speling achtertandwiel vfr 750

Bermrijder

Die hard MF'er
18 aug 2013
300
0
Hola,
Tijdens het stellen van mijn ketting merkte ik op dat er speling zit in de draairichting tussen het achtertandwiel en achterwiel. Ik verdenk zelf de rubberen dempers. Alles lijkt verder vast te zitten.

Ik zit in zuid spanje en moet nog terug naar nederland. Heb hier geen gereedschap o.i.d. en alleen mijn telefoontje en af en toe wifi. Is het af te rade zo door te rijden? Zit wel meer speling op de aandrijflijn nu.

Een garage moet ik sowieso nog opzoeken voor een nieuwe band. Maar mijn spaans is vrij beroerd en ik verruim mijn kennis eerst graag.

Bvd
 
Is het meer speling als de vorige keren dat je de ketting hebt gesteld? of is dit voor het eerst dat je merkt dat daar (hoeveel dan ook) speling zit ?
als er (meer als voorheen) speling zit op je (rubberen) transmissiedempers, dat kan , die slijten, je kan het tijdelijk opvullen met (fiets)binnenband.

Als je vaker je ketting hebt gesteld weet je hoe dat zit, verder kan ik uit je verhaal niet opmaken waar er nog meer speling vandaan zou kunnen komen.

Jammer dat je terug moet , hier is al gestrooid :/

nog veel reisplezier gewenst :]
 
Als er meer speling op komt gaat het schakelen ook wat meer lawaai maken, meer klakgeluiden.
Zoals de oudere bmw boxers zeg maar.
Als je nog niks hebt gemerkt met schakelen zal het nog wel meevallen.
Tijdens de bandenwissel kun je ff checken hoe de rubbers zijn en of er misschien speling op het lager zit van de tandwieldrager.
Misschien dat de bandenboer je kan helpen met wat stukjes binnenband of een dealer in de buurt weet die je verder kan helpen.

succes en veilige terugreis
 
Bedankt voor de reacties.
Om de cassette open te maken heb ik een dop formaat heel groot (46- 50?) nodig die ik natuurlijk niet heb.

Over een paar dagen ben ik in sevilla. Daar vind ik wel een motorzaak met een achterband en dop formaat groot.

Dan nog even over de oorzaak. Huidige ketting set heb ik ong 5000 km geleden er op gelegd. Toen was er zeker geen speling. Misschien dat het vele op de motor afremmen op steile bergwegen met volle campeeruitrusting de slijtage versneld? Druk op de rubbers in de andere richting dan normaal in nederland...

Altijd interessant om er over te peinzen, al blijft het vaak onduidelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan