Kleppergeluid Suzuki GSR600

coffeejunk

MF'er
18 apr 2014
155
0
Hoofddorp
Hoi,

Ik heb net een maandje mijn motor, dus weet niet zeker of ik spoken hoor. Maar volgens mij is dit een nieuw geluidje.

Ik hoor een soort geklepper uit mijn motor. Ik weet nog niet zo veel techniek, maar mijn gokje is dat het de koelfan is.

Ik heb het geprobeerd op te nemen met mn telefoon. Het geluid is iig wel te horen.

Heeft misschien iemand een suggestie hoe ik er achter kan komen wat het precies is?
Of als het idd de fan is hoe ik dit kan fixen?

Dank je.

herrie
 
Kan ook de uitlaatspruitstuk zijn bij de kop.
Is te testen door met een vlammetje langs de aansluiting te gaan.
Als het vlammetje dan uit gaat of flikkert, weet je dat er een luchtstroming is..
Dan kan je 2 dingen doen, Of de bout iets vaster draaien, of nog beter de uitlaat pakkingen vervangen.

even terug komen op je fan.
Die draait niet altijd, alleen als de motor te warm wordt.
 
Laatst bewerkt:
~
Bij warme motor of koud?
Ik dacht eerst alleen bij warm, maar na vanmorgen twijfel ik. Het valt iig het meest op bij warm

Is het opeens gekomen of langzaam erin geslopen?
Ik heb de motor net 4 weken. Voor mijn gevoel is het opeens gekomen, maar kan ook dat ik *** in mijn oren heb gehad de eerst 2 weken...

Is je olie op peil?
Ja

Is je koelvloeistof nog op peil?
ja
En temp is meestal 80-90 graden, van de koelvloeistof.
 
Ik weet niet waar je de motor hebt gekocht, maar als het een motorzaak is.
Je hebt hem nog maar pas, dus zou ik er even langs rijden om te vragen of deze er even naar wilt luisteren omdat je het niet vertrouwd.
Het kan best iets zijn wat los zit en meetrilt, maar stel dat het iets anders is. Dan moet je deze wel de kans geven dit voor je op te lossen.

Niet om lullig te doen hoor kerel. Maar hier vragen is best ok, maar het vragen aan de zaak waar je hem vandaan hebt lijkt mij slimmer. Is het alleen een losgetrild plaatje of wat dan ook, kun je er later om lachen. Wij ook natuurlijk?
Maar als het wel iets is, kun je er niet vroeg genoeg bij zijn en dat geeft ook evt minder gevolg/vervolg schade. Scheelt de zaak ook indirect met minder sleutelen dan nodig.

Heb je hem particulier gekocht?
Ja dan zal je zelf op onderzoek moeten gaan.. En zijn ze hier best bereid mee te denken.
Het geluid op je filmpje kan van alles zijn, maar is niet echt duidelijk.
 
Motorzaak. Ik had ook al het idee om binnenkort even langs te rijden.

Maar ik moet dat ook kunnen inpassen (t is ruim een uur op en neer), dus als het ff snel kan omdat het iets volstrekt normaals of dood simpels is.. Vandaar eerst even hier gedropt
 
Motorzaak. Ik had ook al het idee om binnenkort even langs te rijden.
Maar ik moet dat ook kunnen inpassen (t is ruim een uur op en neer), dus als het ff snel kan omdat het iets volstrekt normaals of dood simpels is.. Vandaar eerst even hier gedropt

Tja, ik zou het razend knap vinden als iemand, op basis van een geluidje, vanaf een website kan weten of er iets "doodsimpels" aan de hand is met je motor of niet.
 
Omdat het zo lastig fluistert via een toetsenbord?
Zoals ik al zei, laat die zaak er maar even tegen fluisteren.
Niet te druk om maken, komt vast wel goed.
Maarrehhh niet te lang wachten ermee he?
 
Terug
Bovenaan Onderaan