Aanvulling motoralarm- hoogspanningsgenerator

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.105
8.239
Assen
..Goed, snoodaards houden de motor vaak bij het stuur vast.. is van rubber.. dus soort van handige metalen opzetdinges/draadjes op zetten, samen met een hoogspanningsgenerator (net zo iets als Conrad heeft, maar dan wat sterker.. deze wordt in de revieuws niet zo sterk bevonden-) misschien iets met een bobine?

In ieder geval, een constructie dat men een flinke optetter krijgt als men de motor vastpakt..
Zelf ben ik niet zo thuis/creatief met electronica..
Iemand een idee??
 
We hadden het over de lokmotor toch?
Maar dan ga je er dus vanuit dat er onnodig schade aan word toegebracht? Dat lijkt me ook zonde want dan gaat zo'n particulier initiatief teveel geld kosten.

Twee draadjes om het handvat zou genoeg moeten zijn. Het rubber van het handvat zou goed genoeg als isolator kunnen dienen zodat het niet doorslaat naar de motor zelf.
 
Simpel.

Men neme een taser. Om beide handvatten wikkel je de de ene en de andere pool van de taser om en om met een tussenruimte.

De schakelaar van de taser schakel je via de zijstandaardschakelaar.

boef zet motor overeind, klapt de standaard in en voila..

Het idee is op zich helemaal niet verkeerd kerel, maar je vergeet erbij 1 ding!
Doe je het zo, ligt je motor wel ondersteboven, met de nodige schade aan je geliefde bike.
Je moet dus iets hebben dat werkt voordat de standaard ingeklapt is.

oeps is al n pagina verder sinds, sorry.
 
Laatst bewerkt:
Als je een hek met scherpe punten om je tuin zet, en een inbreker prikt zichzelf er op, ben jij verantwoordelijk... Dus nee, dit mag niet.

Dat gezegd hebbende:Goede ervaringen mee op de middelbare school :+
Uit m'n hoofd een redelijk kleine elco, ik meen 10 microfarad. Zeg maar anderhalve cm dik en 4 cm hoog. Opladen aan het stopcontact met een diode en een weerstandje, dan kom je op ongeveer 320 V (wortel 2 maal de netspanning min 0.7 ongeveer). Die condensator blijft wel een tijdje vol, en geeft een aardig rode plek op je hand. Dit alles had ik ingebouwd in een kleine plastic behuizing, met een knopje aan de ene kant en ingelijmde stekker aan de andere kant.
Goede oude tijd!
Ik had (of heb?) ze ook 40 keer zo groot, uit een oude voeding. Nooit durven proberen trouwens :X

Ja je hebt zo'n grote helemaal niet nodig om n goede opsodejenzer te geven.
Maak je m te zwaar blijft hij er bij liggen en moet je puin ruimen. En op blaren zitten.

Voordeel is bij gelijkstroom laden dat de condensator vanzelf stopt met laden als deze vol is en dus blokkeert.. Hij blijft vol tot hij ontladen word.
Stropers kwamen daar ook achter en gingen zo vissen, met n accu en wat condensatoren.
Alles wat tussen de draden zwemt komt boven drijven.

Het is ff rekenen voor goede waarden, maar het blijft wel verboden.
Kans dat je een proces tegen je krijgt en jij ter recht staat ipv de vernieler cq dief is erg groot.

Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je toch je spullen wilt verdedigen, zonder 24uur per dag erop te zitten als n havik..

Hetgeen ikzelf liever zou doen is een stil allarm, via mn gsm.
Zodat ik er ook het plezier van mag hebben 112 voor hem te bellen op zijn eigen telefoon uiteraard. Zou graag dat smoelwerk zien van degene die aan mn spullen zit.

Blijft n moeilijke beslissing.
 
Even een serieuze reactie. Mocht je iets proberen te maken, laat het dan wel op een gewone batterij lopen. Een accu heeft genoeg lading om een mens te doden. Dat gebeurt normaal niet met 12V, vanwege de huidweerstand. Maar met een hogere spanning is ook minder stroom nodig om iemand te doden.

Niemand hier zal om een motordief rouwen. Maar er is toch een verschil tussen je verantwoordelijk voelen voor een dode, en verantwoordelijk gehouden worden voor een dode. :)
 
Lijkt me ook echt tof als je het zelf een keer vergeet trouwens :+

Maar wat al eerder gezegd is;
ik vrees dat ze hem uit frustratie in de hens steken als gewoon meenemen teveel zeer doet B|

2de keer dat iemand er op komt.. zeer zeker denk ik hier over na.. maar wat dan, je motor laten jatten uit angst dat hij gevandaliseerd wordt??
 
Ja dat kan, maar je hebt het probleem van spanning geven op/aan de bobine..
Dus zal je dan een contact-schakelaar moeten maken tussen accu en bobine, hetgeen je kunt doen met bv een kwikschakelaar zodat deze spanning geeft tijdens het verplaatsen of bewegen van de motor.
Hetgeen je weer terug brengt bij het omvallen van de motor als ze dat doen en extra schade.
 
2de keer dat iemand er op komt.. zeer zeker denk ik hier over na.. maar wat dan, je motor laten jatten uit angst dat hij gevandaliseerd wordt??
Ik heb dan nog liever dat ze hem jatten ja.
Straks fakkelt je hele huis af... of dat van de buren.

Gelukkig zijn de motoren die ik leuk vind niet interessant voor het 'gilde'.
En ontmoedigen: vastzetten aan de vaste wereld (grond/muuranker, lantaarnpaal, hek etc)
De motor ernaast staat wellicht alleen met een schijfremslot, die til je met 2 man zo je busje in.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan