BMW S1000XR

De BMW S 1000 XR staat model voor een nieuw segment, dat van ‘adventure-sportmotoren’.

mwahh.... Volgens mij waren andere fabrikanten daar al een tijdje mee bezig hoor _O-

Triumph%20Tiger%20900%2099%20%201.jpg


2011-Triumph-Tiger1050ABSg.jpg


ik word altijd zo moe van die "kijk ons eens innovatief bezig zijn!" marketingkreten terwijl dat absolute bullshit is _O- ik neem de betreffende motor dan al niet meer serieus :')
 
mwahh.... Volgens mij waren andere fabrikanten daar al een tijdje mee bezig hoor _O-

[afbeelding]

[afbeelding]

ik word altijd zo moe van die "kijk ons eens innovatief bezig zijn!" marketingkreten terwijl dat absolute bullshit is _O- ik neem de betreffende motor dan al niet meer serieus :')

zo'n Triumph Tiger 900 is eigenlijk een echte all road, schijnt heel behoorlijk ook nog te rijden ook.
 
gaat lekker zo'n Tiger 900,, met een vergelijkbaar vermogen als mijn F 800 GS .

wat kan dan zo'n S1000XR toevoegen ?? zeker op de openbare weg ?
 
Laatst bewerkt:
mwahh.... Volgens mij waren andere fabrikanten daar al een tijdje mee bezig hoor _O-

Triumph%20Tiger%20900%2099%20%201.jpg

wat kan dan zo'n S1000XR toevoegen ?? zeker op de openbare weg ?


Allez de haters vinden steun bij elkaar. :)


Niet om moeilijk te doen, maar je kan die Tiger toch niet gaan vergelijken met een sportieve S1000XR of Multistrada? (waarmee ik niet wil zeggen dat die Tiger geen fijne motor kan zijn)
Een Tiger sport tot daar toe...


En dat filmpje op het circuit. Ik zeg toch niet dat je met een allroad niet het vuur aan de schenen kan leggen bij sportmotoren? Het ligt vooral aan het manneke dat erop zit.
Ik kende vroeger ook een Varadero-rijder die het de R1-mannen moeilijk maakte op het afrittencomplex hier in de buurt.


Wat een S100XR daar aan kan toevoegen? Op de openbare weg? Nog meer rijplezier misschien? Je hebt er nog niet mee gereden he Verhulst?
Ooit al met iets vergelijkbaars als de Multistrada gereden? Moet je eens doen, misschien valt het echt wel mee. Volgens mij is het echt iets wat je zoekt... dacht je er niet aan om een 17" voorwiel te monteren in je eigen allroad?? :Y



Blijkbaar doet BMW iets verkeerd, want nog voor de motor in de showroom staat krijgt 'm al bakken commentaar... en alleen maar omdat de pers het een 'allroad' durft noemen.

Wat het probleem verder is? Ik weet het niet, ik zie alleen een ferme sportieve hoogpoter waarvan de benaming "allroad" of "reisenduro" wat verkeerd gekozen is.

Dat het fantastisch gaat rijden, daar ben ik bijna zeker van.
Rijdt een GS dan minder goed? Voor sommigen waarschijnlijk wel he, want zowieso zal deze S1000XR sportiever rijden.


Maar het wil niet zeggen dat als een motor de benaming allroad krijgt, dat je er ook daadwerkelijk mee van de baan moet, of dat die motor ook effectief zo gebouwd moet zijn dat je er Parijs-Dakar mee kan rijden.

Net hetzelfde geldt voor sportieve motoren, het wil dan ook niet zeggen dat je met een sportmotor ook altijd sneller moet gaan rijden dan andere type motoren.
 
Laatst bewerkt:
Allez de haters vinden steun bij elkaar. :)


Niet om moeilijk te doen, maar je kan die Tiger toch niet gaan vergelijken met een sportieve S1000XR of Multistrada? (waarmee ik niet wil zeggen dat die Tiger geen fijne motor kan zijn)
Een Tiger sport tot daar toe...


En dat filmpje op het circuit. Ik zeg toch niet dat je met een allroad niet het vuur aan de schenen kan leggen bij sportmotoren? Het ligt vooral aan het manneke dat erop zit.
Ik kende vroeger ook een Varadero-rijder die het de R1-mannen moeilijk maakte op het afrittencomplex hier in de buurt.


Wat een S100XR daar aan kan toevoegen? Op de openbare weg? Nog meer rijplezier misschien? Je hebt er nog niet mee gereden he Verhulst?
Ooit al met iets vergelijkbaars als de Multistrada gereden? Moet je eens doen, misschien valt het echt wel mee. Volgens mij is het echt iets wat je zoekt... dacht je er niet aan om een 17" voorwiel te monteren in je eigen allroad?? :Y



Blijkbaar doet BMW iets verkeerd, want nog voor de motor in de showroom staat krijgt 'm al bakken commentaar... en alleen maar omdat de pers het een 'allroad' durft noemen.

Wat het probleem verder is? Ik weet het niet, ik zie alleen een ferme sportieve hoogpoter waarvan de benaming "allroad" of "reisenduro" wat verkeerd gekozen is.

Dat het fantastisch gaat rijden, daar ben ik bijna zeker van.
Rijdt een GS dan minder goed? Voor sommigen waarschijnlijk wel he, want zowieso zal deze S1000XR sportiever rijden.


Maar het wil niet zeggen dat als een motor de benaming allroad krijgt, dat je er ook daadwerkelijk mee van de baan moet, of dat die motor ook effectief zo gebouwd moet zijn dat je er Parijs-Dakar mee kan rijden.

Net hetzelfde geldt voor sportieve motoren, het wil dan ook niet zeggen dat je met een sportmotor ook altijd sneller moet gaan rijden dan andere type motoren.
_O- _O- })
 
Laatst bewerkt:
ik rij al m'n 3e BMW, ik heb eigenlijk nooit anders mee gemaakt dan gezeik, zeker als ze een grote koers omwenteling maken.

je heb gelijk de gene die rijd maakt veel uit. heb genoeg filmpjes gezien mensen op een GS die sportfietsen helemaal zoek rijden op de Stelvio...

en zelf heb ik het genoegen gehad om te ontdekken dat een all road in de Teut toch veel praktischer is dan die raketten op wielen,

iemand die een sport motor koopt en rijstijl CBR er op na houdt noemen we vaak een poser.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat die goedkoper zal zijn dan de gs, en die begint al bij 18000 geloof ik.

Hier in Be start de GS in basistrim aan 15250€, het zou mij verwonderen moest deze S1000XR voor minder in de showroom staan.

Denk dat wij hier in Be aan een prijs van op z'n minst 16000€ aankijken, de Multistrada zit ook in die buurt als ik me niet vergis?
 
en zelf heb ik het genoegen gehad om te ontdekken dat een all road in de Teut toch veel praktischer is dan die raketten op wielen,

Zover ben ik het (voor een keer) met je eens.

Maar is het dan zo moeilijk om te begrijpen dat er bikers zijn die de sportiviteit van een racer niet willen missen, terwijl ze eigenlijk ook op zoek zijn naar iets meer comfort?
Zo iemand kiest niet voor een GS, maar voor een Multistrada of S1000XR.


iemand die een sport motor koopt en rijstijl CBR er op na houdt noemen we vaak een poster.

Een poster? _O-

Een CBR is toch een sportmotor, dus ben eigenlijk niet mee, maar als ik probeer te begrijpen wat je schrijft... dan noemen we dat hier eerder een poser, een poster hangen we tegen de muur. :)
 
Zover ben ik het (voor een keer) met je eens.

Maar is het dan zo moeilijk om te begrijpen dat er bikers zijn die de sportiviteit van een racer niet willen missen, terwijl ze eigenlijk ook op zoek zijn naar iets meer comfort?
Zo iemand kiest niet voor een GS, maar voor een Multistrada of S1000XR.
tja ,, dat kunnen ze doen. maar het ging dat fabrikanten maar overal het label all road op plakken omdat het zo lekker stoer staat.
typo
Een CBR is toch een sportmotor, dus ben eigenlijk niet mee, maar als ik probeer te begrijpen wat je schrijft... dan noemen we dat hier eerder een poser, een poster hangen we tegen de muur. :)

typo
 
Is het misschien niet nuttig om dit draadje even op "stand-by" te zetten totdat het voorwerp in kwestie ook in levenden lijve kan getest worden ?

Nu maken we ons druk om een fotootje of in het beste geval om een pre-productiemodel op motorsalons, dat misschien een kartonnen motor heeft...
 
Is het misschien niet nuttig om dit draadje even op "stand-by" te zetten totdat het voorwerp in kwestie ook in levenden lijve kan getest worden ?


Nee, testen is niet nodig...

De media heeft het aangedurfd om deze motor in de allroad categorie te plaatsen en iedereen ziet dat deze de naam allroad niet waardig is.

Afbreken die handel :P
 
Niet om moeilijk te doen, maar je kan die Tiger toch niet gaan vergelijken met een sportieve S1000XR of Multistrada? (waarmee ik niet wil zeggen dat die Tiger geen fijne motor kan zijn)
Een Tiger sport tot daar toe...
De Tiger sport is precies wat hij belooft te zijn namelijk een sportieve motor voor op het asfalt. Daarvan wordt door Triumph niets gepretendeerd dat hij niet kan.

Blijkbaar doet BMW iets verkeerd, want nog voor de motor in de showroom staat krijgt 'm al bakken commentaar... en alleen maar omdat de pers het een 'allroad' durft noemen.
Van de BMW website:
"Als volmaakte samensmelting van sport en enduro"
Volgens mij zijn ze bij BMW de betekenis van Enduro een beetje kwijtgeraakt, of ze moeten denken dat ze die benaming opnieuw hebben uitgevonden met de R1200GS natuurlijk |( .

"een machine die zich in het grensgebied helemaal thuisvoelt - en wel op elke weg"
De definitie van "allroad" toch?

"Het buitengewone concept van de S 1000 XR verenigt voor het eerst twee totaal verschillende types motorfiets."
Kijk ons eens innovatief en gedurfd zijn! B|
Ben benieuwd of ze straks ook voor het eerst een sportmotor verenigen met een toermotor tot een compleet nieuw concept "sport-toer".

Duizend in een dozijn motor. Zal vast prima rijden, en ongetwijfeld met de juiste piloot zowel op het circuit of op een gravelweg heel spectaculaire snelheden halen. Maar het lulverhaal waarmee het (door BMW) aan de massa gepresenteerd wordt is gewoon belachelijk en daarom neem ik deze motor niet meer serieus, nog voordat hij in de showroom staat ja!
 
"Het buitengewone concept van de S 1000 XR verenigt voor het eerst twee totaal verschillende types motorfiets."
Kijk ons eens innovatief en gedurfd zijn! B|
Ben benieuwd of ze straks ook voor het eerst een sportmotor verenigen met een toermotor tot een compleet nieuw concept "sport-toer".

Duizend in een dozijn motor. Zal vast prima rijden, en ongetwijfeld met de juiste piloot zowel op het circuit of op een gravelweg heel spectaculaire snelheden halen. Maar het lulverhaal waarmee het (door BMW) aan de massa gepresenteerd wordt is gewoon belachelijk en daarom neem ik deze motor niet meer serieus, nog voordat hij in de showroom staat ja!

:^ dat dus :Y
 
Dat jullie zo oud geworden zijn om jullie nog door de marketingafdeling van een motorfietsfabrikant te laten opjutten.

Jullie ouwehoeren er al over, een half jaar vooraleer het ding zelfs maar verkocht wordt...

Doel bereikt, Herr BMW, zou ik zeggen... :}


;)
 
Laatst bewerkt:
Hier in Be start de GS in basistrim aan 15250€, het zou mij verwonderen moest deze S1000XR voor minder in de showroom staan.

Denk dat wij hier in Be aan een prijs van op z'n minst 16000€ aankijken, de Multistrada zit ook in die buurt als ik me niet vergis?
Prijzen. Die zullen ergens wel gelijklopen met de GS. Maar voor de basisprijs zal je een kale versie hebben en met opties zal je 4000€ extra kwijt zijn. Destijds ook voor een multi gekeken en die kostte me in BE een goede 22000€ (was wel een leuke versie).

De 1000XR lijkt me leuk, maar het is mijn ding niet. Ik begrijp wel zeker dat er een markt voor is. Alleen durft de marketing te overdrijven. Net als de multistrada is dit geen 4 in 1 motor. Dit is een als 'allroad' vermonde superbike. Met als grote voordeel dat die net iets comfortabeler is.
 
Dat jullie zo oud geworden zijn om jullie nog door de marketingafdeling van een motorfietsfabrikant te laten opjutten.

Jullie ouwehoeren er al over, een half jaar vooraleer het ding zelfs maar verkocht wordt...

Doel bereikt, Herr BMW, zou ik zeggen... :}


;)

Mijn gedacht.

De 1000XR lijkt me leuk, maar het is mijn ding niet. Ik begrijp wel zeker dat er een markt voor is. Alleen durft de marketing te overdrijven. Net als de multistrada is dit geen 4 in 1 motor. Dit is een als 'allroad' vermonde superbike. Met als grote voordeel dat die net iets comfortabeler is.


En alleen daarom wordt er zo'n heisa van gemaakt... begrijpe wie begrijpe kan...
De Tiger sport zit in dezelfde categorie, maar die is dik in orde, enkel en alleen omdat Triumph deze niet als sportieve allroad aankondigde?




Voor mij is de S1000XR ook niet wat ik zoek, bij BMW zou ik dus ook gewoon naar de GS stappen. Het is trouwens bijna een GS geworden, maar het verschil in prijs en een goede verhouding met m'n dealer hebben me voor een S10 doen kiezen.

En dan rij ik ook gewoon over de weg met dat ding he.... kan je je dat voorstellen?? Met een echte allroad he... *D
Shame on me.
 
Laatst bewerkt:
Dat jullie zo oud geworden zijn om jullie nog door de marketingafdeling van een motorfietsfabrikant te laten opjutten.

Jullie ouwehoeren er al over, een half jaar vooraleer het ding zelfs maar verkocht wordt...

Doel bereikt, Herr BMW, zou ik zeggen... :}


;)


hoe zo ,, deze mensen zullen hem niet kopen.....


niet iedere vorm van je product op de kaart zetten is even goed, als mijn product maar besproken is het prima

vraag dat maar aan die Chinese autofabrikant Landwind ........


ben het eens dat ie mogelijk best goed zal rijden, de BMW
 
Laatst bewerkt:
Prijzen. Die zullen ergens wel gelijklopen met de GS. Maar voor de basisprijs zal je een kale versie hebben en met opties zal je 4000€ extra kwijt zijn. Destijds ook voor een multi gekeken en die kostte me in BE een goede 22000€ (was wel een leuke versie).

De 1000XR lijkt me leuk, maar het is mijn ding niet. Ik begrijp wel zeker dat er een markt voor is. Alleen durft de marketing te overdrijven. Net als de multistrada is dit geen 4 in 1 motor. Dit is een als 'allroad' vermonde superbike. Met als grote voordeel dat die net iets comfortabeler is.
Ik verwacht/hoop dat de S1000XR een stuk voordeliger zal zijn dan de GS. Hij is gebasserd op de S1000R en die zit qua prijs ook netjes.

Dit lijkt me echt een geweldige fiets, ik ben namelijk al enige jaren op zoek naar zoiets. Maar eerst een proefrit.
Al iets bekend over wanneer de eerste in Nederland verwacht worden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan