ "

Klinkt geloofwaardig, als ze net vanuit Duitsland komen via de snelweg kunnen de bandjes nog best nieuw eruit zien.

Kleurstelling klopt ook en als dit een fotoshop is dan is die er uren mee bezig geweest wat veel moeite is voor een beetje internet faam.

Oh god, gaat ie er serieus op in :+
 
Hallo Kwakboy, heb je je nieuwe zadel al uitgeprobeerd?

Ja zeker wel! ;)

Maar om er nu al een eindoordeel over te kunnen geven is weer iets te vroeg.

Om alvast een indruk te geven na de eerste korte ritjes:
-Stevig tot hard maar zeker niet oncomfortabel.
-Steun op de juiste plekken, een zegen. :}
-Meer ruimte om vrij te manoeuvreren. :Y
-De "zit" is duidelijk een stuk verder naar achteren, wheelie easy steun ingebouwd. :+

Tja en dan bij stevig rijden, lees fors remmen, toch een nadeeltje gevonden t.o.v. de gedwongen "ballsack to tank"-houding op het originele zadel... :(
Zal nu echt stompgrip op die tank moeten plakken voor extra grip met de bovenbenen om niet een paar extra adamsappels in de keel te ontwikkelen. :P
Moet wel vermeld worden dat gereden werd met kevlar motorjeans en die geven ook (veel) minder grip dan leer natuurlijk.

Van het weekeinde maar eens even het leer aan en een wat langere rit doen.
 
Ja zeker wel! ;)

Maar om er nu al een eindoordeel over te kunnen geven is weer iets te vroeg.

Om alvast een indruk te geven na de eerste korte ritjes:
-Stevig tot hard maar zeker niet oncomfortabel.
-Steun op de juiste plekken, een zegen. :}
-Meer ruimte om vrij te manoeuvreren. :Y
-De "zit" is duidelijk een stuk verder naar achteren, wheelie easy steun ingebouwd. :+

Tja en dan bij stevig rijden, lees fors remmen, toch een nadeeltje gevonden t.o.v. de gedwongen "ballsack to tank"-houding op het originele zadel... :(
Zal nu echt stompgrip op die tank moeten plakken voor extra grip met de bovenbenen om niet een paar extra adamsappels in de keel te ontwikkelen. :P
Moet wel vermeld worden dat gereden werd met kevlar motorjeans en die geven ook (veel) minder grip dan leer natuurlijk.

Van het weekeinde maar eens even het leer aan en een wat langere rit doen.


Haha, klinkt goed :) . Mag je wel ff een paar flippers en wat roeispanen meenemen aangezien de voorspelling niet echt heel denderend is...

Ben benieuwd naar je bevindingen voor de langere ritten. :Y
 
Haha, klinkt goed :) . Mag je wel ff een paar flippers en wat roeispanen meenemen aangezien de voorspelling niet echt heel denderend is...

Ben benieuwd naar je bevindingen voor de langere ritten. :Y

Ik zie het inderdaad... maar zelfs dat houd mij niet thuis.
Moet toch even langs de bandenman voor advies en bestellen van een nieuw setje bandjes.
Vind wel weer een opening tussen die buien en heb een regenoverall als extra backup.
Bovendien zitten ze er met die voorspellingen wel vaker naast. ;)
 
Laatst bewerkt:
Opmerking/waarschuwing over een issue m.b.t. de koplamplens van de MT-09!

De koplamplens kan dusdanig heet worden dat deze smelt... ja, je leest het goed, smelt! :(
Afgelopen weekeinde tijdens het schoonmaken van mijn motorfiets constateerde ik voor het eerst een vreemde melkwitte vlek op de koplamplens.
Ik dacht in eerste instantie nog aan condens of anders een vlekje veroorzaakt door overvliegend wild, maar helaas is het iets ernstiger. :(
Vreemd dat zoiets bij normaal gebruik, zonder enige modificatie of wat dan ook, kan ontstaan.
Is er toch iets mis met de eigenschappen van zo'n product, als deze niet opgewassen is tegen een gebruik waarvoor deze ontworpen werd.
De dealer werd vorige week reeds per email geïnformeerd, maar zij hebben tot nu toe i.i.g. niet gereageerd.
Mag natuurlijk hopen dat zij dit probleem inmiddels wel bij de fabrikant neergelegd hebben, om de koplampunit onder garantie te kunnen vervangen bij mijn volgende bezoek over twee weken... })
Moet ik a.s. dinsdag toch nog maar eens bij hen over informeren, kan ik daarna altijd nog boos worden. ;)

Dus....
Weest gewaarschuwd, houd die koplamplens scherp in de gaten!
Meldt direct bij jouw dealer zodra je een melkwitte vlek ziet ontstaan op de lens een garantie-claim!
En we zijn niet alleen, ook op andere buitenlandse fora vinden we soortgelijke berichten:
Ive found an issue with the headlight. - Page 2


full


P.S.

Riep er al iemand "recall"-waardig vanwege de veiligheidsrisico's a.g.v. een uitval van het koplicht?
Mmm, doet mij iets herinneren van een eerdere recall op diezelfde gronden en een modificatie met een stukje kabel en wat stekkertjes... _O-
Er is wel een tijdelijke workaround... niet stilstaan met een draaiende motor langer dan 30 seconden bij het verkeerslicht of verkeersstop. :+
Niet praktisch, maar het werkt... het koplicht krijgt dan voldoende koeling en smelt niet.
 
Geen last van. Heb direct de originele lamp vervangen door wit licht van philips. Dat was in Januari al, toen ook al die kabel geconstateerd die strak stond waar nu pas een recall voor is, heb dat zonder nieuwe kabels om kunnen leiden en het werkt prima.
 
Goedenavond allen!

Ik stel me graag even voor als kersverse MT-09 eigenaar. DelMonte is de naam, aka Hendrik Jan/HJ.

Mijn mooie nieuwe motor is de vervanging van mijn twee maanden geleden kortgereden FZ8. Ik ben er helaas zelf ook niet helemaal zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Nog een maandje denk ik en ik kan weer opstappen. Toch alvast maar even aanmelden hier.

Even een plaatje als bewijs ;)
full


Ex-demo van maart 2014 met +/- 10.000 op de klok.

Wordt vervolgd.....
Groetjes
 
Hallo allemaal,

Mijn naam is Kees, ik had al wat berichtjes gepost, maar nu is het definitief: vanmiddag ben ik met een MT-09 naar huis gegaan *O* *O* . Eindelijk!

bikepics-2708585-full.jpg


Hiervoor heb ik 8 seizoenen Bandit 650 gereden! Was toe aan wat anders.

Komende winter maar eens wat leuke spulletjes uitzoeken (o.a. zadel, vering)!

Gr. Kees
 
Hallo allemaal,

Mijn naam is Kees, ik had al wat berichtjes gepost, maar nu is het definitief: vanmiddag ben ik met een MT-09 naar huis gegaan *O* *O* . Eindelijk!

[afbeelding]

Hiervoor heb ik 8 seizoenen Bandit 650 gereden! Was toe aan wat anders.

Komende winter maar eens wat leuke spulletjes uitzoeken (o.a. zadel, vering)!

Gr. Kees

Gefeliciteerd Kees!
Veel veilige kilometers gewenst with many smiles. :)
 
Goedenavond allen!

Ik stel me graag even voor als kersverse MT-09 eigenaar. DelMonte is de naam, aka Hendrik Jan/HJ.

Mijn mooie nieuwe motor is de vervanging van mijn twee maanden geleden kortgereden FZ8. Ik ben er helaas zelf ook niet helemaal zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Nog een maandje denk ik en ik kan weer opstappen. Toch alvast maar even aanmelden hier.

Even een plaatje als bewijs ;)
[afbeelding]

Ex-demo van maart 2014 met +/- 10.000 op de klok.

Wordt vervolgd.....
Groetjes

Hendrik Jan gefeliciteerd!
Veel veilige kilometers gewenst with many smiles.
 
Geen last van. Heb direct de originele lamp vervangen door wit licht van philips. Dat was in Januari al, toen ook al die kabel geconstateerd die strak stond waar nu pas een recall voor is, heb dat zonder nieuwe kabels om kunnen leiden en het werkt prima.

Nog niet, maar sta eens een keer wat langer stil in een file waar je niet langs kunt...
Weet je in ieder geval dat als je dan een verbrand plastic lucht in de neus krijgt de oorzaak. :+
 
Beiden gefeliciteerd met jullie mooie bikes! Veilige kms toegewenst.

Een file waar ik niet langs kan.. Hm. Dat moet ik ook nog meemaken dan :) haha
 
Beiden gefeliciteerd met jullie mooie bikes! Veilige kms toegewenst.

Een file waar ik niet langs kan.. Hm. Dat moet ik ook nog meemaken dan :) haha

Dat is als overheidsdienaren bij een ongeval alles stilleggen en terecht(!) zeer actief alles bekeuren dat toch de vlucht en redresseer -stroken gebruikt of met rode kruizen aangegeven rijstroken "benut". ;)
Gebeurt niet veel dat je er met de motorfiets niet alsnog langs of tussendoor kan, maar niet iedereen is een held met het filerijden. :+
Regelmatig sta zelfs ik op mijn motorfiets wel eens stil, of moet stapvoets langs dicht opeen gepakt verkeer... dat is normaal hier in het Ra(mp/nd)stedelijk gebied, weet je wel? LOL.
 
Goedenavond allen!

Ik stel me graag even voor als kersverse MT-09 eigenaar. DelMonte is de naam, aka Hendrik Jan/HJ.

Mijn mooie nieuwe motor is de vervanging van mijn twee maanden geleden kortgereden FZ8. Ik ben er helaas zelf ook niet helemaal zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Nog een maandje denk ik en ik kan weer opstappen. Toch alvast maar even aanmelden hier.

Even een plaatje als bewijs ;)
[afbeelding]

Ex-demo van maart 2014 met +/- 10.000 op de klok.

Wordt vervolgd.....
Groetjes
Juiste smaak van auto's ook zie ik. *O*
 
heeft er nou niemand vreselijk last van de rijhoogte? Om de haverklap stuiter ik met mn uitlaat tegen de stoep...en nieteens echt hoge stoepranden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan