Andere spanningsregelaar op een cb 750 four K7

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Ik wil een andere spanningsregelaar op de cb750 four K7. Ik heb er nu eentje van een CB900 boldor type en wil deze graag aansluiten.

Alleen heeft de "nieuwe spanningsregelaar" 2 zwarte aansluitdraden en de oude spanningsregelaar heeft maar 1 zwarte draad.

Zie fotos. Wat moet waar ?

full
 
Laatst bewerkt:
Elke 12 V accu heeft dezelfde laadspanning, gasspanning en rustspanning. Alleen zal het tijdstip dat de accu vol is eerder bereikt worden. Maar een goede spanningsregelaar ziet geen verschil tussen een accu met een grote of kleine capaciteit.
 
sorry Zot dat we niet allemaal dezelfde capaciteiten hebben...
Als ik jou was begon ik een motorzaak en zou ik wat commentaar geven op een motor-forum.
Zou je best nog goed af gaan *D


Je maakt m op een van z'n goede dagen mee :)

Hij zegt niet vaak wat liefs maar is al aardig wat reply's heel lief geweest voor je. Luister gewoon s naar 'm... wie weet...
 
ik ben ook heel blij met de commentaren.. Ik word er ook slimmer van maar ik laat me ook niet graag als een complete oen af schilderen..

@Zot Wat heb ik nou verkeerd gezegd ?
 
Laatst bewerkt:
jongens, dat rode tuutje wordt heus wel vervangen door een langer slangetje..

Maar nu weet ik nog steeds niet wat ik met de batterij aan moet..

Bij weinig toeren/stationair gaat de batterij de dynamo en de verlichting moeten voorzien..

Gaat het dan helpen als ik er eentje neem met meer Ah ? ( als ik er die al in krijg ! )
 
My god. Heb je nou gemeten met de bedrading los van de accu? Wat is er eigenlijk wel aangesloten en in hoeverre klopt die kabelboom nog?

En van lezen wordt je niet slimmer, je krijgt alleen meer kennis. Als je dan slim genoeg bent kun je d'r wat mee doen. Tip: Ga gewoon effe langs een motorzaak, dit is in no-time te fixen voor iemand die er regelmatig mee te maken heeft. Bespaart je een hoop l(o)(u)llige reacties hier ;)
 
Inderdaad OMG ! Die foto is een paar weken terug genomen toen de batterij er net in stond. Het was maar om even duidelijk te maken welke batterij er nu in zat.

Hoe krijg ik anders de motor gestart |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan