Roughneckk's zelfbouw en verbouw projecten

Nee Wijnand, gewoon een korte met een haak op de tank. Net boven het zitje uit zeg maar.

Gr Marcel

P.s. hoe is het verders met jou???


:$ sorry, had de vraag niet gezien.....na een half jaar eindelijk een brief van ZL (je weet wel van Chris Zeegers) dat ik toch echt wel terecht een uitkering `krijg`....geeft een beetje rust na maandenlange spanningen qua inkomen, echt k.t iedere X opnieuw die controles, alhoewel ik het ergens wel begrijp met al het misbruik in NL op dat gebied '(

Maar goed, ik hou de moed erin om ooit mijn project weer op te pakken *O*
 
Hallo Marcel,
Ook maar eens volgen dit topic. Blijft mooi om te zien wat jij spul netjes afgewerkt krijg.
 
Het is mijn hobby die aardig uit de hand begint te lopen :Y :Y en niet mijn werk.
Mijn eigen project staat nu op een laag pitje, maar goed komt ook een keer klaar.
Maar het is super leuk om deze dingen te doen en mensen te ontmoeten die er heel blij van worden als het klaar is. Ik deel zoveel mogelijk met foto's en een verhaaltje erbij (zoals mijn cafe racer project) zodat jullie er misschien wat van kunnen opsteken.

Gr Roughneckk
 
Het is mijn hobby die aardig uit de hand begint te lopen :Y :Y en niet mijn werk.
Mijn eigen project staat nu op een laag pitje, maar goed komt ook een keer klaar.
Maar het is super leuk om deze dingen te doen en mensen te ontmoeten die er heel blij van worden als het klaar is. Ik deel zoveel mogelijk met foto's en een verhaaltje erbij (zoals mijn cafe racer project) zodat jullie er misschien wat van kunnen opsteken.

Gr Roughneckk

Ik heb diverse deels en volledig voltooide werkstukken van jouw van dichtbij gezien en dat is zeker geen hobbyistisch werk. Ik ken maar weinig professionals die met dezelfde precisie werken.

Jammer dat je op de foto's de kleine details en afwerkingen niet kunt zien. Sommige dingen moet je gewoon in het echt zien.
 
Laatst bewerkt:
Nou ben ik benieuwd wat doe jij dan voor de kost.
Moet iets creatiefs wezen. :Y
Of het ligt hem aan de naam.
Prettige avond Marcel :W
 
Ik denk dat hij vroeger idd een echte roughneck is geweest en nu een wat op leeftijd zijnde man :P .
Heeft dat werk opgegeven en buigt nu voor de hobby alu tankjes op zijn knie en caferacer zitjes op zijn kale kop |( .
Daarom ziet het er allemaal zo strak uit , gewoon een kwestie van de juiste radius vinden en buigen , schuren en dan polijsten.

:+
 
_O- _O- _O- _O-
Idd een paar dingen goed, vroeger een Roughneck, volgend jaar een pop in de tuin.
In het verleden een kale kop. Nu grijs haar, komt de door kids zeg ik altijd tegen ze _O- _O-maar dat geloven ze niet.

Gr R
 
_O- _O- _O- _O-
Idd een paar dingen goed, vroeger een Roughneck, volgend jaar een pop in de tuin.
In het verleden een kale kop. Nu grijs haar, komt de door kids zeg ik altijd tegen ze _O- _O-maar dat geloven ze niet.

Gr R

Dus je bent nog maar een jochie , een jonge hond .. :+
 
Idd Wijnand tegen die tijd zit tie misschien wel achter de vrouwen aan en heeft dan geen tijd voor de aluminium pop _O- _O-

Vanavond een start gemaakt van een aluminium zitje voor Joosio zijn BMW cafe racer.

full


Frame waterpas gezet, werkt wat makkelijker

full


Bevestigings beugels erop

full


Begin van het zitje, hoek achter wordt zaterdag bepaald door Joosio. Nu een beetje in de richting gezet. Morgen de zijkanten eraan maken en dan wachten tot zaterdag voor het definitieve model. Gaan we samen bekijken wat het mooist is :Y :Y .

Gr R
 
Vandaag een linkpijpje aangepast voor een SV 650. Vorige eigenaar had de demper er met een paar elektrische hechten aan het linkpijpje proberen vast te lassen :( :(
Gevolg mooie Laser demper naar de haaien en niet gasdicht. Valt ook niet mee om een pijp van 50 mm en een gat van 60 mm te lassen _O- _O-
Had er eigenlijk een foto van moeten maken maar vergeten, wel een foto toen het klaar was.

Eerst een conische verloop gedrukt van 50 naar 60 mm en toen dit resultaat.

[afbeelding]

Gr R

Waarmee je weer bewijst imo een vakman te zijn!
 
Word uiteraard weer een stukje vakwerk,ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij nou precies te werk gaat met het klopwerk. O-) Kan ik nog wat van leren,altijd baas boven baas ja. :+
 
Weet je wat het is Gerard, weet af en toe ook niet hoe ik het doe. Niet in de zin van ik rommel ook maar wat aan. Het is een kwestie van gevoel, ervaring en inzicht. Daarom is het moeilijk uitleggen omdat elke plaat anders is wat betreft model, bolling enz, waardoor je tussen door steeds bij moet sturen.
Je kan altijd een workshop komen volgen hier, maar weet niet of je daar tijd voor hebt _O- _O- _O- _O- .

Gr Rougheckk
 
Vanochtend nog met Joosio zijn zitje bezig geweest.
De zijkanten er in gemaakt.

full


Mooi strak met het frame mee laten lopen.

full


En ook van de bovenkant gezien met het frame mee en weer naar de tank.

full


Kan er nu niet verder mee, maar heb weer wat moois in de schuur staan sinds vanochtend.
Zodra ik er daar aan begin zal ik weer wat foto's hier neer plempen.

Gr R
 
Weet je wat het is Gerard, weet af en toe ook niet hoe ik het doe. Niet in de zin van ik rommel ook maar wat aan. Het is een kwestie van gevoel, ervaring en inzicht. Daarom is het moeilijk uitleggen omdat elke plaat anders is wat betreft model, bolling enz, waardoor je tussen door steeds bij moet sturen.
Je kan altijd een workshop komen volgen hier, maar weet niet of je daar tijd voor hebt _O- _O- _O- _O- .

Gr Rougheckk


Ooooooh,mooi om te horen want zo ervaar ik het ook.Het zeker elke keer weer wat klooijen voordat je de juiste vorm hebt.De ene keer is het zo maar klaar en de andere keer zit je tijden te kutten. _O-
Zou zeker wel een keer bij je in de keuken willen zien ja,tijd moet ik dan maken ja. :+
Maar jij gaat ook lekker met de hobby! *O*
 
Vanochtend nog met Joosio zijn zitje bezig geweest.
De zijkanten er in gemaakt.

[afbeelding]

Mooi strak met het frame mee laten lopen.

[afbeelding]

En ook van de bovenkant gezien met het frame mee en weer naar de tank.

[afbeelding]

Kan er nu niet verder mee, maar heb weer wat moois in de schuur staan sinds vanochtend.
Zodra ik er daar aan begin zal ik weer wat foto's hier neer plempen.

Gr R

Strak gemaakt weer.. :} , ben benieuwd naar de rest van de kont (van de Beemer dan hè!)
 
Ja klopt, de ene keer ben je zo klaar en de andere keer zit het tegen terwijl het links en rechts is :( :( .
Maak wel alles gelijk links en rechts. Heb weleens op het werk al gebeurd dat niet vaak, ben je een uur bezig met een moeilijk stuk lukt het van geen kanten. Hoppa in de oud ijzer bak ermee.
Is dan gewoon murf, rek eruit gewoon een nieuwe maken en die lukt dan binnen 5 minuten.
Zeg altijd je moet ook niet bang zijn om een stuk weg te gooien :N :N .

Maar idd heb het druk met de hobby, maar is leuk om mensen weer blij met hun spulletjes te zien vertrekken. Daar doe je het voor, rijk worden we er niet van _O- _O- .

Gr R
 
Mooi om te horen dat het met een pro ook zo gaat. *O*
Nou is het ook zo dat iedere plaatwerker zijn eigen foefjes en manier heeft natuurlijk.
Ach,we zijn van de weg/maken de mensen blij/we houden er een zakcentje aan over en ik kan thuis mijn creativiteit kwijt wat bij mijn baas(die van jouw wel ;) ) niet kan. *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan